A 2019-es esztendőbe átlépve többek között azt is megmutatjuk, hogy mely cikkeinket olvasták a legtöbben 2018-ban.
Oldalunk, a Braking News Motorsport 1047 közzétett bejegyzéssel és közel három tucat interjúval kétségkívül termékeny évet zárt, igaz, ez az olvasottságon annyira nem mutatkozott meg, amiben többek között az újragondolt Facebook-algoritmus is közrejátszott – de ennek ellenére újabb mérföldkőhöz érkeztünk el a lapletöltéseket illetően, ugyanis ebben a mutatóban, a négy évet összességében nézve átléptük a másfél millió kattintást, egészen pontosan 1,507 milliónál járunk.
Pedig minden tőlünk telhetőt megtettünk annak érdekében, hogy Olvasóinkat a lehető legmagasabb minőségben tájékoztassuk a legismertebb versenysorozatok – Forma-1, Forma-2, GP3, WTCR, TCR Európa-kupa, Formula-E, WEC, DTM, Forma-3-as Európa-bajnokság – eseményeiről. Ennek érdekében helyszíni tudósítással és/vagy képanyaggal jelentkeztünk összesen 9 eseményről:
- a Forma-2/GP3 hungaroringi és spielbergi,
- a WTCR hungaroringi, németországi és szlovákiai,
- a TCR Európa-kupa hungaroringi,
- és a DTM/Forma-3-as Európa-bajnokság hungaroringi hétvégéjéről,
- valamint a Nagy Futamról és a Goodwood-i Sebességfesztiválról.
Emellett megjelentünk a Hyundai Hungary márciusi sajtótájékoztatóján – amelyen bejelentették Michelisz Norbit a dél-koreai márka magyarországi nagyköveteként –, a Duna Autó júliusi eseményen – amin Nagy Dániel kapott egy együttműködés révén egy Hyundai i30-ast, aminek a festése megegyezik a TCR Európa-kupában használt autójáéval –, valamint a TAG Heuer sajtótájékoztatóján. Utóbbin való részvételünket a Totalcar.hu csapatának köszönhetjük, amivel 2018-ban is fennmaradt a partneri együttműködésünk.
Céljainkat pedig az is segítette, hogy tagjai lettünk a Closed Wheel Racing médiacsoportnak, ugyanis ezen megállapodás révén nem csak a hírünk terjedt, de a nemzetközi összefogás révén elsők között adhattunk hírt például Dušan Borković 2018-as terveiről, valamint Stefano Comini küzdelmes téli időszakáról.
És a mutató, amire a legbüszkébbek vagyunk, az a 38 interjút, amit az év folyamán publikáltunk. Az alábbi linkgyűjtemény segítségével Olvasóink is feleleveníthetik:
- március 6.: „Nekem, mint versenyzőnek, megtisztelő és érdekes egy ilyen bajnokságban részt venni” – interjú Michelisz Norberttel
- március 30.: „A Hyundai nagyon kezelhető és kiegyensúlyozott” – interjú Nagy Dániellel
- május 2.: „Ezen a szinten már nem számított annyit a hazai pálya” – interjú Nagy Norberttel
- május 2.: „Harcba tudtunk szállni a bajnoki címért” – interjú Thed Björkkel
- május 3.: „Ehrlacher hamarosan topversenyző lesz” – interjú Yvan Mullerrel
- május 3.: „Ha tehetném, sokkal több versenyt rendeznék a Hungaroringen” – interjú Michelisz Norberttel
- május 4.: „Az állandóság lesz a bajnokság kulcsa” – interjú Yann Ehrlacher-val
- május 4.: „A legvadabb álmaimban sem gondoltam, hogy ilyesmi összejöhet” – interjú Nagy Dániellel
- május 9.: „Reméljük, hogy hamarosan sor kerülhet a visszatérésre” – interjú Tiago Monteiróval
- május 9.: „Ennél jobban aligha indulhatott volna a szezon” – interjú Gabriele Tarquinivel
- július 10.: „Jövőre vagy 2020-ban fellépnék a világkupa mezőnyébe” – interjú Josh Filesszal
- július 13.: „A TCR Europe-ban edzek a WTCR-re” – interjú Jean-Karl Vernay-vel
- július 13.: „A Hyundai egy másik dimenzióban autózott” – interjú Gabriele Tarquinivel, Michelisz Norberttel, Yvan Mullerrel és Yann Ehrlacher-val
- július 14.: „Nem hittem volna, hogy egy rontott körrel leszek a pole-ban!” – interjú Nagy Norberttel
- július 15.: „Nagyon sok ilyen pillanatot szeretnék még átélni” – interjú Gabriele Tarquinivel, Nagy Norberttel és Michelisz Norberttel
- július 16.: „Amíg van matematikai esélyem, harcolni fogok” – interjú Michelisz Norberttel, Szabó Zsolt Dáviddal és Nagy Norberttel
- július 21.: „Pályaspecifikussá kellene tenni a BoP-t” – interjú Nagy Dániellel
- augusztus 3.: „A következő versenyeim az anyagi háttéren fognak múlni” – interjú Jedlóczky L. Márkkal
- augusztus 5.: „Készen állok arra, hogy a Forma-1-ben versenyezzek” – interjú George Russell-lel
- augusztus 16.: „A BoP minden márkának egy hullámvasút” – interjú Dušan Borković-val
- augusztus 24.: „Látok esélyt a Forma-1-es visszatérésre” – interjú Roberto Merhivel
- augusztus 27.: „Sosem fogom azt mondani, hogy visszavonultam” – interjú Wéber Gáborral
- november 27.: „Szeretem a kihívásokat!” – interjú Molnár Bendegúzzal
- december 10.: A versenyző, akit egyszer a Taxi megelőzött – interjú Jean-Louis Schlesserrel
- december 17.: „A lényeg, hogy folytathassam a tanulást 2019-ben” – interjú Jedlóczky L. Márkkal (Karácsonyi különkiadás 2018, 1. rész)
- december 18.: „Nagyon boldog pillanatokat éltem át a Hungaroringen” – interjú Ficza Ferenccel (Karácsonyi különkiadás 2018, 2. rész)
- december 19.: „Nem rajtam fog múlni a Zengő Motorsporttal való folytatás” – interjú Szabó Zsolt Dáviddal (Karácsonyi különkiadás 2018, 3. rész)
- december 22.: „Piramis alakú szezon volt az idei” – interjú Nagy Norberttel (Karácsonyi különkiadás 2018, 4. rész)
- december 22.: „2017 után néha már kilátástalannak éreztem a helyzetem” – interjú Nagy Dániellel (Karácsonyi különkiadás 2018, 5. rész)
- december 23.: „Nem a véletlen műve volt a Borković-féle baleset” – interjú Tassi Attilával (Karácsonyi különkiadás 2018, 6. rész)
- december 23.: „Michelisz Norbi volt az egyik legbalszerencsésebb 2018-ban” – interjú Lantos Andrással (Karácsonyi különkiadás 2018, 6+1. rész)
Végül pedig, íme a 15 legolvasottabb cikkünk 2018-ból:
15.) F1 – Romain Grosjean és a mormota esete (június 9.): Az elmúlt években volt néhány példa arra, hogy a helyi élővilág egy-egy tagja betévedt a versenypályára. Ez a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén sem történt másképpen, csakhogy ez a kaland nem zárult happy enddel egy mormota számára, ugyanis Romain Grosjean első vezetőszárnyának útjában állt. Az már egy másik kérdés, hogy utána találkozott a mormotajelmezes emberrel a paddockban.
14.) WTCR – „Nekem, mint versenyzőnek, megtisztelő és érdekes egy ilyen bajnokságban részt venni” – interjú Michelisz Norberttel (március 6.): A Hyundai Hungary sajtótájékoztatóján készítettünk interjút a magyar BRC-pilótával, Michelisz Norberttel – a márkaváltásról, a WTCR-ről, a M1RA-ról és a családbővülésről is szó esett.
13.) F1 – Meglepetés Melbourne-ben: Vettel kiénekelte a sajtot Hamilton szájából (március 25.): Noha a tesztek és a szabadedzések alapján Mercedes-fölényre lehetett számítani, Sebastian Vettel nyerte az Ausztrál Nagydíjat Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen előtt.
12.) F1 – Változathatnak a Forma-1-es futamok kezdési időpontjai (január 26.): Sajtóértesülések arról számoltak be, hogy a Liberty Media szakítana a hagyományokkal, aminek eredményeként például 14:00 helyett 15:10-kor rajtolna egy futam. Ezt a változtatást végül sikerült is véghez vinniük az amerikai tulajdonosoknak.
11.) TCR – Hyundaira váltott a M1RA (február 23.): Michelisz Norbert csapata – a tulajdonost követve – Hyundaiokra cserélte le a Hondákat, s mint azt már tudjuk, a TCR Európa-kupában versenyeztek.
10.) F1 – Két lovat egy csapásra: Hamilton legyőzte a Ferrarikat Monzában (szeptember 2.): Jött látott, ütközött, talpon maradt, előzött és nyert – így nyert a Ferrari hazai terepén Lewis Hamilton, megelőzve Kimi Räikkönent és Valtteri Bottas, míg Sebastian Vettel negyedikként ért célba az első körös ütközés után.
9.) Nagy Futam 2018 – Bakut követően Budapesten parádézott Max Verstappen (május 1.): 2018-ban sem volt hiány sztárparádéból a Nagy Futamon. Budapest szívében ezúttal Max Verstappen körözhetett. A holland Red Bull-pilótán kívül két DTM-es, Timo Glock és René Rast, valamint Baumgartner Zsolt, Michelisz Norbert, Nagy Dániel, Kiss Norbert, Nagy Norbert, Szabó Zsolt, György Anett és Tóth Csaba szórakoztatták a kilátogatókat. Az eseményen tiszteletét tette a manapság már a DTM ügyes-bajos dolgait igazgató ex-F1-es pilóta, Gerhard Berger, továbbá a Forma-1 vezérigazgatója, Chase Carey.
8.) F1 – Kiderült, miért került kórházba Niki Lauda (augusztus 3.): A Mercedes ügyvezetői jogkörrel fel nem ruházott vezetője, a háromszoros világbajnok Niki Lauda tüdőtranszplantáció miatt került kórházba hosszú hetekre. Állapota lassan, de biztosan javul azóta.
7.) F1 – Jelentős változások várhatóak 2019-től (január 21.): Már 2018 januárjában a lehetséges 2019-es változásokkal volt tele a sajtó. Többnyire be is jöttek a spekulációk – többek között jönnek az egyszerűbb első szárnyak, illetve az ülésballaszt-rendszer.
6.) F1 – Íme, a Mercedes 2018-as autója! (február 22.): Silverstone-ban mutatta be 2018-as autóját a Mercedes – a W09 EQ Hybrid+ aztán sikerre is vitte a brackley-i gárdát, zsinór ötödik alkalommal.
5.) F1 – Akkor most hibázott-e az időmérőn Hamilton, vagy sem? (július 21.): A Német Nagydíj időmérő edzése idejekorán véget ért Lewis Hamilton számára, a brit ugyanis a Q1 végén félreállt hidraulikai probléma miatt. Eleinte úgy tűnt, hogy azért mondott csütörtököt a #44-es rajtszámú Mercedes, mert Hamilton túlságosan keményen használta a kerékvetőket, ám a csapat hivatalos indoklása szerint nem vezetői hiba volt az ok.
4.) F1 – Totógyilkos taktikai küzdelem: 2013 óta először nyert Räikkönen! (október 21.): Egy egészen kiélezett stratégiai csata döntött az austini futamgyőzelem sorsáról, ami végül Kimi Räikkönené lett – a 2007-es világbajnoka így 113 verseny után és a 2013-as melbourne-i szezonnyitó óta először pezsgőzhetett a pódium legfelső fokán.
3.) F1 – Valóban teljesen vörös lett a Ferrari 2018-as gépe! (február 22.): Az interneten és a maranellói főhadiszállásán rántotta le a leplet a 2018-as autójáról a Scuderia Ferrari. A dizájnjában a fehér részeket érdemben mellőző SF71-H-val a második helyen zártak az olaszok a konstruktőri kiírásban.
2.) F1 – Hivatalos: döntést hoztak Hamilton ügyében! (július 22.): Lewis Hamilton nem csak a Német Nagydíj szombati napja után, hanem a vasárnapit követően is a sajtó célkeresztjébe került, történt ugyanis, hogy a versenyen a brit – a zavaros rádiókommunikáció hatására is – levágta a boxutca bejáratát, ami elméletileg tilos. Ennek ellenére Hamilton megúszta egy megrovással az incidenst, pedig két évvel korábban, Bakuban hasonló kihágásért időbüntetést kapott Kimi Räikkönen.
1.) „Sosem fogom azt mondani, hogy visszavonultam” – interjú Wéber Gáborral (augusztus 27.): Az MTVA F1-es szakkommentátorával a TAG Heuer sajtóeseményén készítettünk interjút. Wébert kérdeztük a versenyzői pályafutásáról, Michelisz Norbertről, az MTVA hungaroringi készülődéséről, a Forma-1 akkori aktuális témáiról, a WTCR-ben és a TCR Európa-kupában nagy port kavaró BoP-rendszerről, illetve az e-sport helyzetéről.
Boldog és autósportos eseményekben gazdag új esztendőt kívánunk Olvasóinknak! Őszintén reméljük, hogy 2019-ben is a Braking News Motorsportot olvassátok majd! ☺
Fotó: Landek Norbert, Kováts Olivér / Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.