WEC - A PÁLYÁN AZ ALONSO-FÉLE TOYOTA, A ZÖLDASZTALNÁL VISZONT A REBELLION NYERT SILVERSTONE-BAN
WEC 2018/2019: Silverstone - Futam

5b79526a3b944.jpg

Domináns kettős Toyota-győzelemmel zárult az Endurance Világbajnokság 2018/2019-es szuperszezonjának harmadik versenye, a silverstone-i hatórás – azonban a japánok, valamint Fernando Alonsóék öröme korainak bizonyult, mivel több órával a hosszútávú futam leintését követően mindkét TS050 Hybridet diszkvalifikálták, és így a Rebellion Racing ünnepelhetett.

Ahogyan az volt Belgiumban és Franciaországban, Nagy-Britanniában is a két LMP1-es Toyota vághatott neki az első rajtsorból. A piros lámpák kialvását követően ugyan nem változott a sorrend, de a #8-as egység végig tartotta a lépést a pole-t megszerző #7-essel. A harmadik órában Fernando Alonso viszont megelőzte Mike Conwayt, majd egy öt másodperces előnyt ki tudott építeni a spanyol – azonban ez a különbség elolvadt, ugyanis pályára kellett küldeni a biztonsági autót egy meglazult bója miatt.

Nemsokára, a következő órában Nakajima átvette a stafétabotot Alonsótól, de ezután nem sokkal a #7-es Toyota meg is előzte a #8-ast, a volánnál a Conwayt váltó José Maria Lopezzel. A következő kiállásnál ráadásul a #8-as Toyota orrelemet kellett cserélni, miközben Sébastien Buemi vette át az irányítást a gép felett, de valamivel később a #7-es autó is egy hosszabb szervízre tért be a boxutcába, ugyanis annál hátsó karosszériaelemet kellett cserélni.

Ennek köszönhetően egy órával a vége előtt Buemi lőtávolságba került Kamui Kobayashihoz képest, majd 48 perccel a leintés előtt le is vadászta a japánt, a befutóig pedig 19 másodperces előnyt épített ki – így az Alonso-féle toyotás egység idén harmadjára is győzni tudott. Azonban az Alonso-Buemi-Nakajima trió öröme nem tartott sokáig, ugyanis a zöldasztalnál, órákkal a verseny leintését követően bebizonyosodott, hogy mindkét Toyota TS050 Hybridnél technikai szabálytalanságot fedeztek fel…

Egészen pontosan arról van szó, hogy a Toyoták padlólemezei a megengedettnél hajlékonyabbak voltak – az 2500 N erővel végzett terheléses vizsgálat folyamán a #8-as autó fenéklemeze a bal oldalon 8 milliméternyit, a jobbon pedig 6 milliméternyit hajlott meg, míg ez az érték a #7-es esetében elől 9 milliméternyi volt – ezek a számok pedig már átlépik a szabályzat által megengedett maximális határértéket. A csapat azzal próbált védekezni a szankció kiszabását követően, hogy mindkét autó megsérült a verseny folyamán, de a stewardok ennek az indoklásnak nem adtak helyet.

2018 6 Hours of Silverstone - Highlights of the 6 hours of Silverstone

Uploaded by FIAWEC on 2018-08-19.

Ezzel a győzelem a #3-as számú Rebellion R-13 Gibson legénységének ölébe a hullt, a 25 pontot meg Gustavo Menezes, Mathias Beche és Thomas Laurent kapták úgy, hogy eredetileg négy környi hátrányban intették le őket. A második helyre a svájci istálló #1-es egysége lépett elő, André Lottererrel, Neel Janival és Bruno Sennával, a harmadikra pedig az SMP Racing #17-es számú duója, Stéphane Sarrazinnel és Egor Orudzhevvel.

Mindeközben Jenson Buttonnak nem sikerült dobogóra állni 1999 óta először Silverstone-ban, ugyanis a #11-es SMP-BR1 már egy óra után csütörtököt mondott Mikhail Aleshin alatt, így a Forma-1 2009-es világbajnoka még csak vezetni sem tudott a hatórás futamon, hasonlóan váltótársához, Vitaly Petrovhoz.

Az LMP2-ben kettős győzelmet aratott a Jackie Chan DC Racing csapata: a kategóriaelső a #38-as egység lett Ho-Pin Tunggal, Stéphane Richelmivel és Gabriel Aubryval, megelőzve a #37-es autót, amelyet Nabil Jeffri, Weiron Tan és Jazeman Jaafar hármasa terelgetett. A harmadik pozícióban pedig a #36-os Signatech-Alpine végzett Nicholas Lapierre-rel, Pierre Thiriet-vel és André Negraóval.

Idén először született Ferrari-elsőség a GTE Pro géposztályban: az AF Corse #51-es számú autója Alessandro Pier Guidival és James Caladóval simán nyerni tudott, a #91-es Porsche (Gianmaria Bruni, Richard Lietz) és a #67-es Ford (Harry Tincknell, Andy Priaulx) előtt. Az amatőrök között pedig a #77-es számú Dempsey-Proton-féle Porsche győzedelmeskedett, a volánnál Christian Rieddel, Matt Campbell-lel és Julien Andlauerrel – mögöttük a #90-es és a #98-as Aston Martin látta meg a kockás zászlót: előbbi a Jonathan Adam - Salih Yoluc - Charles Eastwood, utóbbi pedig a Pedro Lamy - Paul Dalla Lana - Mathias Lauda trióval.

Most egy újabb hosszabb, két hónapos szünet jön a WEC-ben, amelyet követően, október 21-én folytatók a bajnokság Fujiban.

A silverstone-i hatórás verseny hivatalos végeredménye:

null

null

Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4314191083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása