"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

KESZTHELYI PONTSZERZÉSEKKEL KEZDETT, SCHUMACHER ÉS TICKTUM DOBOGÓS AZ ÁZSIAI F3-BAN

F3 Asian Championship Winter Series 2019: Buriram

2019. január 14. - KovatsOliver

vivienkeszthelyi_f3asianchampionship_winterseries_event1_6.JPG

Lezajlott az ázsiai Forma-3-as bajnokság téli szériájának első versenyhétvégéje, aminek folyamán több versenyzőre is érdemes volt odafigyelni: a Red Bull-növendék Daniel Ticktumra, David Schumacherre, valamint utóbbi barátnőjére, a mezőny egyszemélyes női különítményét képviselő Keszthelyi Vivienre. A debreceni pilótahölgy három befejezett versennyel és két pontszerzéssel kezdte meg formulaautós pályafutását, míg Ticktumnak és Schumachernek egy-egy dobogó jutott Buriramban.

Mindössze két tesztnappal a háta mögött kellett nekivágnia formulaautós pályafutása első hétvégéjének Keszthelyi Viviennek, de még ez a hátrány sem akadályozta meg abban, hogy mindhárom versenyét befejezze az ázsiai Forma-3-as bajnokság téli szériájának nyitányán, aminek a thaiföldi Chang International Circuit adott otthont.

vivienkeszthelyi_f3asianchampionship_winterseries_event1_2.jpg

Tizenhárom versenyzővel a rajtrácson startolt el a szezon, Keszthelyi – aki a BlackArts Racing színeiben állt rajthoz – pedig egy 8., egy 11. és egy 9. hellyel távozhatott Buriramból, amivel jelenleg a 11. helyet foglalja el az összetettben.

„A csapattal folyamatosan foglalkoztunk az autóval, igyekeztünk minél több beállítást kipróbálni, valamint megtalálni a számomra legideálisabbakat az időmérőkre és a versenyekre egyaránt. Nagyon örülök, hogy mindhárom versenyt sikerült teljesítenem, a megszerzett 6 pont pedig csak hab a tortán. Még mindig csak ismerkedem az autóval és gumik viselkedésével. Rengeteg az új információ, amit rögzítenem kell, az autóval kapcsolatban sok tapasztalatra van még szükség, hiszen ez a kategória teljesen új számomra. Egy hosszú folyamat elején járok, de azon leszek, hogy minél hamarabb megszerezzem a szükséges tapasztalatokat és versenyképes tempót tudjak diktálni” – idézi a VRS Sport sajtóközleménye a 18 éves pilótahölgy szavait, aki számára a legnagyobb problémát, mint az kiderült, a szervokormány hiánya jelentette: „Ezekben az F3-as autókban nincs szervokormány, ezért fizikailag sokkal nehezebb a pályán tartani őket, mint bármilyen túraautót. Ezt a két napba sűrített szabadedzésen, két időmérőn, majd három versenyen megtenni pedig nagyon megterhelő volt.”

vivienkeszthelyi_f3asianchampionship_winterseries_event1_1.JPG

Azonban egyelőre aggodalomra semmi ok, hiszen a magyar autósport történetének első Forma-3-as autóval versenyző női pilótája debütálásáról pozitívan vélekedett a BlackArts Racing mérnöke, Davide Rizzo: „Először dolgoztunk együtt, és csak néhány napot töltöttünk Buriramban, de nagyon jól ment a közös munka. Ez egy új fejezet a karrierjében, ami teljesen különbözik az eddigi tapasztalataitól, de egyre többet tanul az autó képességeiről, sajátos tulajdonságairól. Megtettük az első lépést a formaautó kategóriában, a legfontosabb dolog, hogy bízzon a leszorító erőben, amit egyre hatékonyabban használ. Nagyon meglepődtem azon, ahogy meghallgatja, és rögtön megérti a javaslatainkat, majd a következő munkamenet során a pályán egyből végre is hajtja azokat. Amit a legjobban értékelek, az az elkötelezettsége és a hatalmas erőfeszítés, melyet azért tett, hogy mindhárom versenyen jól, stabilan teljesítsen. Még sok munka van hátra annak érdekében, hogy még gyorsabb legyen, de a professzionalitása és a hozzáállása sokat segít majd a siker elérésében.”

Arról, hogy mire lehet képes Keszthelyi az e hétvégi, valamint a hat hét múlva esedékes sepangi versenyeken, a csapatfőnök, Bill O’Brien beszélt: „Vivien rendkívül gyorsan tanul, egy intelligens, erős és határozott fiatal hölgy. Keményen küzdött a hétvége folyamán, és túlteljesítette a várakozásainkat. A világ formula pilótái közül jó néhány top versenyző figyelmét felkeltette az ázsiai Winter Series, ő pedig keményen dolgozott, hogy megállja a helyét ebben az erős mezőnyben. Még ennél is nagyobb előrelépést várunk tőle a következő fordulókban.”

page20190114_2.jpg

Buriramban az első két futamot egyébként Rinus van Kalmthout, a harmadik meg Ye Yifei nyerte, miközben Daniel Ticktum a két pole pozícióját egy kiesésre, egy hatodik és egy második helyre tudta váltani – a Red Bull üdvöskéje számára a vártnál jóval nehezebben indult az ázsiai kaland, s miután a tabella hatodik helyén már most 39 pontos a lemaradása, kisebb csodára lenne szüksége ahhoz, hogy a 10 F1-es szuperlicensz-pontot jelentő bajnoki címet bezsebelje. Még a kevesebb nemzetközi formulaautós tapasztalattal bíró David Schumacher – Ralf Schumacher fia – is jobban áll: egy hetedik, egy harmadik és egy ötödik pozícióval jelenleg negyedik az összetettben, 34 egységgel elmaradva a Hitech GP listavezető hollandjától.

Az első futam végeredménye | A második futam végeredménye | A harmadik futam végeredménye

Az egyéni bajnokság állása három futam után (a 9-ből):

49898730_312498456049890_4282451275968151552_n.jpg

Fotó: VRS Sport Média, F3 Asian Championship / Facebook

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1714561472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.