"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - MEGLEPŐ AUDI-ELSŐSÉG, MICHELISZ A TOP-5-BEN A MAKAÓI NYITÓEDZÉSEN

WTCR 2018: Makaó - Első szabadedzés

2018. november 15. - KovatsOliver

03718009_1mdm2910_1.jpg

Hiába került a 60 kilogrammos betonkeverő az Audiba, Jean-Karl Vernay megnyugtató fölénnyel zárta az élen a makaói hétvége első szabadedzését. Ami a magyarokat illeti, Michelisz Norbi az ötödik helyen zárt, a Zengő Motorsport versenyzőit azonban pályán sem láthattuk igazán.

Meg merem kockáztatni, hogy minden idők egyik, ha nem a leggördülékenyebb sessionjét láthattuk a Circuit da Guián, holott ahogyan azt már az előzetesünkben hangoztattuk, és ahogyan azt Michelisz Norbi is kiemelte a legutóbbi blogbejegyzésében, a helyszíntől egyáltalán nem idegen az a jelenség, hogy a káoszelmélet magára talál… Főleg akkor, ha egy 31 fős mezőnyről beszélünk, amit többek között hat, szabadkártyával érkezett helyi vitéz tarkít.

Azonban ezúttal olyan szinten volt nyugodt minden, hogy ha valaki, hozzám hasonló autósport-fanatikus úgy döntött, hogy az alvását teljes mértékben felrúgva felkel, és akkor is túraautó-szabadedzést néz, ha a fene fenét eszik is, az 30 perc tiszta edzésidőt láthat, amit nemhogy piros, de még sárga zászló sem zavart meg!

És akkor most jöttünk el ahhoz a ponthoz, hogy a tiszta edzés, vagy amiatt csodálkozzunk jobban, hogy a félórás tréninget valósággal uralta Jean-Karl Vernay, amivel a tavalyi nemzetközi TCR-bajnok hadat üzent a fizika valamennyi törvényének, ugyanis a makaói nem éppen az a pálya, ahol mindegy lenne, hogy mennyi extra súlyt cipel magával az autó. Márpedig ezen a hétvégén valamennyi Audi helyzete igencsak súlyos (a szószoros értelemben), miután az előző víkendek sikereinek az lett a böjtje, hogy a maximális, 60 kilós kompenzációs súlyt kapta.

Ennek ellenére a francia 2:31.328-as idejével – amivel megdöntötte a TCR-es körrekord a 6.12 kilométeres aszfaltcsíkon (!) – közel hat tizedet adott a Münnich Motorsport versenyzőjének, Esteban Guerrierinek, míg a harmadik helyen a pályaspecialistának számító Rob Huff majd’ egy másodpercet kapott a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjével. A kilencszeres makaói győztes mögött egykori csapattársa, Yvan Muller, majd a második legjobb hyundaiosnak számító Michelisz Norbi végzett – a francia és a magyar között 245 ezredmásodperc döntött.

Hogy teljes legyen a francia családi összharmónia, Micheliszt Muller unokaöccse, Yann Ehrlacher követte a Münnich-csapat másik állandó Hondájával, aki mögött Thed Björk (YMR-Hyundai), Mehdi Bennani (SLR-Volkswagen), Pepe Oriola (Campos-Cupra), valamint Aurélien Panis (Comtoyou-Audi) tették teljessé az első tíz helyezett felállását.

A bajnoki éllovas Gabriele Tarquini kisebb meglepetésre csak egy 12. hellyel kezdett, három másodperccel elmaradva Vernay idejétől. Ami meg a szabadkártyásokat illeti, Kevin Tse zárt a legelőrébb, a Teamwork Motorsport Audijával a 23. leggyorsabb köridőt megfutva, a lemaradása pedig 5.5 másodperc volt.

Végül és sajnálatos módon pedig minden jel arra utal, hogy Suzuka után Makaón is hátrányos helyzetben folytatja a hétvégét a Zengő Motorsport, mivel a magyar csapat pályán való tartózkodása az első szabadedzésen Szabó Zsolti két installációs körében kiderült. Nem sokkal az edzés után a Zengő-gárda megerősítette, hogy Nagy autójában a sebességváltó vezérlője hibásodott meg, de már sikerült orvosolni a problémát.

A folytatásra 6 óra 30 percig kell várni, amikor is kezdetét veszi majd a második szabadedzés.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2018_mac_fp1.jpg

Fotó: Marc de Mattia / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1714373239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.