BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

WTCR - OLASZ CSODASIKER, MAGYAR NULLÁZÁS
WTCR 2018: Suzuka - Első futam

03718010_ff_0439.jpg

Olasz szempontból megkérdőjelezhetetlenül jól, magyar szempontból meg inkább rosszul alakult a szombati WTCR-futam Suzukában. Kevin Ceccon és a Team Mulsanne első győzelmüknek örülhettek, a tabella élén kiegyenlített Tarquini és Muller, míg egyik magyar versenyző sem szerzett pontot.

Nagyjából 20 perces csúszással rajtolhatott csak el a Túraautó Világkupa első suzukai versenye, miután a hétvége fő programját képviselő Super Formula időmérő edzésén kigyulladt egy autó. A piros lámpák elalvását követően szelíd rajtot produkált a mezőny: Aurélien Comte szépen eljött a pole-ból a DG-Peugeot-val, mögötte Kevin Ceccon a kicsit gyengébb rajt ellenére meg tudta őrizni a második helyet Yvan Mullerrel szemben, aki mögé a hatodik helyről rajtoló Esteban Guerrieri zárkózott fel a Münnich-Hondával. Michelisz Norbi eközben megőrizte a rajtpozícióját, a 11. helyet.

A második kör elejére aztán Ceccon utolérte Comte-ot, majd a kör végén el is ment az újonc olasz a francia mellett, miután utóbbi a kelletténél egy kicsit szélesebbre vette a 130R-t. Mindeközben Michelisz veszített egy pozíciót, ugyanis Yann Ehrlacher – aki egyébként is eléggé rosszul rajtolt – kedvezőtlenül tért vissza a pályára egy rövidebb homokágyas kalandot követően, és így Pepe Oriola mindkettőjüket megelőzte a Campos-Cuprával.

Nem sokkal később meglett a versenynek az első két kiesője, és a biztonsági autó is pályára lépett: a tavalyi világbajnok, Thed Björk Gordon Sheddent üldözve eltalált a tripla sikánban az egyik gumibálát, amivel alaposan megrongálta az YMR-Hyundai jobb első felét, mialatt Rob Huff a Yann Ehrlacher-val való koccanása miatt kellett a boxba gördülnie.

Két biztonsági autó mögött töltött kör után eseménytelenül zajlott le az újraindítás, azonban alig egy kör alatt bő 1.5 másodperces előnyre tett szert az élen Ceccon. Viszont a nyolcadik kör végén ismételten a Safety Car vette át a vezetést azt követően, hogy Ehrlacher a 130R-ben kicsúszott a sóderágyba – valószínűleg, legalábbis egy vizsgálatról beszámoló felirat alapján, Sheddennel koccanhatott.

Az utolsó két körre aztán elengedték még a mezőnyt, azonban Aurélien Comte félpróbálkozása sem tudta megakadályozni az olasz csodát: mind Kevin Ceccon, mind a Team Mulsanne, mind az Alfa Romeo Giulietta első győzelmét szerezte a WTCR-ben – a Slovakia Ringen debütált újonc személyében egyébként az idei tizennegyedik különböző győztest köszönthettük. Ki hitte volna, hogy ez az ifjú, mosolygós és egy plüsskutyával megérkező olasz pilóta hozza meg a sikert?

És akkor a cikknek ezen a pontján érdemes megemlékezni arról, hogy utoljára 2007-ben született FIA-besorolású túraautó-bajnokságban Alfa Romeo-győzelem, akkor James Thompson állhatott dobogóra az olasz márka színeiben, Valenciában.

Ceccon mögött Comte befutott másodiknak, Muller harmadiknak, majd Mehdi Bennani, Jean-Karl Vernay, Mat’o Homola, Gabriele Tarquini, Frédéric Vervisch és Pepe Oriola voltak azok, akik még pontokat szereztek. Sajnos egyik magyar versenyző sem szerzett pontot: Michelisz Norbi ott fejezte be, ahonnan indulhatott a büntetéscunami után, 11. lett, a zengős pilóták közül pedig Szabó Zsolt Dávid a 21., Nagy Norbert meg a 22. helyen (és egy utolsó körös gátlótörésnek „köszönhetően” a boxban) zárta a futamot.

A szombati verseny eredményeinek következtében elfogyott a bajnokság élén Gabriele Tarquini előnye, így jelenleg az olasz veterán és Yvan Muller is 251-251 pontot számlál, miközben Björk lemaradása 17 pontot a harmadik helyen. A negyedik helyen Vernay hátránya már 36 pont, Guerrierié 38, Orioláé 42. Michelisz Norbit pedig sajnos megelőzte Frédéric Vervisch is az összetettben, a belga momentán egy ponttal van a magyar előtt, akinek a lemaradása 56 egységnyi.

Vasárnap pedig sor kerül a második és a harmadik futamra, de csak egy óraállítást követően, merthogy holnap hajnalban vissza kell állítani az órákat 03:00-ról 02:00-ra! Tehát, már a téli időszámítás szerint 03:05-kor kezdődik a WTCR-program a fordított rajtrácsos küzdelemmel, majd 04:30-kor elrajtol a harmadik, pontok szempontjából a harmadik viadal is. Természetesen valamennyi időpont a közép-európai időzóna szerint értendő.

Az első futam végeredménye:

wtcr_2018_jap_r1.jpg

Fotó: Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1414324765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat