"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - A POMPÁS HETES

WTCR 2018: Makaó - Előzetes

2018. nov. 14., 21:50:00 - Szerző: KovatsOliver

01_wtcr_2018_seasonshowdown_magnificent_seven-png.png

Bármennyire is hosszúnak tűnt – pláne a korábbi túraautós szezonokhoz képest – a Túraautó Világkupa 2018-as idénye, főleg a szezon legelején, elérkezett a végső összecsapás ideje, amire Makaó legendás és kihívásokkal teli utcáin fog sor kerülni. Matematikailag még hét versenyző esélyes a bajnoki címre, köztük Michelisz Norbi is, de lássuk be, hogy jelen pillanatban a legfőbb várományosnak csapattársa, a rutinos vén róka Gabriele Tarquini számít.

Óriási balesetek és káosz – leginkább ezek a kifejezések jellemzik a Circuit da Guia-t, miután már nem egy tömegbalesetnek lehettünk szemtanúi az elmúlt évek folyamán: gondoljunk csak a 2010-as vagy a 2013-as tömegbalesetekre a WTCC-ből, de még a nemzetközi TCR-bajnokság mezőnye is össze tudott hozni egy-két kaotikus helyzetet a volt portugál gyarmatban.

Mégis, a legtöbb magyar szurkoló számára meglehetősen kedves ez a helyszín, ugyanis Michelisz Norbi 2010-ben ezen a pályán szerezte első WTCC-győzelmét, 2011-ben elkerült egy nagyobb balesetet André Coutóval, 2012-ben – a Pepe Oriolával való ütközése ellenére – behúzta a privát értékelést, 2014-ben dobogóra állhatott és összetettben negyedik lett, majd tavaly ismét szerzett egy TOP-3-as eredményt.

„Makaótól már sokat kaptam, és bízom benne, hogy ez most sem lesz másként. Az esélyeket illetően is pozitív vagyok. A Hyundai eddig alapvetően jól teljesített az utcai pályákon, Marokkóban és Vila Realban is elöl voltunk, de azt hozzá kell tenni, hogy Makaó az utcai pályák között is annyira speciális, hogy ebből nehéz biztos következtetéseket levonni” – vezette fel az előttünk álló hétvégét Michelisz az Index.hu-n vezetett blogjában.

„Ugyanakkor a büntetősúlyok is kedvezőbben alakulnak a korábbiakhoz képest, nagyon hasonlóak az arányok, mint Ningbóban voltak, ahol mindhárom futamot Hyundai-versenyző nyerte. Legutóbb pedig Szlovákiában fordult elő a mostani helyzet, hogy a mi autóink nem a maximális 60 kilós pluszsúlyt kapták, hanem csak 40-et – akkor győzelmet ünnepelhettem” – taglalta a pluszsúlyokat a BRC magyar versenyzője, hozzátéve, hogy várakozásai szerint rendkívül szoros lesz a mezőny, mivel ezen a pályán sokat nyomnak a latba az egyéni kvalitások, azt sem kizárt szerinte, hogy az időmérőkön az első tízben minimálisak lesznek a különbségek.

„Az a célom, hogy újra a top 5-ben és a leggyorsabb hyundaiosként szerepeljek a kvalifikációkon. Ennek érdekében rengeteget elemeztem a legutóbbi három versenyhétvége adatait az elmúlt napokban. Ha sikerül a terveim szerint jól teljesítenem az időmérőkön, akkor a három futamból kettőn a dobogóért vagy akár a futamgyőzelemért is harcba szállhatok. Azzal ugyanakkor mindenképpen számolni kell, hogy az időmérőkön szerencsére is szükség lesz a jó eredmény eléréséhez, ugyanis hat szabadkártyás versenyző lesz a pályán. Velük együtt már annyira népes lesz a mezőny, hogy nem lepődnék meg azon, ha sárga és piros zászlók tarkítanák a két kvalifikációt, ami miatt nehéz lesz minden alkalommal tiszta gyors kört menni” – hívta fel a figyelmet arra Michelisz, hogy a magas létszámú mezőny még okozhat bonyodalmakat. Azonban éppen amiatt véli úgy, hogy Makaó a maga rizikófaktorai miatt az a pálya, ahol még az 1 százaléknyi esély is számít!

03718003_grl_14490.jpg

A show pedig ezúttal is garantált lesz, amihez adott a szűk, kihívásokkal teli, 6120 méter hosszú utcai pálya – ez pedig egy hétesélyes bajnoki döntővel és – a nem kevesebb mint hat szabadkártyás indulónak köszönhetően – összességében egy 31 fős mezőnnyel párosul. És ha már a szabadkártyásoknál tartunk, érdemes feljegyezni, hogy visszatér az utolsó futamokra Ma Qing Hua a Boutsen Ginion Racing Hondájába, miután Tiago Monteiro orvosai tanácsára nem kockáztat a 2019-es szezont szem előtt tartva.

A világkupa-győzelemre a legjobb esélyekkel Gabriele Tarquini (BRC-Hyundai) rendelkezik, aki 39 ponttal vezeti az összetettet márkatársa, Yvan Muller (YMR-Hyundai) előtt, a francia mögött meg még Thed Björk (YMR-Hyundai), Pepe Oriola (Campos-Cupra), Jean-Karl Vernay (WRT-Audi), Esteban Guerrieri (Münnich-Honda), valamint Michelisz Norbi (BRC-Hyundai) azok a versenyzők, akik még – ha kisebb-nagyobb szerencsével is, de – megnyerhetik a címet.

Ez a hét versenyző a „pompás hetes”, ahogyan azt az FIA WTCR hivatalos platformjain olvashattuk, amihez egy rendhagyó plakát is társult:

45472385_1694982343935285_6764441360826105856_n.jpg

„Az első versenytől fogva vezettem a bajnokságot, pedig mindenkinél idősebb vagyok a mezőnyben. Nagyon keményen fogok harcolni azért, hogy megszerezzem az első makaói győzelmemet” – nyilatkozta a sorozat hivatalos kommünikéjében az 56 éves Tarquini, aki a mérhetetlenül nagy tapasztalata ellenére még egyszer sem tudott futamot nyerni Makaón.

Mindeközben ez Rob Huff-nak, a Sébastien Loeb Racing versenyzőjének már kilencszer is sikerült – vajon idén meglesz a tizedik? „Ismerem a pályát, mert óriási figyelmet fordítok rá. Értem a pálya buckáit és kontúrjait. Az emberek azt mondják, hogy a Nürburgring Nordschleife a legnehezebb pálya a világon, de én hiszem, hogy ez az állítás a makaóira igazi inkább. Ugyanis bármelyik évben idejössz, mindig akadnak új bukkanók és egyéb dolgok, amiket meg kell tanulni. Nem akarom azt mondani, hogy jobban nyomom, mint bárki más, de látszólag rátaláltam egy természetes egyensúlyra, ami lehetővé teszi, hogy gyors legyek, de nem átlépve a határokat. A magabiztosság, valamint azoknak a kombinációja, ahogyan beállítom az autót és ahogyan vezetek ezen a pályán, megengedi nekem, hogy gyors legyek itt” – nyilatkozta a brit versenyző, aki nem mellesleg – egy új szponzorának köszönhetően – módosított autódizájnnal veselkedik neki az idei év utolsó három versenyének:

Rob Huff

New livery for Rob Huff as he chases new records at Macau Grand Prix 澳門格蘭披治大賽車 Rob Huff's Sébastien Loeb Racing-run Volkswagen Motorsport Golf GTI TCR will sport a revised colour scheme at this...

Ami a pluszsúlyokat illeti, az Audi és a Honda vezeti a listát – az RS 3 LMS-ek és a Civic Type-R-ek 1315 kilogrammon fognak futni azok után, hogy előbbiek a maximális, 60 kilós, utóbbiak meg 50 kilónyi ballasztsúlyt kapnak. A kínai és a japán fordulók alapján elvégzett kalkulációk alapján a Hyundaiok 1305 kilósak lesznek, 20 kilóval többet nyomva a Volkswageneknél.

A Zengő Motorsport versenyzőinek, Nagy Norbinak és Szabó Zsolt Dávidnak – akik egyébként először fognak versenyezni a makaói pályán – jó hír, hogy a Cuprák és a Peugeot-k tömege már viszonylag alacsony, 1255 kilós lesz – mind a japán, mind a francia autók 10 kilót kapnak, míg az Alfa Romeók húszat, amik még így is csak 1245 kilogrammot nyomnak. Mindez viszont azt jelenti, hogy idén először – és értelemszerűen utoljára – lesz precedens arra, hogy nem lesz olyan autó a rajtrácson, ami ne cipelne némi ballasztot.

Ezek a paraméterek vonatkoznak a szabadkártyás indulókra – André Coutóra, Filipe de Souzára, Lo Kai Fungra, Lam Kam Sanra, Kevin Tsére, illetve Rui Valentére – is, akik ezeken felül még plusz 20 kilót kapnak.

A makaói versenyhétvégére érvényes súlytáblázat:

weights.png

(Forrás: TouringCarTimes)

Ha az elkövetkezendő napokban élőben szeretnénk figyelemmel kísérni valamennyi eseményt, nem kevés áldozatot kell hoznunk érte, mivel, ha Makaó és az autóversenyzés egy kalap alá kerül, az egyértelműen kizárja pihentető alvás fogalmát. További nehézséget jelent az, hogy négy napon (csütörtökön, pénteken, szombaton és vasárnap) is pályára gördül a mezőny, miután a WTCR mellett többek között a GT Világkupa és a Forma-3 is bővíti a 65. Makaói Nagydíj programját.

A hétvége folyamán oldalunk a WTCR-re és a Forma-3-ra is kiemelt figyelmet fog fordítani, de ezúttal koncentráljunk a túraautós időpontokra. Már csütörtökre és péntekre virradóan sem igazán érdemes felkelni, de a vasárnapi versenyek előtt kifejezetten nem ajánlott az éjszakai alvást erőltetni, mivel a második verseny – lévén annak, hogy Makaó és Budapest között 7 órányi az eltérés – hajnali 1 óra 20 perckor rajtol majd el!

03_macau_guia_race-jpg.jpg

Cserébe viszont el leszünk kényeztetve a közvetítésekkel, ugyanis…

  • a szabadedzéseket és az első időmérő edzést a WTCR Facebook-oldalán kísérhetjük figyelemmel élőben,
  • a második időmérő edzést csonkítva és felvételről műsorra tűzi az Eurosport 1 a második futam előtt, 0:30-as kezdéssel,
  • ami meg a futamok illeti, mind az Eurosport 1, mind az M4 Sport élőben sugározza.

A makaói versenyhétvége menetrendje:

2018. november 15., csütörtök

02:05-02:35

Első szabadedzés

2018. november 15., csütörtök

06:30-07:00

Második szabadedzés

2018. november 16., péntek

01:50-02:30

Első időmérő edzés

2018. november 16., péntek

06:35-07:50

Második időmérő edzés

2018. november 17., szombat

07:25-07:55

Első futam (8 kör)

2018. november 18., vasárnap

01:20-01:50

Második futam (8 kör)

2018. november 18., vasárnap

04:00-04:40

Harmadik futam (11 kör)


Fotó:
 DPPI / FIA WTCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2214371451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.11.15. 11:37:07

Nagyon jól felépítették a szervezők ezt a nyitott befejezés narratívát :)
Mondjk ez a súly-büntetés győzelemért elégg necces, Norbit pedig sokszoroson szívatta, mert mások győzelme tán kapta a büntetést.

Nem ilyen szezonban reménykedtem az elején, gondolom ő sem. De talán itt már sikerült stresszmentesen végig vnni, akkora teher már nem lesz rajta...