"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - EGYMÁS UTÁN LÁTOGATNAK EL A HUNGARORINGRE ÉS SZLOVÁKIÁBA MICHELISZÉK 2019-BEN

2018. dec. 05., 20:10:00 - Szerző: KovatsOliver

03718007_jl24560.jpg

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtöki ülésén jóváhagyták a Túraautó Világkupa 2019-es versenynaptárát, továbbá egy rahedli szabályváltozást is: Malajzia – új helyszínként – záróhétvégét rendez, a naptárban egymást követi a Hungaroring és a Slovakia Ring, a mezőny egy-egy hétvégén maximum 32 fős lehet és a legjobb 15 – nem szabadkártyás versenyző – pontot szerez.

Ahogyan az volt 2018-ban, 2019-ben is tíz állomásból fog állni a WTCR versenynaptára. A szezon első felében nem kell eget rengető változásokra számítani, a Hungaroring ismételten a második helyszín a szezonnyitó marokkói hétvégét követően, azonban Magyarország után Szlovákia felé veszi az irányt a mezőny, aztán jön Zandvoort, a Nordschleife, a naptár európai szakasza pedig a Vila Real-i pályával zárul. A Hungaroringen és Hollandiában a TCR Európa-kupa is tiszteletét teszi

Azonban az ázsiai fordulók tekintetében már annál nagyobb kavarodásra kell számítani. Bő két hónapnyi szünet után, Ningbóban tér vissza a mezőny, másfél hónapra rá pedig Suzukában csap össze a mezőny, három héttel később meg Malajziában – azonban a sepangi idényzáró időpontját még nem ismertették a szervezők, azt viszont már tudni, hogy annak különlegessége az lesz, hogy a háromból az egyik futamot éjszakai körülmények között fogják lebonyolítani. Wuhan azonban idén már nem lesz a versenynaptár része, mivel október második felében megrendezik a kínai katonai játékokat.

A 2019-es WTCR-versenynaptár:

  • április 5-7.: Marokkó, Circuit Moulay El Hassan
  • április 26-28.: Magyarország, Hungaroring
  • május 10-12.: Szlovákia, Slovakia Ring
  • május 17-19.: Hollandia, Zandvoort
  • június 20-22.: Németország, Nürburgring Nordschleife
  • július 5-7.: Portugália, Vila Real
  • szeptember 13-15.: Kína, Ningbo
  • október 25-27.: Japán, Suzuka
  • november 14-17.: Makaó, Circuit da Guia
  • megerősítésre vár: Malajzia, Sepang

03718003_grl_15905.jpg

A versenynaptáron kívül néhány szabályváltozásra – amik közül néhány nem igazán jelent nagy meglepetést, hiszen korábban már kiszivárgott róluk némi információ – is áldását adta az FIA Motorsport Világtanács, mégpedig az alábbiakat:

  • 2019-től nem csak a második, három felvonásos, hanem az első kvalifikáció első öt helyezettje is világbajnoki pontokban részesül, 5-4-3-2-1 arányban.
  • Valamennyi futamon egységes pontrendszert alkalmaznak, azonban az így is jelentős átalakuláson esett át. Az első 10 helyett már az első 15 pilótának fognak pontokat osztani, a MotoGP-ből sokak számára már ismerős 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 szisztéma szerint.
  • Az indulók számát 28-ról 32-re emelték. A csapatok csak két-két autót állíthatnak csatasorba.
  • A szabadkártyás versenyzők és csapatok nem jogosultak pontszerzésre.
  • Az időmérőkön elveszik azon pilóták legjobb körét, akik piros zászlót okoznak. Azonban a versenybíróknak lesz lehetőségük az egyéni mérlegesre kivételes esetekben.
  • Érvénybe lép a büntetőpont-rendszer, a Forma-1 mintájára. Azaz, ha egy versenyző egy éven belül eléri a 12 „mínuszt”, a következő versenyről automatikusan diszkvalifikálják.

Fotó: Jean Michel Le Meur, Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8114439446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.