"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - KÍVÁNSÁGMŰSOR: A VERSENYZŐK A 130R-BEN IS NYITNI AKARJÁK A DRS-T

2018. október 04. - KovatsOliver

f1_grand_prix_japan_qualifying_tmqt8vzqcbsx.jpg

A Racing Point Force India mexikói versenyzője, Sergio Pérez szentül hiszi, hogy a DRS-használatot a hátsó egyenesben és az azt követő 130R-ben is engedélyezni kellene.

Ahogyan megannyi más helyszínen, úgy Szuzukában is megvizsgálta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt, hogy van-e lehetőség új DRS-zónák létesítésére, vagy a meglévők meghosszabbítására az előzési ráták javítását szem előtt tartva. Idáig a szövetség annyira jutott, hogy a célegyenesben lévő DRS-zónát biztosan nem teszik hosszabbá, merthogy annak a végén nagyon agresszív az 1-es kanyar, azonban fontolóra veszi a hátsó szárnyak állításának engedélyezését a hátsó egyenesben és a 130R-ben.

Sergio Pérez, a Racing Point Force India mexikóija állítja, hogy a 130R – amely egyébként egy tempós balkanyar – korántsem annyira kemény, mint a silverstone-i első kanyar, ahol néhány hónappal ezelőtt az FIA engedte a DRS használatát, bár az a versenyzők körében nem aratott osztatlan sikert.

„Ha valaki el akarja venni a lábról a gázát, majd újra nyitni a DRS-t, az tőle függ. Lesznek versenyzők, akik képesek nagyobb kockázatot vállalni a többieknél, de ezt rájuk kellene bízni. Én azt gondolom, hogy kellőképpen jók vagyunk hozzá” – tette hozzá Pérez, de a Sauber versenyzője, Charles Leclerc is egyetért vele. Sőt, a mexikói idei csapattársa, Esteban Ocon, és valószínűsíthető jövő évi kollégája, Lance Stroll szerint is lenne értelme a második DRS-zónának, segítené az előzést.

„Ez csak segítené az előzéseket az utolsó sikánban. A versenyen a 130R minden bizonnyal nem lesz padlógázas, főleg egy másik autó mögött haladva nem, viszont az időmérő edzésen érdekes kihívást jelentene” – vélekedett Ocon.

f1_grand_prix_japan_practice_gp0ag-yaoqlx.jpg

Azonban olyanok is akadnak, akik nincsenek éppen elragadtatva az ötlettől, kezdve Sebastian Vettellel, aki az év korábbi részében, az Osztrák Nagydíjon azt nyilatkozta, hogy a harmadik DRS-zónával valósággal Mario Karttá vált a Red Bull Ring. A Ferrari németje ezúttal sem rejtette véka alá a véleményét: „Még az is nagyobb móka lenne, ha banánokat dobálnánk ki a pilótafülkéből; legalábbis jobb ötlet lenne a DRS-nél. Nem szeretem, mesterségesnek tartom, és szerintem másik módszert kellene találnunk arra, hogy az autók egymást szorosan tudják követni anélkül, hogy a DRS-re támaszkodnánk.”

Vettellel egyetértett a Haas franciája, Romain Grosjean abban, hogy a DRS nem egy tökéletes megoldás, viszont azt is elismerte, hogy jelenleg egy szükséges rossz: „Általánosságban azt gondolom, hogy a DRS nem igazán nagyszerű, de ugyanakkor ez az egyedüli módja az előzésnek momentán.”

„A Red Bull például megvan a kellő leszorítóereje ahhoz, hogy nyitott DRS-sel teljesítsék a 130R-t. Erre nekünk nem lenne lehetőségünk, a delta meg már így is eszméletlen nagy” – tért ki arra a GP2 2011-es bajnoka, hogy az új DRS-zóna e formában való kivitelezése csak tovább nyitná az ollót a nagy- és a középcsapatok között.

Grosjean véleményét pedig osztotta Max Verstappen abban, hogy ez egy remek lehetőség lenne a Red Bull számára: „Már az első körben nyitnám a DRS-t” – tett bátor megjegyzést a Milton Keynes-i együttes hollandja.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6714281837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.