Nyolcadikként zárta a TCR Európa-kupa időmérőjét a M1RA-Hyundai magyar versenyzője, ami a második, fordított rajtrácsos futamon egy harmadik rajtpozíciót fog jelenteni a számára. Eközben Josh Files és Jean-Karl Vernay között mindössze 85 ezredmásodperc helyett egy rajtbüntetés döntött az asseni pole pozíció sorsáról, Tassi Attila meg az ötödik helyen zárt a HELL-KCMG-Hondával.
Kisebb csúszással kezdődött csak meg a TCR Europe idei ötödik, asseni időmérő edzése, ugyanis egy másik betétszériában történt bonyodalmak miatt még zajlott a takarítás és a műszaki mentés. Viszont épphogy megkapta a mezőnyt a zöld zászlót, máris félbe kellett szakítani piros jelzéssel a kvalifikációt, ugyanis Viktor Davidovski a PSS-csapat Hondájával eltrafálta az egyik gumibálát a 7-es kanyarnál – noha képet nem láttunk a sérült autóról, de miután a macedón később már el sem hagyta a depót, valószínűleg komolyabb károk keletkeztek.
Davidovski autójának eltakarítását követően még 15 perc maradt hátra a Q1-ből, amelynek folyamán ismételten számos köridőt töröltek a pályahatárokra vonatkozó szabályok megsértése miatt. Végül 1:44.713-mal Jean-Karl Vernay zárta az élen a 20 perces etapot a WRT-Audival, két tizedmásodperccel megelőzve Tassi Attila Hondáját és nagyjából négy tizedet adva Maxime Pottynak (Comtoyou-Volkswagen), a bajnoki éllovas Mikel Azconának (PCR-Cupra), valamint Kris Richardnak (Target-Hyundai).
A bajnokság másik fő esélye, Dušan Borković a hatodik helyen zárt az első kvalifikációs szegmenst, mögötte még Danny Kroes (PCR-Cupra), Stefano Comini (Autodis-THX-Honda), Josh Files (HELL-KCMG-Honda), Stian Paulsen (SPR-Cupra), a M1RA-Hyundaijal Nagy Dániel, illetve Julien Briché (JSB-Peugeot) jutott tovább. A kiesők között a legnagyobb meglepetésnek talán Reece Barr mondható, hiszen az ír targetes a második edzésen még a leggyorsabb volt – ehhez képest mind a két futamnak csak a 14. rajtkockából vághat majd neki.
A Q2-ben aztán Nagy Dani és Tassi Attila is erős szereplést mutatott be, azonban a M1RA-s negyedik helyet érő gyorskörét elvették, így csak nyolcadikként rangsorolták – viszont könnyen lehet, hogy jobban járt így, ugyanis a fordított rajtrácsos szisztéma szerint lebonyolítandó második futamon a harmadik helyen indulhat, miközben a bajnokság első két helyén tanyázó Mikel Azcona-Dušan Borković duó mindkét viadalnak csak a hatodik rajtsorból vághat neki, miután a Q1-et az utolsó két helyen zárta a szerb és a spanyol. Tassi meg az ötödik helyre kvalifikált a #9-es számú Hondával.
A leggyorsabb köridő 1:44.522-vel Tassi csapattársa, Josh Files nevéhez köthető – azonban az első futamon nem ő, hanem a nála 85 ezredmásodperccel lassabb Jean-Karl Vernay indulhat az élről, ugyanis a brit HELL-KCMG-pilóta még a Hungaroringen begyűjtött egy 3 helyes rajtbüntetést. Így a második helyről Potty várhatja a piros lámpák kialvását, a második sorból meg Richard és Files. Tassi és Nagy között Briché és Paulsen zártak, Comini mögött zárva pedig Danny Kroes zsebelte be az első rajtkockát a második futamra.
Az első futamot szombaton 14 óra 51 perctől rendezik meg, míg a másodikat vasárnap 11 órától.
FRISSÍTÉS:
Braking News Motorsport
TCREU - BRÉKING: Módosult az asseni futamok rajtsorrendje! Néhány órával az időmérő edzés végét követően hivatalosan megerősítették, hogy Nagy Dániel visszakapja az 1:45.282-es, Dusan Borkovic az...
Az első futam végeredménye:
null
null
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.