"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - DANIEL RICCIARDÓT MÉG AZ ÁG IS HÚZZA…

2018. október 22. - KovatsOliver

daniel_ricciardo_f1_grand_prix_usa_qualifying_-prhmosahtcx.jpg

Austinban már a sokadik hétvégéje fulladt katasztrófába Daniel Ricciardónak: az ausztrál már olyan szinten frusztrált a Renault-motort érintő sorozatos problémák miatt, hogy idei hetedik kiesését nem csak egy sokatmondó testbeszéd, hanem egy lyuk pecsételte meg – saját szobája falába vágott bele ököllel. És ha mindez nem lenne elég a számára, csak jövőre vezethet először a Renault-nál, amely 2019-ben a kilátástalanság mezejét is jelentheti egyúttal.

Mostanában viszonylag kevés annyira frusztrált versenyző akad a száguldó cirkusz mezőnyében, mint Daniel Ricciardo – igaz, az elmúlt években viszonylag gyakran birtokolta ezt a címet Fernando Alonso többek között, aki éveken át kritikus, de bizonyos formában vicces megnyilvánulásokat közölt a csapatrádión a Honda-motor megbízhatatlanságára és lassúságára panaszkodva. Jelenleg Ricciardo az, aki fejjel a falnak tudna menni attól, hogy állandóan csütörtököt mond a Renault-erőforrás…

Azonban az ökle előbb ért oda. Történt ugyanis, hogy az Amerikai Nagydíjon jó eséllyel pályázott egy dobogós helyezésre, miután Max Verstappen a szombati bakijának és egy abból eredő sebességváltócserének köszönhetően csak az utolsó előtti sorba várhatta a startot, majd az első körben szerencsésen jött ki a Sebastian Vettellel történt koccanásából is. Így a negyedik helyen haladt, amikor a nyolcadik körben egyszer csak leállt alatta a Red Bull, megadta magát az autó, míg holland csapattársa másodikként látta meg a kockás zászlót.

Formula 1 on Twitter

When things don't go your way, and it's not down to you, it's hard to take � It means SO much to these guys But you can be sure @danielricciardo will give it everything on Sunday � #JapaneseGP �� #F1 https://t.co/Xqsot6iHab

Ricciardo Japánban még csak verbálisan adta ki a dühét.

Ricciardo – aki ezzel idei hetedik kiesését könyvelhette el, miközben dobogóra csak akkor állhatott, amikor nyert Kínában és Monacóban – már a pálya szélén hitetlenkedve tárta szét karjait, de ekkor még nem gondoltuk volna, hogy dühe még annál is nagyobb lesz, mint amikor a szintén műszaki hiba miatt balul sikerült suzukai időmérő edzésen, kiesése után torkaszakadtából üvöltötte el magát. Márpedig bekövetkezett ez – a részletekről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke számolt be: „Siralmas Daniel helyzete mostanában, nagyon sajnálom őt. Úgy tűnik, ezúttal is egy olyan jellegű motormeghibásodás okozta a kiesését, mint Bahreinben, amikor egyszer csak, váratlanul leállt teljesen az erőforrás, a kanyar kellős közepén. Pedig erős versenye volt, és lehetett volna ott is és itt is, ez frusztráltsággal tölti el. A dühét pedig ezúttal magával vitte a szobájába, ahol az öklével lyukat ütött a falba.”

„Biztos vagyok benne, hogy lesz egy-két szava a jövőbeni munkaadói felé. Rendkívül frusztráló, hogy rendre elveszítjük őt mostanság a versenyeken. Ő semmi esetre sem hibáztatja a csapatot, tisztában van vele, hogy mindent megteszünk, amit csak tudunk. Remélhetőleg lesz elegendő motorkomponensünk Mexikóra, azért, hogy elkerülhessük a büntetést, ugyanis mindkét versenyzőnk erős lehet. Tavaly nyertünk is, méghozzá dominánsan. Azonban ott a motorok nem igazán tudnak lélegezni, ami kissé összébb rántja a mezőnyt – ez pedig esélyt jelenthet a számunkra. Híján vagyunk a lóerőknek, de szombaton így egyenlőbbek az esélyek, vasárnap pedig, mint az látható, jó autónk van” – idézi Horner további gondolatit az f1today.net. Tehát, egyelőre még az sem biztos, hogy Ricciardo nem ússza meg az újabb hátrasorolást, ráadásul a mexikói hétvége teljesen lutri lesz a magaslati levegő jelentettek kihívások miatt: lehet, hogy akár még nyerhet is a Red Bull, de legalább ennyire benne van a pakliban egy újabb motorhiba is…

daniel_ricciardo_f1_grand_prix_austria_6ikfte359xkx.jpg

Nem tudunk olvasni a versenyzők fejében, és nem is most szeretnénk kiismerni az ezotéria világának különféle rejtelmeit, de lehetséges, hogy Daniel Ricciardo mégsem hozott annyira jó döntést azzal, hogy a Renault-hoz igazolt, Honda-motor ide, vagy Max Verstappen oda. Mindenesetre az további nehézségeket jelenthet az ausztrál számára, hogy az Abu Dhabi Nagydíjat követő, év végi gyakorláson nem gördülhet pályára új csapata autójával, miután a Red Bull köti az ebet a karóhoz. Így Ricciardo és a Renault közösen először 2019 februárjában, a barcelonai előszezoni teszteken vehet részt – ezáltal a hétszeres nagydíjgyőztes pilóta az autó és a motor fejlesztéséhez is csak viszonylag későn tud csatlakozni, ami nem éppen jó hír, tekintve, hogy a franciák gyökereiben új erőforrást tervez jövőre, miután valamennyi idei próbálkozásuk dugába dőlt.

„Nem vezethetem a Red Bullt sem, és azt sem engedik, hogy pályára vigyem a Renault-t. Rendben, legalább lesz egy kis vakációm” – nyilatkozta Amerikában a motorsport.com hasábjain Ricciardo. Christian Horner, az istálló főnöke azzal indokolta a szituációt és a döntést, hogy akkor még hivatalosan, a szerződés szerint Ricciardo a Red Bull versenyzője lesz.

Tehát, a Renault is elesett ezzel egy lehetőségtől, mialatt a Sauber is intézett egy hasonló kérelmet a Ferrari felé, igényt tartva Kimi Räikkönen szolgálataira – de a svájci gárda csapatvezetője, Frédéric Vasseur legutóbb még azt nyilatkozta ezzel kapcsolatban a globális szakportálnak, hogy már egyeztetés alatt van az ügy, de egyáltalán nem kapkodnak. Az viszont biztos, hogy a Mexikói Nagydíj után Antonio Giovinazzi két napig a Pirellinek fog tesztelni egy Sauber-Ferrarival.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1214318419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.