Egyébként is eléggé rosszak Dan Ticktum esélyei, már, ami a bajnoki esélyeit illeti az ázsiai Forma-3 téli sorozatában, de ennek tetejében minden jel arra mutat, hogy felesleges volt nekiveselkednie a háromfordulós bajnokságnak, ugyanis a motorsport.com legfrissebb információi szerint az nem is szerepel azon szériák között, amik részei az F1-es szuperlicensz-pontrendszernek.
Több ismert név – Dan Ticktum, David Schumacher és Keszthelyi Vivien – is benevezett az ázsiai Forma-3-as bajnokság téli sorozatába elsősorban tapasztalatgyűjtési céllal. Azonban Ticktumot a Red Bull nem csak emiatt küldte Ázsiába, hanem amiatt is, mert, ha a brit jól szerepel a bajnokságban, akkor összegyűjti a hiányzó öt pontját a Forma-1-es szuperlicenszhez. Azonban Ticktum és a Red Bull számításait alapvetően keresztülhúzta az, hogy a brit számára finoman szólva nem sikerült valami fényesen az első két hétvége Buriramban és Sepangban – mindössze egy dobogót számlál és az összetett 8. helyén áll úgy, hogy már csak egy versenyhétvége van már csak hátra.
A motorsport.com értesülései szerint viszont elutaznia is kár volt, ugyanis a szakportál kiderítette, hogy a bajnokság nem is felel meg az FIA kritériumainak, így az abban elért eredményekért F1-es szuperlicensz-pontok nem járnak. A szabálymagyarázat „L” függeléke kimondja, hogy csak azok a bajnokságok képezhetik a rendszer részét, amelyek legalább öt versenyhétvégéből állnak, amit legalább három pályán bonyolítanak le. Ehhez képest az ázsiai F3-as téli bajnokság három fordulóból áll és azt a hármat is két aszfaltcsíkon rendezik meg, így egyik kritériumnak sem felel meg.
Ennek kapcsán a szervezői oldalról megszólalt Davide de Gobbi, aki lenyilatkozta, hogy a szervezők végig tisztában voltak a követelményekkel, ugyanakkor a bajnokság felkerült a listára azt követően, hogy az együléses versenysorozatokkal foglalkozó csoport valamennyi részletet, többek között a versenynaptárt, az FIA elé terjesztett. Azonban most már csak reménykedni tudnak a szervezők abban, hogy az FIA mihamarabb tisztázza a helyzetet.
Amennyiben esetleg mégis jóváhagyná az FIA azt, hogy a téli szériáért is járnak egységek – bár erre a szövetség biztonságügyi igazgatója, Adam Baker nyilatkozata alapján, amiben a szakember kerek perec kijelentette, hogy csak a függeléknek megfelelő bajnokságok jogosultak arra, hogy szuperlicensz-pontokkal jutalmazzák legjobb pilótáikat, viszonylag kicsi az esély –, akkor is Ticktumnak valami bődületes hajrát kellene produkálnia, mivel még a harmadik helyezetthez – aki jelenleg Alessandro Ghiretti, és aki elvileg 5 ponttal gazdagodna, pont annyival, amennyire Ticktumnak szüksége van még – képest is 35 pontos a lemaradása úgy, hogy a hátralévő három versenyen még 75 pont gyűjthető.
A motorsport.com-nak egyébként Ticktumhoz közeli források megerősítették, hogy csak abban az esetben áll rajthoz a brit a február 23-24-én esedékes finálén, ha valóban osztanak szuperlicensz-pontokat. Márpedig amennyiben az ázsiai F3 szervezőinek valamilyen úton-módon nem sikerül ezt kivívniuk, az igencsak érzékényen érintheti Ticktumot, ugyanis a végső nemleges válasz elválasztaná őt a 2019-es engedélytől, azaz a Red Bull adott esetben – ha esetleg a Toro Rosso versenyzői, Daniil Kvyat és Alexander Albon közül valamelyik a vártnál gyengébb teljesítményt nyújt – be sem tudja ültetni valamelyik Toro Rossóba.
Fotó: F3 EB Media, F3 Asian Championship / Facebook
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.