Szabó Zsolt: „Nem rajtam fog múlni a Zengő Motorsporttal való folytatás”
Karácsonyi különkiadás 2018 - Exkluzív interjú Szabó Zsolt Dáviddal

A Zengő Motorsport magyar versenyzője elmondása szerint egy izgalmas és új tapasztalatokkal teli évet tudhat maga mögött annak ellenére, hogy egy-két igazán nehéz hétvége is becsúszott, mint amilyen például a suzukai vagy a makaói volt – viszont ezeken a miskolci pilóta szurkolói támogatásának köszönhetően viszonylag könnyen át tudott hidalni. Szabó Zsolti pedig bizakodó a folytatást illetően.

img_6177.jpg

2018-ban egy egyedülálló interjúcsomaggal ajándékozza meg Olvasóit a Braking News Motorsport a karácsonyi ünnepek alkalmából, aminek keretében szinte valamennyi, nemzetközi szinten is megfordult honfitársunk szemszögéből tekintünk vissza elsősorban az év magyar vonatkozású túraautós sikereire, valamint az egyéb történésekre. Sorozatunk harmadik részében Szabó Zsolt Dáviddal beszélgettünk.

03718006570542_paulomaria_dppi.jpg

Két világkupa-pontszerzéssel zárta a 2018-as évet Szabó Zsolti. | Fotó: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)

Szabó Zsolti 2015-ben bukkant fel először a nemzetközi porondon, miután a Zengő Motorsport lehetőséget adott neki a SEAT León Európa-kupa, valamint a TCR International Series néhány fordulóján. A miskolci születésű pilótát legközelebb 2017-ben láttuk, szintén Zengő Zoli csapatában, de ezúttal már az ETCC-ben. Egy hungaroringi második hellyel és egy Vila Real-i győzelemmel jól kezdte az idényt, olyannyira, hogy Aurélien Panis távozását követően előléptették a magyar csapat WTCC-s felállásába. Ez a fél szezon elég volt arra, hogy a versenynaptár egyik legnehezebb pályáján, a makaóin pontot szerezzen.

Így nem volt meglepetésszerű, amikor a Zengő Motorsport márciusban bejelentette, hogy a világkupán Szabó lesz az Európa-bajnoki ezüstérmes Nagy Norbi csapattársa. Bár a szezon nem az elképzeltek szerint alakult, így is akadt egy-két szép eredmény, mint például a hungaroringi vagy a szlovákiai 9. hely. Értelemszerűen elsősorban az idei szezonról beszélgettünk a 23 éves pilótával, de a 2019-es év is szóba került, és kiderült, hogy Szabó nyitott arra, hogy a Zengő Zoli nevével fémjelzett gárda színeiben és a WTCR-ben folytassa pályafutását.

03718008_jeanmichellemeur14914.jpg

– Hogyan értékelnéd a 2018-as szezonodat?

– Egy eléggé izgalmas év volt, hiszen ez volt az első teljes világkupás szezonom – ennek megfelelően nagy izgalommal is vágtam neki. Szerintem nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem, elvégre tíz hétvégénk és harminc versenyünk volt. Rengeteget mentem az autóval, rengeteget csatáztam. Voltak nagyon jó pillanataim, mint például a hungaroringi vagy a Slovakia Ring-i pontszerzés, de némelyik időmérős teljesítményemet is ide sorolhatnám.

Természetesen voltak nehezebb időszakok is, amiken a magyar szurkolóknak és a tőlük kapott támogatásnak hála könnyebb volt átlendülni, de mindenesetre embert próbáló év volt.

– Mely területeken fejlődtél és miket tanultál az első világkupás éved folyamán?

– Elsősorban a vezetéstechnika terén fejlődtem. Ugyanis itt mindig csúcsszinten kellett vezetni, egy másodpercnyi lélegzetvétel sem volt. Átlagosan 25-en voltunk a versenypályán, mindenhol autók voltak, így sosem volt az, mint tavaly, a 16-17 fős WTCC-ben, hogy ha a végére kerül az ember, akkor nincs kivel csatáznia. Itt akár a középmezőnyben, akár a mezőny végén autózott valaki, mindig megvolt úgymond a párja, akivel hasonló tempót tudott diktálni az adott hétvégén. Innentől garantált volt az eseménydús futam, és ezért is emeltem ki a vezetéstechnikát, hiszen egyrészt a csatázások, a védekezések és a kifékezések nagyon tanulságosak voltak, másrészt pedig nagyon jó volt, hogy ennyi kilométert tudtunk menni az autóval, ami mind vezetés, mind autóbeállítás terén óriási előny.

– Suzukában, a hajtűkanyarban volt egy baleseted John Filippivel, ami egy külső szemlélő számára igencsak furcsán festett.

– Abszolút vezetői hiba volt az. A féktávon elvesztettem az autó hátulját, mert egy kicsit el kellett emelnem a lábam a fékpedálról, ami által nem lassult annyira az autó, mire meg tudtam korrigálni, addigra már túl közel voltam Filippihez. Szerencsére nagy kár nem történt az autóban, és az is elég beszédes, hogy Filippi folytatni tudta a hétvégét. Ez azért fontos számomra, mert szerintem idén Filippi volt az egyik legeslegnormálisabb és legkedvesebb versenyző.

03718011_ag_0441.jpg

Makaó már nem ismeretlen terep Szabónak, és alapvetően fekszik is neki. | Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI (FIA WTCR Media)

– Már tavaly is versenyeztél Makaón, akárcsak idén. A két év tapasztalata alapján mit tudnál mondani a pályáról?

– A pálya egy nagyon nagy presztízzsel bír, elképesztően jó vezetni rajta, nagyon nagy kihívást jelent. Ugyanakkor nagyon szűk, így nagyon könnyű hibázni. Láthattuk például Michelisz Norbertet tavalyi balesetét a Police-kanyarban: pedig csak egy kicsit akarta szűkebben venni a kanyart, aminek viszont végül eléggé nagy következményei lettek.

– 2018-ban a makaói hétvége számodra is eléggé felemásan alakult: előbb az első időmérőn nem tudtál a 105%-ös limiten belül zárni, majd a harmadik futamon összetörted az autót. Milyen befolyásoló tényezők voltak ennek hátterében?

– Ha megnézzük a tavalyi eredményeket, abból azért látható, hogy ezen a pályán szereztem az első világbajnoki pontomat, tehát azt gondolom, hogy amúgy jól tudok ezen a pályán menni. Viszont ezúttal én sem volt ott fejben 100%-osan, és a körülmények sem voltak olyanok, ami azért engem eléggé megviselt.

img_6613.jpg

Egyik 9. helyét a Hungaroringen szerezte a zengős magyar pilóta. | Fotó: Landek Norbert / Braking News Motorsport

– És mik a terveid és az elképzeléseid a jövő év kapcsán?

– Mindenképpen azt gondolom, hogy elsősorban a Zengő Motorsporttal szeretném folytatni, ami egy nagyon nagy lehetőség számomra. Elvégre Zengő Zoliék idén is lehetőséget biztosítottak nekem, ami meg a folytatást illeti, azt gondolom, hogy nem rajtam fog múlni. A másik dolog, hogy ugyanúgy a WTCR-ben szeretnék majd menni, hiszen ez az első év nyilvánvaló módon egy tanulóévnek is felfogható. Én úgy gondolom, hogy a következő évben már többre lennénk képesek, és most akár a csapatot is idézhetném, hogy a mérnökök is fiatalok, nekik is kell a tapasztalat, akárcsak nekem pilótaként, úgyhogy ezek tulajdonképpen a kezdeti szárnycsapások voltak.

Nyitókép: Landek Norbert / Braking News Motorsport | 3. kép: Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5014489402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása