Nyilvánosságra hozták a 2019-es nevezési díjakat: a csapatoknak összesen majdnem 16.5 millió dollárjába fájt az, hogy jövőre is ott lehessenek a rajtrácson. A legtöbbet – konstruktőri bajnokként – megint a Mercedes fizette, bár nem kellett annyira a zsebébe nyúlnia, mint egy évvel korábban.
A Motorsport Week cikkéből kiderült, hogy a csapatoknak mennyit kellett fizetniük a 2019-es nevezésért. 2013 óta minden csapatnak legalább 516.128 dollárt kell befizetnie a Nemzetközi Automobil Szövetségnek, mint nevezési alapdíj. Ezen felül az adott évben gyűjtött konstruktőri pontok után is fizetniük kell: a konstruktőri bajnok csapat számára a „pontdíj” 6.194, a többiek számára 5.161 dollár – mindezt november 30-ig kellett rendezniük az FIA felé.
Az első és leginkább szembeötlő dolog, hogy a zsinórban ötödik bajnoki címét begyűjtő Mercedesnek 120 ezer dollárral kellett kevesebbet fizetnie, mint 2017 végén, ám a nevezési díj így is 4.573.198 dollárra rúgott. Mégis, utoljára 2014-ben kellett ennyire alacsony összeget befizetnie a brackley-i csapatnak, amely idén „csak” 655 pontot gyűjtött, amiben közrejátszott a Ferrarival viszonylag sokáig nyúló csata. A leginkább a 2016-os sikere után kellett jó mélyen a zsebébe nyúlnia a csapatnak: akkor 5.2 millió dollárt kóstált a 2017-es szezonra való nevezés.
A Ferrari és a Red Bull nevezési díja körülbelül negyedmillió dollárral nőtt, miközben a legnagyobb emelkedést – ami 335.465 dollárt jelentett – a Renault könyvelhette el. Az enstone-iakon kívül még a Haasnak, a McLarennek és a Saubernek kellett többet utalnia az FIA számlájára utalnia, mint egy évvel ezelőtt.
Viszont a Racing Point (korábbi nevén: Force India) nevezési díja a felére csökkent, amiben közrejátszott az, hogy a csapat a Belga Nagydíjtól fogva új konstruktőrként folytatta működését a gárda. A Mercedes és a Racing Point mellett még a Toro Rosso és a Williams nevezési díja csökkent – a grove-iak mindössze 7 pontot szereztek idén, ami közel 400 ezer dolláros zuhanást eredményezett.
A tíz csapatnak az előző évhez képest 203.333 dollárral többet, 16.479.877 millió dollárt kellett kicsengetniük, ami 4.691.661.829,89 forintnak felelt meg cikkünk lezárásakor.
Fotó: Zimbio | Diagram: Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.