F2 - MONZAI SOKK: MAKINO LAPOT HÚZOTT A 19-RE ÉS A 14. HELYRŐL NYERT!
Forma-2 2018: Monza - Főfutam

_54i0688_4471878.jpg

Elképesztően meglepő végkimenetellel zárult a Forma-2-esek olaszországi főversenye, ugyanis az Tadasuke Makino egy alternatív stratégiának köszönhetően a 14. rajthelyét az első pozícióra váltotta, megszerezve pályafutása első győzelmét. George Russell meg a pole-ját egy 4. helyre cserélte, de így is riválisa, Lando Norris előtt tudott végezni – ezzel a Mercedes-junior tovább növelte az előnyét. A fordított rajtrácsos pole sorsáról meg egy rajtbüntetés döntött.

Már a felvezető kör komolyabb drámával indult, ugyanis Sergio Sette Câmara nem tudott elrugaszkodni a második rajthelyről, így a brazil Carlin-versenyző autóját be kellett, hogy tolják a depóba. Valamivel később, a piros lámpák elalvását követően a pole-ból induló George Russell kissé elóvatoskodta a startot, aminek köszönhetően a Rettifilo-sikán kijáratánál már csak a harmadik helyen, a Russian Time-os Artem Markelov és a DAMS-os Alexander Albon mögött tudta folytatni a versenyt.

Markelov ezután megpróbált meglógni, de ezt Albon nem hagyta annyiban, aki eléggé kemény nyomás alá helyezte az oroszt, majd a thai a harmadik körben támadást indított ellene, miután a Renault által felkarolt Markelov hibát vétett a Roggia-sikánnál – azonban nem változott kettejük között a sorrend. A következő körben folytatódott Albon és Markelov párviadala: a célegyenes végén a DAMS-pilóta nemes egyszerűséggel kifékezte orosz ellenfelét.

Eközben a háttérben Markelov csapattársa, a 14. helyről rajtoló Tadasuke Makino kezdett el irgalmatlan tempót diktálni: a japán – aki a két MP Motorsportos versenyzővel, Ralph Boschunggal és Dorian Boccolaccival egyetemben a közepes gumikon vágott neki a futamnak – az első kört már a 8. pozícióban fejezte be, s miután a szuperlágy abroncsok alig pár kör alatt elkezdtek rohamosan kopni, könnyedén vadászta le Ghiottót, Norrist, Latifit és Russellt.

Makino nemsokára hátat fordított Albonnak is, amit követően Markelov sem állt le meccselni vele. A hatodik körben aztán az élmenők a szuperlágy gumik lecserélése mellett döntöttek, viszont a boxkiállások során Russell és Albon helyet cseréltek. A depózások után Makinónak már kényelmes előnye volt még a két MP-s pilótával szemben is, miközben Markelovval szemben már több mint 40 másodperces előnyt épített ki.

A 10. körben Markelovra elkezdett nyomást helyezni Russell: az orosz cselesen maga elé engedte a britet a Parabolicánál, így a célegyenes végén könnyen vissza tudta szerezni pozícióját. Egy kör múlva pedig Albon húzott el Russell mellett ugyanebben a kanyarban – ezt követően pedig az ART-s mögött már legfőbb bajnoki riválisa, Lando Norris bukkant fel úgy, hogy a Mercedes-junior az első, a carlinos pilóta pedig a hatodik helyről indult!

Féltávig Makino előnye az élen Markelovval szemben már 46 másodpercesre hízott, amely különbséget a japán stabilan tudott tartani, mialatt Norris több kísérletet is tett Russell megelőzésére, de képtelen volt átfűzni magát az ART-s vetélytársán: pedig még a Curva Grandéban is fej-fej mellett haladtak, ami után, a második sikánnál Norrisnak ki kellett mennie a fűre, nehogy eltalálja hátulról Russellt.

A verseny kétharmadánál jártunk már, amikor Markelov elkezdett állandó jelleggel faragni a lemaradásán, rövid időn belül két másodpercet dolgozott le japán csapattársához képest, akinek a gumijai már kezdtek elhasználódni. Norris újra nekirugaszkodott ekkortájt Russell legyűrésének: ezúttal részsikerrel járt a Forma-3-as Európa-bajnokság előző évi bajnoka, merthogy nemsokára megint pozíciót cseréltek.

_56i3565_4471897.jpg

Három körrel a leintés előtt fáradt ki Makino a depóba, ami után a 40.7 másodperces előnye 2.2 szekundumossá lett. Egy ideig úgy tűnt, hogy Markelov versenybe tud szállni Makinóval a győzelemért, de a japán a hátralévő két körben okosan be tudta osztani az előnyét, végül 1.7 másodpercnyi előnnyel szerezte meg pályafutása első Forma-2-es győzelmét, amely egyúttal az első komolyabb eredménye nemzetközi berkekben.

Albon bejött harmadiknak Russell előtt, miközben a hajrában Latifi maga mögé utasította a gumijaival küszködő Norrist – így a két bajnokaspiráns közötti differencia 9-ről 13 pontosra nőtt. Sette Câmara a technikai malőr okozta boxutcás rajtot követően a hetedik helyig zárkózott fel. Eleinte Antonio Fuoco ért célba nyolcadikként, de előbb egy öt másodperces büntetéssel, majd egy technikai szabályszegés miatti kizárással sújtották – így Boschungé lett a 8. hely és a fordított rajtrácsos futamon való élről indulás joga. A TOP-10 a mezőny végéről felzárkózó Nyck de Vriesszel (Prema) és a camposos Luca Ghiottóval egészült ki.

A sprintversenyre vasárnap 10 óra 55 perctől kerül sor.

A főfutam végeredménye:

Following the post-race penalty, take a look at the final classification #F2

606 Likes, 5 Comments - FIAFormula2 (@fiaf2championship) on Instagram: "Following the post-race penalty, take a look at the final classification #F2"

Fotó: FIA Formula 2 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1614217089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása