Tassi Attila: „Nem a véletlen műve volt a Borković-féle baleset”
Karácsonyi különkiadás 2018 - Exkluzív interjú Tassi Attilával

Mint az ismeretes, a szezon utolsó, barcelonai versenyén esett el az összetettbeli dobogótól a TCR Európa-kupában Tassi Attila azt követően, hogy volt egy összezördülése Dušan Borković-csal. Karácsonyi interjúsorozatunk utolsó részében erről is beszélgettünk a csapatbajnok HELL ENERGY-KCMG magyar versenyzőjével, de szóba került az idei két győzelme, a jó rajtjainak a titka, a folytatás, az érettségi, végül pedig a versenyzői fizikumról is esett néhány szó.

09_attila_tassi_157_hell-kcmg.JPG

2018-ban egy egyedülálló interjúcsomaggal ajándékozza meg Olvasóit a Braking News Motorsport a karácsonyi ünnepek alkalmából, aminek keretében szinte valamennyi, nemzetközi szinten is megfordult honfitársunk szemszögéből tekintünk vissza elsősorban az év magyar vonatkozású túraautós sikereire, valamint az egyéb történésekre. Sorozatunk hatodik, utolsó előtti részében Tassi Attilával való beszélgetésünket közöljük.

Az idei év folyamán Tassi Attila a TCR Európa-kupa mezőnyében képviselte Magyarország színeit, egy, a HELL ENERGY Racing with KCMG által csatasorba állított Honda Civic-kel. A 19 esztendős pilóta, aki 2017-ben ezüstérmes lett a bizonyos olvasatok szerint a sorozat elődjének megfeleltethető nemzetközi TCR-bajnokságban, két győzelmet szerzett a tizennégy futam alatt, amivel összetettben legjobb hondásként és a negyedik helyen zárt, mindössze egy ponttal elmaradva a Target-Hyundai bronzérmet elhappoló szerb pilótájától, Dušan Borković-tól, amiben közrejátszott egy, a két fél között történt és nem kicsit megkérdőjelezhető ütközés.

2018-2018_assen_race_2---2018_assen_r2_09_attila_tassi_253.jpg

Két Európa-kupás győzelemmel zárta 2018-at Tassi Attila. | Fotó: TCR Europe Media

– Összességében miképpen értékelnéd a 2018-as szezonodat?

– Mindenféleképpen alakulhatott volna jobban is az idény, de nem panaszkodhatok, mert úgy érzem, hogy sikerült kihoznom a maximumot magamból az év folyamán. Sajnos a szezon első fele szerencsétlenül alakult, többek között ott volt egy betegség, egyszer pedig a repülőgépjáratok törlése, és ezek mind olyan tényezők, amik egész hétvégéket pecsételtek meg. Aztán voltak még önhibán kívüli, szándékos vagy nem szándékos ütközések, például a Hungaroringen. Végül a hungaroringi után egész jó hétvégéket futottam, amivel meg vagyok elégedve.

– Mi jelentette számodra a legnagyobb kihívást a szezon folyamán?

– Talán a barcelonai hétvégén szembesültem a legnagyobb kihívással, amikor is negyedik voltam összetettben, és szerettem volna legalább a TOP-3-ban zárni az egyéni bajnokságot. Ez sikerülhetett is volna, akár a második helyen zárva, ha Borković nem lök ki – szerintem – szándékosan.

– Igen, éppen szerettelek volna kérdezni erről a bizonyos barcelonai ütközésről. Hogyan láttad ezt a Borković-féle affért?

– Először is a csapattársammal, Filesszal együtt elmentem mellette, ő törte nekem az utat. Gondolom, Borković tisztában volt azzal, hogy ha megelőzöm a pályán, akkor a pontállásban is mögém kerül, amit nem igazán szeretett volna. Így előbb rám akarta csukni az ajtót, de ahhoz akkor még nem volt elég helye, így összeértünk, aminek következtében eltört a hátsó felfüggesztése. Majd, három-négy kanyarral később, a sikánban egyszer csak oldalról belém csapódott. A felvételeket utólag visszanézve, illetve kívülálló emberek meglátásai alapján úgy fest, hogy eléggé szándékos volt a manőver, nem pusztán a véletlen műve.

img_0867_1.JPG

Volt, hogy nem jött ki a lépés Tassinak a szezon folyamán, de szerencsére kijutott neki a diadalmasabb pillanatokból is. | Fotó: Braking News Motorsport

– Azonban ennek ellenére voltak nagyon is szép pillanatai a barcelonai hétvégének, kezdve a pole pozícióval. Az időmérő edzésen eleinte Files tűnt gyorsabbnak, de végül 41 ezredmásodperccel legyőzted őt a pole pozícióért. Hol sikerült összeszedned azt a 41 ezredet?

– Már az első szabadedzéstől kezdve nagyon jól fel volt építve a hétvége: megvolt a tempónk, így már csak arra kellett figyelni, hogy javítsunk az autón, ami végül sikerült, így nagyon jó volt az irány. Nagyon jó érzés volt megelőzni Files-t.

– Végül ez az időmérős siker egy rajt-cél győzelemben csúcsosodott ki, és Assenben is nyerni tudtál. Ha jobban belegondolsz, szerinted melyik elsőség adott neked nagyobb löketet, nyomott többet a latba: az asseni vagy a barcelonai?

– Mindkét győzelem nagyon jó hatással volt rám, de a kettő közül inkább a barcelonai győzelmemet mondanám. Szó se róla, mindkettőért meg kellett dolgozni, de a barcelonait nem a fordított rajtrácsos pole-ból értem el, persze, onnan sem könnyű nyerni… Az, hogy egy ilyen győzelemmel tudtam zárni az évet, rengeteg motivációt adott nekem a következő szezonra való felkészüléshez.

– Ezekben a sikerekben nagyon gyakran játszik kulcsszerepet a jó rajt. Márpedig te ezen a téren eléggé erős vagy, de mégis mi miatt? Mi a titka ennek?

– Nagyon szeretek rajtolni először is, sőt, a verseny egyik legizgalmasabb részének tartom azt, amikor kialszanak a piros lámpák. Erre pedig már régebben is nagyon sokat készültem, és ez mind a mai napig nem változott. Sok időt töltök ezzel a szabadedzéseken, igyekszem a lehető legtöbbször elpróbálni a rajtot, mert szerintem ezen a ponton lehet a legtöbbet nyerni, de adott esetben a legtöbbet veszíteni is.

2018-2018_barcelona_race_2---2018_barcelona_r2_99_josh_files_116.jpg

A pályán kemény ellenfelek voltak, viszont azon kívül vevők voltak a tréfára. | Fotó: TCR Europe Media

– Igencsak sok csatában és küzdelemben volt részed az idény folyamán. Meglátásod szerint melyik versenyzőtársad volt a legnagyobb ellenfeled 2018-ban?

– A legnagyobb ellenfelem szerintem a csapattársam, Files volt. Nyilván lehetett volna más is, de amikor a Paul Ricard-i pályán láttuk, hogy a Hyundaiok mennyire erősek, azonnal megváltoztattam a célomat: ekkor döntöttem el azt, hogy arra törekszem, hogy a legjobb hondás legyek. Ettől a ponttól fogva meg már csak arra koncentráltam, hogy összetettben Files előtt tudjak zárni év végén, ami sikerült is.

– Most egy kicsit tekintsünk a jövőbe: nagyságrendileg mik az elképzeléseid? Továbbra is a Hondával szeretnéd folytatni?

– Mindenféleképpen az a cél, hogy a Hondával folytassam. Még nincsenek 100%-osan biztos információk arról, hogy mi lesz velem jövőre. Hála Istennek, vannak lehetőségeink, így jelenleg azokat mérlegeljük, de én szeretnék a Hondánál maradni.

03718003_tf_394.jpg

Tassi idén, a Hungaroringen szabadkártyásként már megfordult a WTCR-ben. | Fotó: Thomas Fenetre / DPPI (FIA WTCR Media)

– Adott esetben egy szintlépés is elképzelhető?

– Elképzelhető a szintlépés. Hajlunk afelé, hogy magasabb szintre lépjünk: akár a WTCR-be, akár egy másik túraautó-szériába, vagy adott esetben egy GT-bajnokságba. Ezért is mondtam azt, hogy még nem tudjuk, mi lesz a végkifejlet.

– Eléggé érdekesen hangzik. Esetleg volt-e már arra példa, hogy GT-autót vezettél?

– Még sajnos nem, de remélem, hogy majd egyszer annak is eljön az ideje.

– Na, mindenesetre akkor jövőre is lesz hol folytatnod, ami a versenyzést illeti, ha minden jól alakul. Azonban, amennyiben nem csalnak a számításaim, és a naptáram is jó, akkor érettségi címszóval egy másik kihívással is szembe kerülsz 2019-ben…

– Igen… (nevet) Ilyen szempontból jó is, hogy vége lett a szezonnak, mert így tudok készülni az érettségi vizsgákra, mert erre év közben nincs annyi időm. Persze, akkor is muszáj tanulni, meg megteszek mindent, amit csak tudok. Viszont, ha túl vagyok az érettségin, onnan már sokkal könnyebb dolgom lesz.

img_0320_2.JPG

Jövőre a szokottnál is többször kell majd tollat ragadnia Attilának, hiszen 2019-ben már érettségizik. | Fotó: Braking News Motorsport

– És hogyan tudod összeegyeztetni iskolai kötelezettségeidet a versenyzéssel?

– Szerencsére egy olyan gimnáziumba járok, ahol a sportolók támogatásban részesülnek, és kikérővel elengednek a tesztekre és a versenyekre. Nem az van, hogy ha hiányzok egy-másfél hetet, akkor a visszatérésemkor kapásból az orrom elé dugják az összes dolgozatot, amit a távollétemben a többiekkel megírattak, hanem kapok a hiányzásom mértékével arányos felkészülési időt. Ez egy elég jó lehetőség, és jelentősen megkönnyíti az életemet.

– Ez valóban egy eléggé korrekt módszer. Ha sikeresen teljesíted a vizsgáidat, akkor milyen mederbe tervezed terelni a tanulmányaidat?

– Megmondom őszintén, hogy ezt még nem igazán tudom… Most nekem az a célom, hogy leérettségizzek, de elsősorban az autósportra szeretnék összpontosítani, valamint a jövő évemre.

��️ A mai nap tökéletes kiegészítője: palacsinta. � Véget ért a diéta, végre ehetek ilyesmit is! �� Csak azt nem tudom, hogy csokis vagy lekváros legyen..?!� ��️ What makes the day perfect is pancake.� Finally the diet is over so I can eat desserts too.�� I just can't decide whether I want it with chocolate or with jam..?!�

410 Likes, 6 Comments - Attila Tassi (@attilatassi) on Instagram: "��️ A mai nap tökéletes kiegészítője: palacsinta. � Véget ért a diéta, végre ehetek ilyesmit is! ��..."

– Zárás gyanánt jöjjön egy viccesebb jellegű téma: néhány nappal vagy héttel ezelőtt láttam egy képet az Instagram-oldaladon, hogy most már, a szezon végeztével végre tudsz palacsintázni…

– (nevet) Általában, amikor vége van a szezonnak, van egy két-három hónapos időszak, annak függvényében, hogy mikor rajtol a következő szezon. A szezon kezdete előtt 2-2.5 hónappal kezdem el újra szigorúan betartani a diétámat. Most viszont, hogy vége a szezonnak, végre tudok enni-inni azt, amit szeretnék, persze, mértékkel. Ugyanúgy eszek diétás ételeket is, amik elő vannak írva nekem, csak néha jólesik megenni egy palacsintát például, vagy meginni egy barackos teát, és nem csak vizet iszogatni egész évben.

– Fizikai felkészülés szempontjából miképpen néz ki egy heted?

– Igazából nagyon egyszerű az egész: a hétvégéket kivéve a hét minden napján edzek. Négy napot a konditeremben edzek, és heti egyszer a Fit4Race edzésén veszek részt, amit a Matics Zsolti tart.

Attila Tassi

��️ Nincs kifogás‼️ Az edzés rossz időben, versenyidőszakon kívül sem maradhat el � ��️ No excuses‼️ I can't miss a training even in bad weather, nor in off season �

Nyitókép: HELL ENERGY Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6014474022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása