"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

FE - DA COSTA BEHÚZTA A SZEZONNYITÓT, VERGNE BÜNTETÉSSEL IS DOBOGÓS

Formula-E 2018/2019: Szaúd-Arábia ePrix - Futam

2018. december 15. - KovatsOliver

ducsztzw0aaqt3j.jpg

Bebizonyosodott, hogy a szabályváltozások semmit sem vettek el a Formula-E régi fényéből, ugyanúgy izgalmasak és fordulatosak maradtak a futamok. A szezonnyitón egy ideig úgy tűnt, hogy a DS Techeetah kettős győzelmét hozza majd, de aztán öt versenyzőt is megbüntettek, többek között Vergne-t és Lotterert is, így Da Costa visszavette a pozíciót, amit a leintésig már nem adott ki a kezéből, pedig az utolsó körre visszazárkózó bajnoki címvédő alaposan megizzasztotta őt.

Meglehetősen furcsán foglalta el a rajtkockáját a pályafutása során először az élről induló Antonio Félix da Costa, de ennek ellenére a portugál meg tudta őrizni a vezetést az ötödik szezon első rajtját követően a BMW i Andretti Autosport gépével, amely mögé Sébastien Buemi zárkózott fel a Nissan e.dams autójával, miután megelőzte a dragonos José Maria Lopezt. Az első kör folyamán rendesen volt lökdösődés és kavarodás, Edoardo Mortara – akárcsak a szabadedzésen – a falat is eltalálta, így az olasz venturisnak törött első szárnnyal kellett, hogy visszaevickéljen a depóba. Viszont nagyon jól helyezkedtek a DS Techeetah versenyzői, ugyanis Jean-Éric Vergne és André Lotterer a hetedik, illetve a tizedik rajtpozícióból feljöttek negyediknek és hatodiknak.

Az élmezőnyben az első komolyabb csaták a negyedik-ötödik körben kezdődtek, amiknek elszenvedő alanya Lopez volt, ugyanis mind Vergne, mind Lotterer megelőzte az argentint – a német ez előtt elment a mahindrás Jerome d’Ambrosio mellett is. Azonban Lotterer mögé rövidesen visszazárkózott a Lopez-d’Ambrosio kettős a támadási üzemmód segítségével, aminek egyébként módosítottak a zónáján, így már korántsem volt annyira veszélyes, mint azelőtt. Valamivel több mint tíz perc után viszont meglett a verseny első kiesője is mindeközben, mégpedig Félix Rosenqvist személyében, akinek a 13. helyről és minden bizonnyal technikai probléma miatt kellett félrehúzódnia.

Szerencsére az autójában még volt annyi szufla, hogy azt a svéd egy sportbírói nyitásban parkolja le, így még csak a sárga zászló sem került elő. Másodpercekkel később meg a második helyért Vergne megelőzte Buemit, így a francia bő két másodperces hátrányból üldözőbe vehette az élen haladó Da Costát. Nem sokkal később pedig Lotterer is követte Vergne példáját, amivel a negyedik helyre szorította vissza a második szezon bajnokát – eközben a HWA autói látványosan elkezdte visszaesni: Stoffel Vandoorne egészen a pontszerző zóna végéig, a 10. helyre szorult vissza azt követően, hogy már Felipe Massa is megelőzte, Gary Paffett meg kiesett.

A 14. körre Da Costát utolérte Vergne, majd körbe is autózta. Kanyarokkal később meg már Lottererrel szemben kellett védekeznie Da Costának, de a portugál meg tudta tartani a második helyet. Azonban a negyedik helyért kisebb öldöklés vette kezdetét Buemi, Lopez és d’Ambrosio között: 19 perccel a vége előtt a háromszoros túraautó-világbajnoknak volt két merész támadási kísérlete is volt Buemi ellen, és másodjára el is ment mellette, sőt, d’Ambrosio is követte a Dragon Racing argentin versenyzőjét. Egy-két körrel később kiújult a csata Da Costa és Lotterer között, és a német ezúttal már sikerrel is járt, amivel a DS Techeetah átvette az első két helyet.

A csapatnál azonban nem lehetett sokáig felhőtlen az öröm, ugyanis technikai kihágás okán megbüntették Vergne-t, Lotterert, Massát, Paffettet és Sims-t, így Da Costa vette vissza az első helyet d’Ambrosio és Lopez előtt. Az argentint nemsokára utolérte Vergne, el is ment mellette, de bő 10 perccel a leintés előtt előbb teljes pályás sárga zászlót, majd biztonsági autós fázist rendeltek el, mert Lopez nekiment a falnak, aminek következtében csálé bal hátsó kerékkel állt félre.

Viszont ez egy nagyon komoly sprintversenyt eredményezett az utolsó percekre, az újraindításnak a mezőny a Da Costa, d’Ambrosio és Vergne trió vezetésével vágott neki. A 31. körben Vergne a célegyenesben lenyomta d’Ambrosiót, Mitch Evans meg a Jaguarral átverekedte magát Buemin, aki így megint megkapta a nyakára Lotterert, aki a támadási módot kihasználva nem tűrt ellentmondást és feljött ötödiknek.

Az utolsó körre Vergne visszazárkózott Da Costára, és borzasztóan közel volt hozzá, de előzni már nem tudott, így a BMW i Andretti Autosport versenyzője nyerte a szezon első futamát, megszerezve karrierje második győzelmét. Vergne (a büntetés ellenére) és d’Ambrosio a dobogón, majd Evans, Lotterer, Buemi, Rowland, Abt, Di Grassi és Piquet szereztek pontot.

A mezőnyhöz újonnan csatlakozó ex-F1-esek közül Massa egy 14., Vandoorne pedig egy 17. hellyel debütált a Formula-E-ben, és az ePrix krónikájához még hozzátartozik Tom Dillmann kálváriája: a francia NIO-s ugyan a második helyre kvalifikált, de a megengedettnél több kvalifikációs kört teljesített, így a mezőny végére száműztek, ahonnan 15. lett.

Folytatás január 12-én, Marokkóban.

Az Ad Diriyah ePrix végeredménye:

null

null

Elrajtol a Jaguar eTrophy is

duc0ozcwsaeob3x.jpg

Simon Evans, a Formula-E-ben versenyző Mitch Evans bátyja rajt-cél győzelmét hozta az elektromos formulaautós széria betétversenyeként megrendezett Jaguar I-PACE eTrophy történelmének első versenye. Azonban nem volt könnyű dolga, mert Bryan Sellers és Sergio Jimenez a nyomában haladtak, végül, de a leintésig a TOP-3-ban annyi változás történt igazán, hogy a brazil pilóta megelőzte Sellers-t. Negyedikként a VIP-kártyás helyi pilóta, Bandar Alesayi ért célba, majd a Techeetah pilótája, Stefan Rzadzinski és Katherine Legge látták meg a kockás zászlót. Mind a tizenkét pilóta célba ért, pedig Rzadzinski és Cacá Bueno között volt egy kis összezördülés, aminek következtében utóbbi hátsó szárnya egy kissé megrongálódott.

A rijádi futam végeredménye:

null

null

Fotó: BMW Motorsport / Twitter, Jaguar Racing / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5414486412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.