"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

FE - A BMW-K ÜTKÖZÉSE UTÁN D’AMBROSIO NEVETHETETT A VÉGÉN MAROKKÓBAN

Formula-E 2018/2019: Marrakesh ePrix - Futam

2019. január 12. - KovatsOliver

201901111711351017093772-lat-20190111-bd9i4249.jpg

Nem volt hiány drámai pillanatokban Marokkóban sem: előbb a rajtnál Jean-Éric Vergne rontott nagyot, majd a verseny utolsó negyedében a BMW-k ütköztek össze az élen, aminek következtében nem tudott duplázni Da Costa, sőt ki is esett. Viszont Jerome d’Ambrosio és a Mahindra Racing összeszedték a lepattanót és győztek az idény második versenyén!

Kisebb drámával vette kezdetét az ötödik Formula-E-szezon második versenye, a marokkói ePrix, a rajtnál ugyanis Jean-Éric Vergne túl későn próbált meg bevetődni a pole pozícióból induló Sam Bird mellé, aminek a következménye az lett, hogy a célegyenes végén a Virgin Racing autójával koccanva megforgott. A regnáló bajnok keresztbe álló Techeetah-ja a többi versenyző lélektani jelenlétének köszönhetően nem okozott csak komolyabb galibákat, mindenesetre alaposan megkavarta a sorrendet.

ABB Formula E on Twitter

We go green for the 2019 #MarrakeshEPrix https://t.co/zfu8GKBGr7

Bird mögé a két BMW-Andretti-pilóta, Alexander Sims és az időmérőn elkövetett energia-túlhasználása miatt a hatodik rajtkockába visszasorolt Antonio Félix da Costa zárkózott fel, akiket a brit csapattársa, Robin Frijns, a mahindrás Jerome d’Ambrosio, valamint az audis Lucas di Grassi követett. Az első kör után pedig két versenyzőnek, a debütáló Pascal Wehrleinnak és a Formula-E-ben idáig roppant pechesnek bizonyuló Stoffel Vandoorne-nak kellett feladni a futamot.

Nem mintha Gary Paffett számára sokkal szerencsésebben alakulna a Formula-E-s kaland: a kétszeres DTM-bajnok a rijádi nyitányt sem tudta befejezni, és a marrakeshi verseny is véget ért számára már a negyedik körben egy defektet követően. Miközben a HWA pilótája miatt lengették a sárga zászlókat a pályának egy adott pontján, addig a 3-as kanyarban Da Costa elment Sims mellett, ezzel átvéve a második pozíciót, nem sokkal később pedig Di Grassi is nyert egy pozíciót D’Ambrosio ellen.

Néhány kör múlva komolyabb csata bontakozott ki az élen, ugyanis Bird nyakára megérkezett Da Costa mellett Sims és Frijns is. A 12. kör aztán Da Costa és Sims is kőkeményen átgázoltak Birdön, miután a portugál egy egészen váratlan manőverrel lepte meg a Virgin pilótáját, aki mellett a következő körökben elment Frijns, D’Ambrosio és Di Grassi – az élen zajló pozíciócserék közben a belga visszalopakodott a harmadik szezon bajnoka elé.

Nagyjából félidőre a legtöbben legalább egyszer aktiválták a támadási módot (a két lehetőségből), ami – az egyértelműsített szabályok értelmében – négy percig biztosít plusz 25 kilowattnyi energiát. Ezt a lehetőséget Vergne tudta a legjobban kihasználni, aki a 13-14. helyről ezekben a percekben a 6. helyig tudott előrébb evickélni.

ABB Formula E on Twitter

The first rule in motorsport, don't hit your teammate! � @afelixdacosta is out of the race #MarrakeshEPrix https://t.co/G1c71z4hMG

Az utolsó 10 percben eléggé kiélezetté vált a helyzet az élen, ugyanis a támadási üzemmód segítségével az üldözők több másodpercnyit csippentettek le a BMW-sek előnyében, de az igazán drámai fordulat a 26. körben történt, amikor is Sims egy megfontolatlan előzési manőverrel falba küldte Da Costát, és ő maga is visszaesett negyediknek!

Pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis a szezonnyitó győztesének autója a gumifalban is maradt. Mögé D’Ambrosio, Frijns, Bird, Sims, Vergne, Lotterer, Di Grassi, Buemi, Evans és Abt sorrendben sorakozott fel az első tíz helyezett.

ABB Formula E on Twitter

@thereal_JDA and @MahindraRacing win the 2019 #MarrakeshEPrix! � �� https://t.co/4xWB3unFwP

Az utolsó körre még elengedték a mezőnyt, azonban a sorrend már nem változott, ami Jerome d’Ambrosio számára a harmadik győzelmet jelenti a Formula-E-ben és az elsőt a 2016-os mexikói ePrix óta, miközben a Mahindra Racingnek a tavalyi marokkói futam óta kellett várnia az újabb elsőségre – ezzel a belga nem mellesleg az összetettben is átvette a vezetést. A Virgin Racing pedig végül kettős dobogóval zárt Frijns és Bird révén, ami jól is jött a brit csapatnak a szaúd-arábiai nullázást követően.

Két hét múlva Chilében folytatódik a szezon.

A Marrakesh ePrix végeredménye:

fe_20182019_mar_r.jpg

Fotó: LAT/Formula-E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3114558344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.