BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

F1 - KÉT HÉT MÚLVA ELDŐLHET A VB: HAMILTON SZUZUKÁT IS MEGHÓDÍTOTTA
Forma-1 2018: Japán Nagydíj - Futam

lewis_hamilton_f1_grand_prix_japan_l-64i9d-z5ux.jpg

Az elmúlt hét futamból hatot megnyert, Sebastian Vettel elkapkodott előzési kísérlete után pedig akár két hét múlva, az Amerikai Nagydíjon behozhatatlan előnyre tehet szert és ezzel megszerezheti ötödik világbajnoki címét Lewis Hamilton. A Mercedes Szocsi után Szuzukában is kettős győzelmet aratott.

Formula 1 on Twitter

⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ LIGHTS OUT IN JAPAN! Vettel leaps up to P6 already � #JapaneseGP �� #F1

Formula 1 on Twitter

LAP 2/53 A stunning first lap from Vettel, who emerges in P4! Verstappen meanwhile makes contact with his teammate Raikkonen � #JapaneseGP �� #F1

A Forma-1 fennállásának 30. szuzukai versenyén a két mercedeses jól elkapta a rajtot, így a célegyenes végén Lewis Hamilton és Valtteri Bottas fordultak az első két pozícióban, a Red Bull-pilóta Max Verstappen előtt, mialatt a ferraris Sebastian Vettel a 2-es kanyarig legyűrte a Toro Rossókat, majd a Spoonban a haasos Romain Grosjean mellett is utat talált.

Az első kör végén Verstappen lesodródott a pályáról az utolsó sikánt elrontva, ami után visszatérésekor leszorította Kimi Räikkönent, akinek a Ferrarija meg is sérült az akcióban – viszont így Vettel a finn csapattársat megelőzve újabb pozíciót tudott nyerni. A Red Bull-pilóta manőverét a versenyirányítás egy 5 másodperces büntetéssel „jutalmazta” néhány körrel később.

Formula 1 on Twitter

A look back at that early incident � #JapaneseGP �� #F1

Formula 1 on Twitter

LAP 3/53 Magnussen limps back to the pits with a massive rear puncture He drops to last place after contact with Leclerc #JapaneseGP �� #F1

Formula 1 on Twitter

SAFETY CAR DEPLOYED ⚠️ (LAP 4/53) There's debris all over the track after the Magnussen-Leclerc contact #JapaneseGP �� #F1

Már a negyedik körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót: történt ugyanis, hogy az előző kör elején Kevin Magnussen gondolkodás nélküli védekezésével egy koccanásba sodorta magát Charles Leclerc-rel – a dán Haas-Ferrarijáról leszakadó gumi- és karbondarabokat teleszemetelték a pályát, míg a monacói sauberes kijött a depóba egy új orrkúpért és egy szett lágy gumiért.

Formula 1 on Twitter

LAP 8/53 VERSTAPPEN AND VETTEL COLLIDE � Vettel went for a lunge at Spoon, but there was no room - he drops to P19 � #JapaneseGP �� #F1

A hetedik kör végén került sor az újraindításra, amelyet követően Vettel rögtön támadással próbálkozott Verstappen ellen, de aztán a német maradt a holland fenegyerek mögött. A Spoonban újra támadni akart a Ferrarinál versenyző négyszeres világbajnok, ám a kísérlet koccanásba torkollott, aminek következtében Vettel megpördült, és a mezőny végére esett vissza. A kör végén meg Marcus Ericsson koccant neki a saját csapattársának, Leclerc-nek, ezzel megrongálva az első vezetőszárnyát.

A következő körökben Daniel Ricciardo – aki a szombati időmérőn történt, újabb műszaki meghibásodás okozta kudarcot követően torkaszakadtából üvöltött (joggal), amíg be nem rekedt – felzárkózását kísérhettük figyelemmel: az ausztrál viszonylag könnyedén áthámozta magát a két Force Indián, Pierre Gasly-n és Romain Grosjeanon, így a 14. körben már az ötödik helyen haladt.

Az első élmezőnybeli tervezett boxkiállás Kimi Räikkönen nevéhez fűződik: a finn a 18. körben jött ki, és közepes Pirelliket kapott. Négy körrel később Max Verstappen is kilátogatott a szerelőihez, ami után a holland pilóta lágy gumikat kapva a 2007-es világbajnok elé jött vissza az 5 másodperces büntetés ellenére, köszönhetően annak, hogy a ferraris egy kicsit beszorult Gasly mögé.

Két kör múlva a második helyről kihozták Valtteri Bottast, közepes gumikat szereltek fel az autójára, majd a finn vissza is tért a pozíciójába, miután a mögötte haladó Daniel Ricciardo is sort kerített a kerékcserére – és a Red Bull az ausztrál pilótáját is beszuszakolta Räikkönen elé. A 24. körben a versenyt vezető Lewis Hamilton is a depó felé vette az irányt, közepes gumik kerültek fel a Mercedesére, majd simán vissza is tért az élre. Három körrel később, féltávnál a mezőny végéről felzárkózni próbáló Vettel is kijött, és lágy gumikkal folytatta a kapaszkodást.

Formula 1 on Twitter

VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️ (LAP 40/53) Charles Leclerc goes off at Degner, and pulls off to retire � #JapaneseGP �� #F1

Miután a középmezőnyben is lezongorázódtak a kerékcserék, néhány kör elteltével Vettel egészen a hatodik helyig zárkózott fel. A következő pár körben a háromszorosára növekedett a kiesők száma: Magnussen – aki pár kör után kiállt – után kiesett Hülkenberg, és Leclerc is feladni kényszerült a futamot – utóbbi a pályán húzódott félre, ami miatt néhány kör erejéig érvénybe lépett a virtuális biztonsági autó.

A VSC-fázis után Verstappen 1 másodpercre csökkentette a Bottasszal szembeni lemaradását – igaz, egy pillanatra fennállt a veszély, hogy alaposan megnő közöttük a távolság, miután lekörözöttként Fernando Alonso kisebb kihívást okozott a viaskodó feleknek. Noha az utolsó egy-két körre Verstappen visszazárkózott Bottasra, de a holland már nem tudott előzni.

f1_grand_prix_of_japan_0mylddq94b0x.jpg

Így kettős Mercedes-győzelemmel ért véget a Japán Nagydíj: Lewis Hamilton megszerezte zsinórban a negyedik, idén a kilencedik, pályafutása során meg a 71. futamgyőzelmét, mögötte Bottas és Verstappen futottak be a további dobogós pozíciókban. Daniel Ricciardo a 15. helyről rajtolva negyedikként ért célba, amivel ki is érdemelte a rajongóktól a Nap Versenyzője-díjat – az ausztrál mögött a két ferraris, Räikkönen és Vettel látta meg a kockás zászlót.

Ezzel a hatodik hellyel Vettel hátránya 67 pontosra hízott, ami azt jelenti, hogy két hét múlva, az Amerikai Nagydíjon Hamiltonnak akár egy hatodik hely elég lehet ahhoz, hogy ötszörös világbajnok legyen.

A pontszerző zóna Sergio Pérezzel (Racing Point Force India), Romain Grosjeannal (Haas), Esteban Ocon (Racing Point Force India), illetve Carlos Sainz-cal (Renault) lett teljes.

A Japán Nagydíj végeredménye:

f1_2018_jap_r.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2014286341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat