"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F2/F3 - LEHULLOTT A LEPEL A 2019-ES KALENDÁRIUMOKRÓL

2018. dec. 05., 22:15:00 - Szerző: KovatsOliver

_54i4334_4465521.jpg

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szentpétervári ülésen jóváhagyta, aztán meg is erősítette a Forma-2 és a GP3 helyét átvevő Forma-3 jövő évi versenynaptárát.

Meglepő módon nem változik a Forma-2-es naptár 2018-ról 2019-re, ugyanarra a 12 helyszínre látogat majd el a mezőny, a Forma-1-et kísérve. Az idény Bahreinben indul, majd Abu Dhabiban ér véget, de természetesen a Hungaroring is része a kalendáriumnak.

A mogyoródi versenypályán a Forma-3 is tiszteletét teszi, azonban annak szezonja Barcelonában veszi kezdetét, és Abu Dhabi helyett Oroszországban, már szeptember végén zárul, ugyanis a jövő évi naptárban az Emirátusok-beli pálya már nem kap szerepet – ezáltal lehetőség nyílhat arra, hogy megrendezhessék a Forma-3-as Makaói Nagydíjat, de ennek kapcsán még lesznek egyeztetések Sophia Flörsch idei balesete és a jövőre érkező, új autók miatt.

A napokban az is kiderült, hogy az idei év folyamán a Forma-3-as Európa-bajnokságban használt autókat még nem dobják, hiszen a homologizációjuk még jövőre is jó, így a szériát 2013 és 2018 között futtató Formel 3 Vermarktungs indít egy mindössze egy évre szóló bajnokságot, Formula European Masters néven. Azonban részleteket még nemigen lehet tudni a szériáról, csak annyit, hogy a Motopark és Van Amersfoort Racing már érdeklődik iránta.

Azt is megerősítették az FIA Motorsport Világtanács konferenciáján, hogy a GP3 és a Forma-3-as Európa-bajnokság összeolvadása érinti az F1-es szuperlicensz-pontrendszert. Ennek értelében a Formula European Masters bajnoka 25 pontot zsebelhet majd be, akárcsak valamennyi, FIA-rendezésű regionális F3-as széria győztese.

A spanyol tulajdonban lévő Euroformula Opent is a regionális szériák közé fogják sorolni, de annak bajnoki címe csak 10 pontot fog érni – kevesebbet, mint a Forma-4-es szériák bajnokai, akik 12-12 pontban részesülnek. Azonban többet fog érni a DTM, illetve a Super GT bajnoki címe a kialakuló félben lévő közösködése – immár a bajnokság első kilenc helyezettje pontokat kap, a bajnok repertoárja pedig a korábbi 15 helyett 20 ponttal bővül.

A Formula Renault Európa-kupa – ami a regionális F3-as szériák direktíváinak megfelelő karosszériákat használ – megnyerése 18 pontot ér majd, akárcsak valamelyik amerikai vagy ázsiai F3-as szériában aratott győzelem.

A japán Super Formulában való diadalmaskodás is többet fog érni, lévén annak, hogy egyre többen használják a bajnokságot ugródeszkaként: a győztes mostantól 20 helyett 25 egységet fog bezsebelni.

A 2019. évi Forma-2-es versenynaptár:

  • március 29-31.: Bahrein, Szahír
  • április 26-28.: Azerbajdzsán, Baku
  • május 10-12.: Spanyolország, Barcelona
  • május 23-25.: Monaco
  • június 21-23.: Franciaország, Paul Ricard
  • június 28-30.: Ausztria, Red Bull Ring
  • július 12-14.: Nagy-Britannia, Silverstone
  • augusztus 2-4.: Magyarország, Hungaroring
  • augusztus 30. – szeptember 1.: Belgium, Spa-Francorchamps
  • szeptember 6-8.: Olaszország, Monza
  • szeptember 27-29.: Oroszország, Szocsi
  • november 29. – december 1.: Abu Dhabi, Yas Marina

A 2019. évi Forma-3-as versenynaptár:

  • május 10-12.: Spanyolország, Barcelona
  • június 21-23.: Franciaország, Paul Ricard
  • június 28-30.: Ausztria, Red Bull Ring
  • július 12-14.: Nagy-Britannia, Silverstone
  • augusztus 2-4.: Magyarország, Hungaroring
  • augusztus 30. – szeptember 1.: Belgium, Spa-Francorchamps
  • szeptember 6-8.: Olaszország, Monza
  • szeptember 27-29.: Oroszország, Szocsi

Fotó: FIA Formula 2 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7314442394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.