WRC - OGIER HETEDJÉRE IS BEHÚZTA A MONTE CARLO RALIT
WRC 2019: Monte Carlo Rali

dxxvew5wwaitnwo.jpg

A Citroënhez átigazolt hatszoros ralivilágbajnoki címvédő zsinórban hatodjára, összesen pedig hetedik alkalommal győzedelmeskedett Monte Carlóban, igaz, ezúttal nem volt könnyű dolga, ugyanis kemény csatában kellett legyűrnie a hyundaios Thierry Neuville-t.

Noha már a pénteki nap közepén átvette a vezetést a 2019-es ralivilágbajnokság (WRC) nyitóversenyén Sébastien Ogier, az előző hat idény bajnoka, meg kellett küzdenie azért, hogy megszerezze hetedik győzelmét Monte Carlóban, zsinórban pedig a hatodikat, mivel hyundaios kihívója, Thierry Neuville végig a nyomában – 5,8 másodpercnél több sosem választotta el a francia és a belga versenyzőt, sőt, a Power Stage-nek, azaz a 16. és egyben utolsó szakasznak úgy vágtak neki, hogy mindössze négy tizedmásodperce volt a különbség kettejük között.

A Power Stage-en az immár toyotás színekben versenyző Kris Meeke bizonyult a legjobbnak, így övé lett az öt extra pont, míg Ogier 1,8 másodpercet adott Neuville-nek, aminek értelmében így is csupán 2,2 szekundum döntött a Citroën újdonsült igazolása számára.

Ott Tänak is az esélyesek között szerepelt eleinte, de a hetedik szakaszon defektet kapott az észt, amit és egy eszelős tempójú felzárkózást követően a harmadik helyre hozta be a Toyotáját, bő kétperces hátrányban. Tänak a szombaton aratott négy és a vasárnapi két szakaszgyőzelmével letaszította Sébastien Loeböt a dobogóról, akit nem sok híján a másik toyotás, Jari-Matti Latvala is legyőzött, a finnt pedig márkatársa, Meeke követte a hatodik helyen – a baleseteiről hírhedt északír dolgát ezen alkalommal három törött felni nehezítette.

Katasztrofálisan indult a szezon az egyéni címet tavaly elhódító M-Sport számára, ugyanis valamennyi versenyzőjük bajba került. Elfyn Evans pontszerző helyen haladt, amikor a 10. gyorsasági szakaszon előbb a partfalnak, majd egy fának csúszott neki. Teemu Suninen szintén balesetezett, viszont ő legalább a 11. helyre behozta az autót, míg a világbajnoki mezőnybe visszatérő Pontus Tidemand 20. lett, amiben egy lengőkar-meghibásodás is közrejátszott. Igaz, azt is hozzá kell tenni, hogy már önmagában az is csoda, hogy a brit csapat egy ennyire nehéz, pengeélen táncolós holtszezon után vissza tudott térni a mezőnybe.

Andreas Mikkelsen számára is idő előtt befejeződött a monacói verseny, miután a kilencedik szakasz alatt ő is falat talált a Hyundaijal.

A WRC2 kategóriát Gus Greensmith nyerte, aki egészen sima menetet tudhat maga mögött az M-Sport Ford Fiesta R5-jével – ez a britnek összetettben egy 7. helyet ért.

A nagyok mezőnyében Ogier vezet a 29 pontjával, 8 egységgel megelőzve Neuville-t és 12-vel Tänakot.

Február 14-e és 17-e között Svédországban folytatódik a szezon.

A Monte Carlo Rali végeredménye – TOP-20:

wrc_2019_monte_top20.jpg

Fotó: Citroën Racing / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9614592542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása