BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

WTCR - HAJSZA AZ ELSŐ GYŐZELEMÉRT: SHEDDENÉ A 3. FUTAM!
WTCR 2018: Wuhan - Harmadik futam

03718009_1mdm4435.jpg

Két audis csatázott pályafutása első győzelméért a két biztonsági autós periódussal dúsított wuhani záróversenyen – a párbajt végül a BTCC háromszoros bajnoka, Gordon Shedden nyerte Frédéric Vervisch-sel szemben. Ismét becsúszott egy Hyundai-pontszerzés, ezúttal Thed Björk révén, míg Michelisz ismét feljött a 14. helyig.

Audis csatával vette kezdetét a harmadik verseny: Gordon Shedden egy picit beszorult a rajtnál, így Frédéric Vervisch és Denis Dupont is kihúzott mellé, majd az első kanyarban a belga meglökte a skótot, aki ennek ellenére meg tudta tartani az első helyet. Mögötte viszont Vervisch és Guerrieri is elhagyták a pályát az első sikánban, ami után az első négy helyen Shedden, Guerrieri, Dupont és Vervisch sorrend alakult ki.

Néhány kanyarral később – a hétvége korábbi eseményeivel ellentétben – nem úsztuk meg a tömegbalesetet: Jean-Karl Vernay nekinyomta a falnak Aurélien Comte-ot, aki aztán magával sodorta Rob Huffot, Timo Scheidert, Mat’o Homolát, Szabó Zsoltit és John Filippit is. A pályán „csak” a két Peugeot és Huff autója maradt a pályán, de ez is elegendő ok volt ahhoz, hogy pályára küldjék a biztonsági autót.

A folytatásra a kilencedik kör elején került sor, de már a három Audi vezetett ismét, merthogy a biztonsági autós fázis alatt Guerrieri a pályalevágás miatt visszaengedte maga elé Dupont-t és Vervisch-t. Ezzel párhuzamosan Vernay kapott egy áthajtásos büntetést a tömegbaleset okozásáért, a kör végén a francia is letöltötte a szankcióját.

A 12. körben viszont már újra a biztonsági autó vezette a mezőnyt, ugyanis Dupont egy teljes koncepciótlan kísérlettel akarta valahogy átugrani Sheddent, aminek az lett a vége, hogy elfékezte magát, eltrafálta a gumibálát, és azt rátolta a márkatársára. Szerencsére sikerült elkerülniük a nagyobb balesetet, de a gumibála ottmaradt a pálya kellős közepén. Viszont így Dupont megkapta maga elé Vervisch-t.

Három körrel később már ismét a zöld zászlók voltak érvényben. Az újraindításnál az első pozíciókban nem történt változás, hátrébb Kevin Ceccon próbált egy merész féktávot venni, de annak az lett a vége, hogy az olasz alfás a pályaelhagyás esetére előre kijelölt alternatív útvonalat tette meg.  A 17. körre egy hármas csata alakult ki az ötödik helyért Pepe Oriola, Nathanaël Berthon, és Ma Qing Hua között, egy körrel később a Comtoyou francia nyert is egy pozíciót a Campos Racing spanyoljával szemben.

Két kör múlva Berthon már a leszakadó kipufogóját a pályán körről-körre körbevontató Guerrierit kezdte el támadni a negyedik pozícióért, mialatt az élen Vervisch indított hadjáratot Shedden ellen. Azonban a leintésig változás már nem történt, így a háromszoros BTCC-bajnok Gordon Shedden először nyert a Túraautó Világkupában, comtoyou-s márkatársai, Vervisch és Dupont előtt befutva.

A három audis mögött Berthon, Oriola, Ma, Ceccon, a második futamon győzedelmeskedő Bennani és a hétvége második hyundaios pontját begyűjtő Björk tették teljessé a pontszerző zónát. Michelisz Norbert a 22. helyről a 14. pozícióig, csapattársa, Gabriele Tarquini mögé zárkózott fel, a Zengő Motorsport részéről meg ezúttal csak Nagy Norbi ért célba, aki 16. lett.

Az első körös tumultus áldozatain kívül Tom Coronel, Yvan Muller és Fabrizio Giovanardi voltak azok, akik még feladni kényszerültek a biztonsági autós fázisokkal 23 körösre nyúlt versenyt.

Tizedik helyével Björk visszaszerezte az 1 pontos vezetését Mullerrel szemben, mialatt megközelítette a bajnokság élén lévő Tarquinit 7 egységre. Hármójuk és Michelisz Norbi közé beékelődött a hétvége folyamán Oriola, Vernay és Guerrieri is – Tarquinivel szemben a spanyol lemaradása 34 pont, a franciáé 36, az argentiné meg 42. A BRC magyarja tehát a hetedik helyről várhatja a folytatást, 46 egységnyi hátrányban.

Három hét múlva a Felkelő Nap országában, Japánban folytatódik a Túraautó Világkupa 2018-as idénye.

A harmadik verseny végeredménye:

wtcr_2018_wuh_r3.jpg

Fotó: Marc de Mattia / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3914286741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat