"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

JÉGRE SZÁLL A KILENCSZERES RALIVILÁGBAJNOK

2019. január 14. - KovatsOliver

loeb-1.jpg

Sébastien Loeb rajthoz fog állni az Andros Trophy párizsi zárófordulóján egy elektromos autóval.

Már eddig is akadtak szép számmal ismerős nevek a francia jégralibajnokság, az Andros Trophy mezőnyében, a Nathanaël Berthon, Aurélien Comte és Aurélien Panis alkotta WTCR-különítmény, valamint a Forma-1 eddigi utolsó francia futamgyőztese, Olivier Panis, az előző években a Formula-E-ben versenyzett Nicolas Prost, továbbá az egyelőre még az utánpótlásszériák sűrűjében tengődő Dorian Boccolacci révén.

page20190114.jpg

A hétfordulós bajnokság párizsi fináléján pedig újabb névvel bővül ez a sokszínű felhozatal: ugyanis szombaton bejelentették, hogy a kilencszeres ralibajnok, Sébastien Loeb – aki egyébként idén hat WRC-futamon fog majd indulni a Hyundai Motorsport színeiben – is rajthoz áll. A 44 éves francia mostanában amúgy sem unatkozik, ugyanis ezekben a napokban a 41. Dakar-ralin vitézkedik egy privát Peugeot-val, majd az Andros Trophy-hétvégét megelőzően lesz egy monte-carlói kiruccanása a rali-világbajnokság szezonnyitója apropóján.

A jégrali nem ismeretlen műfaj Loeb számára: először 2014-ben indult Andros Trophy-futamon, akkor egy V6-os motorral szerelt és a Saintéloc Racing által csatasorba állított Citroën DS3 volánja mögé pattanhatott be.

ta-valtho-2015-112.jpg

A Stade de France-ban rendezendő Super Finale-ban – amire február 9-én kerül sor – során szokatlan módon bonyolítják le majd a futamokat. Az első hat hétvégén ugyanis van Elite Pro és Elite kategória, és egyéni pontozás van érvényben. Viszont ezúttal csak egy kategória lesz, amiben két versenyző osztozik egy autón. Ez úgy fog majd kinézni, mintha egy endurance-versenyen lennénk: a 10 körös verseny közepén fogják váltani egymást a volánnál. És, amíg az első 6 fordulóban a napi összetett eredménye adja a dobogót, addig a Stade de France-ban egyszerűen a befutó sorrendje a döntő.

Loeb Franck Lagorce-szal fog alkotni egy párost az Exagon Engineering autójában, míg a két Panis egymást fogja váltani Aurélien sárga Plastic'Up járgányában.

A 2018/2019-es Andros Trophy-nak az a különlegessége, hogy az Elite Pro-osztályban már nem csak a hagyományos V6-os autók mennek, hanem összkerékhajtású és négykerék-kormányzású versenygépek is.

2019-andorre-ta-114.jpg

Három forduló elteltével Jean-Baptiste Dubourg vezeti a bajnoki összetettet az Elite Pro-ban, de mindössze öt ponttal előzi meg a korábban már felsorolt, ismert nevek közül a legjobban álló Aurélien Panist, aki futamot is nyert már a szezonban. Derekasan tartja magát a tabella ötödik helyén Berthon is, míg Nicolas Prost hetedik, Comte kilencedik, az idősebb Panis pedig 10. az összetettben. Az Elite-kategóriában Boccolacci 9 ponttal előzi meg Louis Gervosont.

Az Andros Trophy aktuális szezonjainak eddigi történéseiről médiapartnerünk oldalán, a Motorzaj.hu-n lehet részletesebben olvasni erre az URL-címre kattintva.

Fotó: Hyundai Motorsport, Bruno Bade / Andros Trophy Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7914561210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.