DTM - RAST DUPLÁZOTT A NÜRBURGRINGEN, LEREDUKÁLÓDOTT A PAFFETT-DI RESTA KÜLÖNBSÉG
DTM 2018: Nürburgring- 3. szabadedzés, 2. időmérő edzés, 2. futam

dtm-1536490609.jpg

Hasonlóan a szombati versenyhez, vasárnap sem lehetett René Raston fogást találni, így a regnáló bajnok a második futamot követően is a dobogó legfelső fokára állhatott fel. S amíg az audis szinte zavartalanul aratott rajt-cél győzelmet, addig a bajnokságért vívott küzdelem során ismét bebizonyosodott, hogy a szerencse forgandó: Gary Paffett egy elbaltázott kerékcsere során értékes másodperceket bukott, így – nem kis meglepetésre – a 11. helyről rajtolt Paul di Resta zárt előkelőbb pozícióban, amellyel a skót két pontnyira faragta le a lemaradását márkatársával szemben.

Rockenfelleré az utolsó edzés, csak egy BMW-s a TOP-10-ben

dtm-1536334561.jpg

2013 bajnoka, Mike Rockenfeller elsőségével indult a DTM vasárnapi programja a Nürburgringen – azonban a német audis 1:22.623-as körével – amely egyébként több mint négy tizeddel bizonyult lassabbnak a szombati pole-időnél – mindössze 9 ezredmásodpercet adott annak a Philipp Engnek, aki a BMW hat versenyzője közül egyedüliként tudott a legjobb tíz között zárni.

A #99-es számú Audihoz képest nem volt nagy a lemaradása az első futamot megnyert René Rastnak, valamint a mercedeses Daniel Juncadellának sem; előbbi 27, utóbbi pedig 46 ezreddel kapott ki. A bajnokesélyesek közül csak Paul di Resta férkőzött be a TOP-10-be: a skót az ötödik lett, míg Gary Paffett a 11. legjobb időt hozta össze.

2010 és 2005 bajnoka között az audis Jamie Green, két mercedeses – Lucas Auer és Edoardo Mortara –, az audis Nico Müller, valamint a DTM-be két évnyi Forma-1-ezés után visszatért 2015-ös bajnok, szintén mercedeses Pascal Wehrlein végzett.

A harmadik szabadedzés végeredménye

Rast ismét pole-ba repítette az Audit, de csak 6 ezreddel előzi Paffettet!

dtm-1536490627.jpg

A szombati időmérőhöz hasonlóan a vasárnapi is a regnáló bajnok René Rast elsőségét hozta – a német audis 1:22.14-es idejével azonban csak 6 ezredmásodperccel zárt a bajnoki éllovas Gary Paffett előtt, de a harmadik helyen végzett BMW-s Phillip Enget is mindössze 19 ezreddel verte meg. Az osztrák mögött márkatársa, Timo Glock lett a negyedik, szintén egy tizedmásodpercnél kisebb lemaradással, megelőzve az ezredre azonos kört futott Mercedes-pilótákat, Lucas Auert és Pascal Wehrleint.

Raston kívül még csupán egy audis tudott a legjobb tíz között zárni; Mike Rockenfeller a hetedik pozícióba kvalifikálta magát. A TOP-10 pedig három BMW-s versenyzővel, Bruno Spenglerrel, Marco Wittmann-nal és az újonc Joel Erikssonnal lett teljes – meglepő módon még a svéd is négy tizeden belül tudott végezni Rasthoz viszonyítva. S míg Paffett megint második lett, legfőbb riválisa, Paul di Resta csak a tizenegyedik leggyorsabb volt.

A második időmérő edzés végeredménye

Rast duplázott a Nürburgringen, leredukálódott a Paffett-Di Resta különbség

Villámrajtot fogott a zöld lámpák kigyulladását követően az ötödik rajtkockából Lucas Auer: az osztrák mercedeses egy kis ideig még René Rastot is támadta a vezetésért, ám az audis kivédte a támadást, így kénytelen volt besorolni másodiknak. Pár pillanattal később Timo Glock támadta meg Gary Paffettet: a BMW-s német a 6-os kanyar kijáratánál megpöckölte hátulról a #2-es számú Mercedest, átvéve a harmadik pozíciót – viszont a bodicsek nem maradt következmény nélkül: Glock kapott egy figyelmeztetést.

dtm-1536502629.jpg

Glock vesszőfutása ezzel azonban nem ért véget: a második kör elején, a célegyenes végén előzni próbált Auerrel szemben, ám a támadási kísérlet egyhamar koccanásba torkollott, aminek eredményeként mindketten megforogtak, a német BMW-s pedig kapott egy boxutca-áthajtásos büntetést.

Paffett a következő körökben fel tudott zárkózni Rastra, sőt a negyedik körben még egy eredménytelenül zárult támadást is tudott kezdeményezni a regnáló bajnok ellen, mialatt mögéjük, a harmadik pozícióba Mike Rockenfeller kapaszkodott fel a Phoenix-Audival. Azonban a nyolcadik körben hibázott a 2013-as bajnok, amelyből a BMW-s Bruno Spengler és Paul di Resta profitáltak egy-egy pozíciót, sőt rövidesen további négy BMW-s – Marco Wittmann, Philipp Eng, Joel Eriksson és Augusto Farfus – is utat talált mellette, amellyel a 9. pozícióba csúszott vissza.

Di Resta szép lassacskán lefaragta a lemaradását Spenglerrel szemben, aki megérkezett Paffettre, aki előtt Rast másfél másodperces előnnyel autózott, majd a 18. körben kijött a kötelező boxkiállásra. Két körrel később Paffett is kihajtott a depóba gumifrissítésre, azonban annak folyamán problémák merültek fel a jobb hátsó keréknél – ezzel a brit öt másodpercet veszített a boxban, a pályán meg hat pozíciót. Di Resta egy, Spengler pedig két kör múlva depózott, azonban a skót a kanadai elé tudott vágni.

Paffett ezután irgalmatlan tempóra kapcsolt: a 23. körben megelőzte Enget, egy körrel később pedig már a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, majd, a 26. körben körbeautózta Joel Erikssont az 1-es kanyarban és Spenglert vette üldözőben.

Amint valamennyi versenyző megejtette a kötelező boxkiállását, Rast kényelmes, 8.2 másodperces előnnyel vette vissza az első helyet – ekkor mögötte Di Resta haladt a második helyen, akit Wittmann abajgatott. Spengler volt a negyedik, akinek az üldözéséről szép lassan le kellett tennie Paffettnek, mert a verseny utolsó 10 percére a gumik is elfáradtak a nagy hajszában – így viszont a 2005-ös bajnokot váratlanul utolérte Joel Eriksson.

dtm-1536501397.jpg

René Rast előnye a befutóig 2.7 másodpercesre olvadt, így a tavalyi bajnok idei harmadik győzelmét szerezte, duplázással zárva a nürburgringi hétvégét. Di Resta és Wittmann állhattak fel a dobogóra, a pontszerző névsora Spenglerrel, Paffett-tel, Erikssonnal, Farfusszal, Enggel, Pascal Wehrleinnal és Robin Frijnsszel lett teljes.

A második futam végeredménye:

dtm_2018_nur_r2.jpg

Két fordulóval, azaz négy futammal a szezon vége előtt Paffett 206 pontot számlál, míg Di Resta 204-et, tehát a kettejük közötti differencia két pontra olvadt. Rast a tökéletes hétvégéjének köszönhetően feljött harmadiknak az összetettben, azonban az 57 pontos lemaradásának fényében esélyei matematikaiaknak mondhatók, mivel 2018-ban már csak 112 pontot lehet szerezni.

Két hét múlva, a Red Bull Ringen kerül sor a folytatásra, ahol – egyetlen forduló erejéig – vendégmunkásként csatlakozik a mezőnyhöz Sébastien Ogier, a WRC ötszörös bajnoka, és egy Mercedesszel fog versenyezni.

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr514231407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása