TOP50: 2018-ban is díjazták a legjobb magyar autóversenyzőket

top50-2.jpg

Az Autósport és Formula Magazin szerkesztőségében már-már hagyomány, hogy minden egyes esztendő végén kiadják az Autósport évkönyvet, amiben rangsorolják többek között a legjobb magyar autóversenyzőket. A TOP50-et csütörtökön este, egy ünnepélyes gála keretein belül hirdették ki, az első tizenkét helyezettet díjazták, továbbá tizenkét különdíjat is kiosztottak. A legjobb a legjobbak közül idén a Rali EB-t kiemelkedő eredményekkel zárt Herczig Norbert lett.

Fényeffektek, pompa, csillogás és tehetségek tárháza – röviden ezekkel a szavakkal lehetne jellemezni azt a látványt, ami elénk tárult csütörtökön este, a New York Palace-ban, ami az Autósport és Formula Magazin (AFM) egyedi gálaestjének adott otthont, melynek keretein belül kihirdették a legjobb 50 magyar autóversenyzőt. Hazánk vezető autósportos szerkesztősége 2015 óta vállalkozik arra az egyedi és egyáltalán nem könnyű feladatra, hogy rangsorolja honfitárs pilótáinkat – de ha őszinték akarunk lenni, örülünk is annak, hogy a szerkesztőknek idén is meg kellett izzadniuk, ugyanis ez azt tükrözi, hogy Magyarország egészen egyedülálló helyzetben van, ami a tehetséges autóversenyzőket illeti.

„Az Autósport évkönyv 2018 több kötet egyben: egyrészt a TOP50 nemzetközi és magyar autóversenyzőt mutatja be, másrészt több mint 250 oldalon összefoglalja a 2018-as év legkiemelkedőbb eseményeit. Az idei lista összeállítása sem volt könnyebb feladat, mint az elmúlt három évben, de ugyanazt a módszert alkalmaztuk. A szerkesztőség minden tagja írt egy saját rangsort, valamint külső szakértőket is bevontunk, majd ezeket ötvöztük, így született meg végeredmény. Objektív szempontok alapján, az idei eredményekre fókuszálva” – ecsetelte az igencsak munkaigényes folyamatot Bethlen Tamás, az AFM főszerkesztője a díjátadó során, amit egyébként egy hangulatos gokartozás előzött meg két nappal korábban, aminek a kvalifikációját és a versenyét is Volentér Balázs, a CEZ D5 Endurance bajnoka és az összetett lista 21. helyezettje nyerte meg.

top50-3.jpg

Különlegessége volt még az estnek az, hogy annak díszvendége a motorsport, azon belül is az off-road versenyzés szakágának egy legendás alakja, Jean-Louis Schlesser volt. A Dakar kétszeres és az Africa Eco Race hatszoros győztese persze nem csak a sivatagi homokban nyújtott teljesítménye miatt emlékezetes a motorsport fanatikusainak: 1978-ban érte el az első kiemelkedő eredményét, amikor is Alain Prosttal – aki azóta négy Forma-1-es világbajnoki címet gyűjtött be – holtversenyben bajnok lett a francia Forma-3-as bajnokságban, majd 1985-ben a francia túraautó-bajnokságot is behúzta, ami mellett volt második Le Mans-i 24 órás versenyen, kétszer is bajnoki címet ünnepelhetett a Sportautó Világbajnokságon, és Forma-1-es Nagydíjon is indult.

Schlesser – akit nem mellesleg az AFM életműdíjban részesített – a következőket mondta az esemény során: „Szeptemberben lettem 70 éves, így volt időm ennyi eredményt elérni. Büszke vagyok arra, hogy ugyan a szüleimtől nagyon jó nevelést kaptam, de mégsem tettek alám mindent, hanem megtanítottak küzdeni az álmaimért, mindig használni kellett a fejem. Talán pont ez lehet a probléma a mai autóversenyzők egy rétegével, hogy mindig a hónuk alá nyúlnak és nem a saját erejükből érik el a sikereiket. Én minden alkalommal napi 24 órát foglalkoztam a projektjeimmel, mindent beleadtam és ennek köszönhetően jöttek az eredmények. Privát versenyzőként megalkottam a saját csapatomat, ezáltal munkát adtam sok embernek, akikért felelősséggel tartoztam. Ez a nagy különbség a privát és a gyári csapatok között. Boldogsággal tölt el, hogy idén is olyan magyar versenyzőket díjaznak itt a Boscolo Hotelben, akik mindent megtettek a sikerért és méltó alakjai a magyar autósportnak.”

top50-4.jpg

Az elegáns rendezvény – ami Lantos András, a magyar Eurosport kommentátorának moderálásban zajlott – keretein belül ismertették a legjobb ötven autóversenyzőt, és 2018-ban a legjobbak legjobbja Herczig Norbert lett, aki korábban országos szinten négy ralibajnoki címet szerzett, idén pedig a hatodik helyen a Rali Európa-bajnokságot – aminek jövőre már magyarországi állomása is lesz Nyíregyházán – a MOL Racing Team Skodájával. (Egy nappal később, azaz pénteken a csapat bejelentette, hogy Herczig 2019-ben is az Európa-bajnokság mezőnyét fogja erősíteni, azonban immár egy Volkswagen Polo GTi R5-össel, amit a magyar pilóta már a hétvégén esedékes veszprémi Mikulás Rallye-n be is röffent.)

Herczig mögött az előző három év első helyezettje, Michelisz Norbert végzett, aki a negyedik helyen zárta a Túraautó Világkupát a BRC Racing Team Hyundaijával, a dobogó legalsó fokára pedig Tassi Attila „állhatott fel”, aki ugyanebben a pozícióban végzett a TCR Európa-kupán – a HELL-KCMG pilótája ezzel nem csak ott, hanem az AFM rangsorában is egy hellyel előzte meg Nagy Dánielt, akinek munkaadója, a M1RA kiérdemelte az Év csapata kitüntetést. Az elmúlt évek folyamán a ranglistán egyre csak feljebb kapaszkodó kétszeres hazai suzukis bajnokot a Rali-OB idei győztese, Hadik András, illetve a Kamion-EB-n a tankpool24-Mercedesszel az összetett ötödik helyet elérő Kiss Norbert követték.

Turán Frigyes, az országos ralibajnokság ezüstérmese lett a hetedik, megelőzve az Európai Ralikrossz-bajnokságot (ERX) a nyolcadik helyen és Mattias Ekström csapatával záró Szabó Krisztiánt, a Rali-OB bronzérmet szerző Vincze Ferencet, illetve az ERC2 bajnokát, Ifj. Érdi Tibort. Legutóbbi interjúalanyunk, Molnár Bendegúz – aki 2017 után 2018-ban is megnyerte a magyar bajnoki címet a Swift Cup Europe-ban, és jövőre már a Kamion EB-n folytatja, az OXXO-csapat színeiben – a tizenegyedik helyen rangsorolták, az előtt a Kárai Tamás előtt, aki az RX Supercarban lett bajnok.

44821277_2481912108490934_6974579048169078784_n.jpg

Ami a különdíjasokat illeti, elsősorban azt a László Attilát érdemes kiemelni, aki „Különdíj az autósportért” elismerésben részesült azt követően, hogy súlyos sérüléseket szenvedett el a német túraautó-bajnokság (DTM) hungaroringi versenyén történt rémisztő boxutcai balesetben. A baleset következtében Attila bal lábát térd alatt amputálni kellett, így életét végtagprotézissel folytathatja, aminek eléggé borsos ára van.  Támogatására pedig néhány héttel ezelőtt, a Magyar Nemzeti Automobil Szövetség (MNASZ) sportbírói kezdeményezésre, Te is segíthetsz! címen adománygyűjtés indult, továbbá a SIXT Hungary ideiglenes használatra felajánlott neki egy automata váltós személygépjárművet.

A gálaest keretein belül Bethlen Tamás bejelentette, hogy az adománygyűjtéshez az AFM is csatlakozik, és az önerős támogatásukon túl egy kezdeményezést indított a magyar toppilóták körében, arra kérve őket, hogy árverés céljából ajánlanak fel relikviákat a 2018-as évből, hogy aztán az abból befolyt összeget, az alapítványon keresztül eljuttathassák László Attilához. A kezdeményezéshez máris csatlakozott Tassi Attila, aki a relikviákon túl egy nagyobb pénzösszeget is felajánlott a sportbíró megsegítésére.

Ha ezen cikk olvasói között esetleg akad olyan, aki tud és szeretne segíteni Lászlónak, az az alábbi bankszámlaszám révén tudja eljuttatni adományát:

Raiffeisen Bank
Te is Segíthetsz! Támogató Alapítvány
12001008-01632015-00300007
Nemzetközi számlaszám: HU 5512 0010 0801 6320 1500 3000 07

top50-5.jpg

Total életműdíjat kapott a többszörös magyar ralibajnok, Id. Érdi Tibor, továbbá kitüntették Jánvári Zsoltot, a Haas Forma-1-es csapatának elektronikai technikusát, „Magyarok az autósportban élvonalában” elnevezésű különdíjjal. Az összesített listán a 14. helyen zárt Nagy Norbi a Slovakia Ringen elért második helyéért „Casio Év bravúrja” díjban részesült, aminek keretében a jövőben egy limitált szériás, Scuderia Toro Rossós karóra mutathat neki boldog perceket.

Az eddig említettek kívül különdíjat érdemelt ki a Gender Racing Teamhez tartozó Hefler Róbert az év formulaautós újoncaként, Kovács Miklós a sivatag magyarjaként, Vincze Ádám az év szakágváltójaként, Kovács Zsombor az év gokartversenyzőjeként, Szomszéd Lajos az év feltörekvő tehetségeként, Vogel Adrienn az év női versenyzőjeként, valamint Ifj. Ábrahám Károly az év juniorjaként.

A gála azonban nem csak a díjátadóról szólt, ugyanis annak keretein belül az Autósport és Formula Magazin szerkesztősége bemutatta immár szokásos év végi kiadványainak 2018-as változatát is, az Autósport évkönyvet, valamint a kifejezetten a Forma-1-re fókuszáló Száguldás és cirkusz c. művet – előbbihez az MNASZ elnöke, Oláh Gyárfás, utóbbihoz meg Jean Alesi, valamint a Red Bull F1-es gárdájának egyik 2019-es pilótája, Pierre Gasly írt előszót. A két könyv napokkal ezelőtt jelent meg, és amellett, hogy felbukkannak a könyvesboltok és a nagyobb hipermarketek polcain, a Formula.hu webshopjában is elérhetőek, ráadásul, ha az utóbbi felületen valaki egyszerre rendeli meg a két kötetet, kedvezményben részesül.

Aki esetleg szeretné megtekinteni a gálaestet, az az ezen a linken elérhető videó segítségével megteheti.

Fotó: Just Creative, Sixt Hungary

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1114455368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az Ellenálló 2018.12.08. 20:42:31

Keszthelyi Vivien hol van a listáról?

Kováts Olivér/KO · http://brakingnewsmotorsport.blog.hu 2018.12.08. 20:51:55

@Az Ellenálló: Összetettben a 45., a hölgyversenyzők között pedig a 2. lett.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása