"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - KÉTAUTÓS CSAPATOK, ÚJRAGONDOLT PONTRENDSZER - EZEK LEHETNEK A KÖVETKEZŐ ÚJÍTÁSOK A WTCR-BEN

2018. dec. 05., 08:40:00 - Szerző: KovatsOliver

03718003_grl_15238.jpg

A Túraautó Világkupa igencsak komoly változásoknak néz elébe, legalábbis a TouringCarTimes szakírója, Neil Hudson értesülései szerint. Márkánként maximum négy, csapatonként pedig csak és kizárólag két autó lesz indítható a tervek szerint, továbbá egy újfajta pontrendszert is kilátásba helyeztek.

Jelentős változások léphetnek életbe 2019-től a WTCR-ben, azaz a Túraautó Világkupában, amiket már csak az FIA Motorsport Világtanács kell jóváhagynia. Amennyiben erre sor kerül, az első jelentősebb módosulás a gyártónként indítható autók számát érintheti, ugyanis ezt négyre szeretnék korlátozni, miközben csak kétautós csapatok lehetnének a rajtrácson. Mondjuk, utóbbi könnyebben kivitelezhető, amit a Comtoyou Racing 2018-as példájából is láthatunk: a belga csapat Frédéric Vervisch-t és Denis Dupont-t az Audi Sport Comtoyou, Nathanaël Berthont és Aurélien Panist pedig a Comtoyou Racing színeiben indította.

„Biztosra akarunk menni abban, hogy a mezőny felét ne ugyanazon márkának az autói alkossák, így azt a javaslatot tettem, hogy minden gyártó csak négy-négy autót indíthasson, a csapatok pedig kettőt-kettőt. Önálló licensz és önálló dizájn lesznek az elvárásaink. Persze, lehetnek egymás mellett a boxutcában, egy közös technikai rendszerhez tartozva. De nem lehetnek egy-, három-, vagy ötautós csapatok. Ez a legjobb módja annak, hogy megakadályozzuk a költségek növekedését, ami által biztosítani tudjuk, hogy minden márka egyenlő esélyekkel rendelkezzen a bajnokságban, amely csapatok kíván támogatni” – nyilatkozta a WTCR promótere, Francois Ribeiro.

03718002106816_pm.jpg

Ez kényelmetlenül érintheti a Münnich Motorsportot, mivel idén három Hondával volt jelen a mezőnyben. Igaz, még korántsem biztos, hogy jövőre is keresztezni fogják egymás útjait a német csapat és a japán gyártó. Épp a napokban nyilatkozott arról Dominik Greiner, a csapatmenedzser a TouringCarTimes-nak arról, hogy egyelőre még nincs aláírt szerződés a 2019-es évre, ami kapcsán más opciókat is figyelembe szeretnének venni, amik közül azt választanák, ami versenyképesség szempontjából és gazdaságilag is megfelelő.

Amennyiben figyelembe vesszük az esetleges négyautós szabályt, René Münnichéknél már nem játszik sem a Hyundai, sem az újonnan csatlakozó Lynk & Co, így a bajnokságban jelen lévő további manufaktúrák közül a Volkswagen, az Audi, a Cupra, az Alfa Romeo és a Peugeot jöhet számításba, és persze, nem szabad megfeledkezni a KIA-ról és az Opelről sem.

03718007_ff_0975.jpg

Viszont lehet, hogy a Comtoyou Racingnek is kompromisszumos megoldáshoz kell folyamodnia. Jean-Michel Beart, a belga istálló csapatfőnöke elhintette Hudsonnak, hogy még azt sem tartja kizártnak, hogy két Audit és két Cuprát indítsanak a WTCR-ben – a spanyol márka kocsija már nem számít ismeretlen modellnek a Comtoyou-nál, mivel a nemzetközi TCR 2017-es szezonjának utolsó két hétvégéjén csatasorba állított egyet Denis Dupont-nal.

Komolyabb reformáción eshet át a pontrendszer is, ugyanis úgy, hogy várhatóan 30 autó fog indulni a 2019-es szezonban, az első tíz helyett az első tizenöt helyezett gyűjthet pontokat.

Ami meg a versenynaptárt illeti, minden jel arra mutat, hogy Wuhanba jövőre nem térnek vissza Michelisz Norbiék, ugyanis október 18-a és 27-e között fogjak megrendezni a Katonai Játékokat, amin tízezer sportoló megjelenésére lehet számítani, és ennek tudatában nem lenne tanácsos két héttel korábban megrendezni az eseményt. Ennek ellenére jövőre is tíz versenyhétvégére van kilátás.

Fotó: Gregory Lenormand, Flancois Flamand, Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3114435640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.