"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - HORRORBUKÁS A MÁSODIK EDZÉSEN: MEGINT BIZONYÍTOTT A HALO?!

Forma-1 2018: Olasz Nagydíj - 2. szabadedzés

2018. augusztus 31. - KovatsOliver

dl7ivqtxsac9-8t.jpg

Alig egy héttel az ijesztő spái tömegbaleset után – ezúttal Marcus Ericssonnal a főszerepben – egy újabb olyan esést láthattunk, amikor igencsak valószínű, hogy jó szolgálatot tett a Halo. A második edzés egyébként a hazai pályán versenyző Ferrari kettős elsőségét hozta, lépéshátrányban a Mercedes.

Az Olasz Nagydíj nyitóedzésén az eső volt az úr, azonban a fekete felhők a második gyakorlás kezdetére valamelyest odébb vándoroltak, így péntek délután teljesen száraz pályán edzhettek a Forma-1-es pilóták. Azonban ennek ellenére nem volt fennakadásoktól mentes a 90 perces tréning, ugyanis azt már alig néhány perc után meg kellett szakítani piros zászlóval: Marcus Ericsson – mint az kiderült – azt követően vágódott neki a szalagkorlátnak a célegyenes végi Rettifilio-sikánban és bukfencezett egymást követően többször is a Sauber-Ferrarival, hogy beragadt az állítható hátsó szárnya a fékezéskor.

MrAlexF1 on Twitter

Se confirma que Ericsson está bien después de esto. Espeluznante. Alucino con que se pueda bajar por su propio pie. El DRS se queda abierto en frenada y luego se va contra el muro. https://t.co/3irhnbW6ik

A bukásban – akárcsak egy héttel ezelőtt, a többek között Nico Hülkenberget, Charles Leclerc-t és Fernando Alonsót érintő tömegbalesetben, a Belga Nagydíjon a monacói C36-osán – megsérült a svéd versenyző autóján a bevezetésekor, valamint azt megelőzően és követően számtalan alkalommal ekézett Halo több részen is, amit figyelembe véve több mint valószínű, hogy idén harmadjára is a kívánt védelmet nyújtotta. Először majdnem négy hónappal ezelőtt, a Forma-2 barcelonai versenyén jeleskedett a fejvédő eszköz, amikor is Tadasuke Makino, a Russian Time orosz versenyzője határozottan azt állította, hogy a honfitársával, az ardenes Nirei Fukuzumival történt balesetében „a glória megmentette az életét”.

Mintegy 15-20 percig állt a gyakorlás a romokban lévő Sauber és az az által elsodort fékjelző táblák eltakarítása, valamint a szalagkorlát helyreállítása miatt. Mindeközben a Saubernél Charles Leclerc autóján is elkezdték vizsgálni a DRS-t, amellyel Marcus Ericssonnak már a júliusi Brit Nagydíjon is meggyűlt a baja. Az ötödéves Forma-1-es pilóta mostani eséséről látványos és egyben hátborzongató képeket készített a világ egyik legminőségibb F1-es fotóit készítő ügynökség, a Sutton Images:

Sutton Images

�Big crash for Marcus Ericsson in FP2 at Monza #ItalianGP https://www.motorsportimages.com/collection/f1-italian-gp-friday/40624/photos/?p=7

A zöld zászlók meglengetését követően a Ferrari és Sebastian Vettel bizonyultak a leggyorsabbnak – a német 1:21.105-tel végzett az első helyen, majdnem három tizeddel megelőzve csapattársát, Kimi Räikkönent és a mercedeses Lewis Hamiltont. Igaz, ettől függetlenül nem volt sétagalopp Vettel számára a délutáni szabadedzés, ugyanis nagyjából fél órával a leintés előtt kicsúszott a Parabolicában, amelynek bukóterében a hátsó szárnyával érintőre vette a falat. Ezt követően a négyszeres világbajnok kievickélt a kavicságyból és visszament a depóba, ahol egy viszonylag gyors szervizt követően, az utolsó 10-15 percre már térhetett is vissza a pályára.

Formula 1 on Twitter

Sebastian Vettel had a brief trip to the gravel in FP2 � But he recovered to top the timesheet � #ItalianGP �� #F1 https://t.co/PZYjDiBJ87

Valtteri Bottas lett a negyedik, miközben az ötödik-hatodik helyen a két Red Bull-pilóta, Max Verstappen és Daniel Ricciardo lemaradása már az egy másodpercet is meghaladta – ahogyan az várható volt, a motorerőcentrikus pályán esélytelennek tűnik az, hogy labdába rúgjon a Milton Keynes-i együttes akár a dobogós pozíciókért. A két RB14-es mögött a Racing Point Force India versenygépei zártak Esteban Oconnal és az esős-felszáradó pályán lebonyolított FP1-et az élen záró Sergio Pérezzel. Charles Leclerc a kilencedik legjobb köridőt futotta az egyetlen épen maradt Sauber C36-ossal, a TOP-10 pedig Nico Hülkenberggel és a Renault-val lett teljes.

A mezőny második felében Ericssont leszámítva Romain Grosjean (Haas), Carlos Sainz (Renault), Kevin Magnussen (Haas), Pierre Gasly (Toro Rosso), Sergey Sirotkin (Williams), Brendon Hartley (Toro Rosso), Lance Stroll (Williams), Fernando Alonso (McLaren) és Stoffel Vandoorne (McLaren) sorrend alakult ki.

A folytatást jelentő harmadik edzés szombaton délben kezdődik.

A második szabadedzés végeredménye:

F1

Good news for the tifosi, with Scuderia Ferrari on top at Monza �

Fotó: F1 / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr914214273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.