Az ex-Forma-1-es skót versenyző második győzelmét ünnepelhette így a Német Túraautó Bajnokság idei szezonjában, miközben a pole-ból induló és a bajnokságot továbbra is vezető Gary Paffett mögötte szorosan, a második helyen látta meg a kockás zászlót – ezzel kettős sikernek örülhetett a Mercedes Daniel Juncadella szombati elsősége után.
Már a rajtnál jelentős változások történtek a DTM-esek vasárnap versenyén Brands Hatch-ben, ugyanis Paul di Resta lerajtolta a futamot az első rajtkockából megkezdő márkatársát, Gary Paffettet: a skót és a brit hosszú-hosszú métereken át, a Paddock Hill- és a Druids-kanyarokban is fej-fej mellett autóztak, azonban a Graham Hill-nél végül a #3-as rajtszámot viselő mercedeses meg tudta kaparintani a vezetést. Eközben hátrébb kisebb csetepaté törte meg a csendet: az első versenyen még a dobogó legalsó fokára felálló Lucas Auer összeütközött Robin Frijns Audival, majd a balesetbe belekeveredett egy másik szombati dobogós is, Augusto Farfus személyében. A brazil versenyző BMW-jének eleje csúnyán megsérült – annyira, hogy csak féltávig tudta folytatni a futamot –, míg Frijns a szalagkorlátban kötött ki, így a műszaki mentés idejére pályára lépett a biztonsági autó.
A negyedik körben kerülhetett sor a folytatásra, s mialatt Di Resta és Paffett egymásra figyeltek, megérkezett a nyakukra márkatársuk, Pascal Wehrlein – a 2015-ös bajnok a Paddock Hill-nél támadni is próbált, ám sikertelenül, aminek köszönhetően a németet nyomás alá tudta helyezni az Audi regnáló bajnoka, René Rast. Azonban Rast sem járt sikerrel az előzési kísérlete során, ugyanis a Druids kijáratánál Wehrlein kiszorította, amely miatt még pozíciót is veszített: a márkatárs Jamie Green húzott el mellette, átvéve a negyedik pozíciót. Egy körrel később pedig már a boxkiállások sorozata is megkezdődött, a legtöbb versenyző a kilencedik körrel bezárólag le is tudta a kerékcseréjét – kivéve Frijns és Green, akik a 24., valamint a 31. körben döntöttek a gumifrissítés mellett.
S noha Green az alternatív taktikával a győzelemre akart törni, végül a negyedik helyre tért vissza, éppen csak megelőzve Wehrleint. Viszont nemsokára pozíciócsere történt kettejük között, mivel a Mercedesen már üzemmelegek voltak a gumiabroncsok. Ezt követően Greennek már a BMW-s Marco Wittmann-nal kellett megküzdenie: a kétszeres bajnok a Surtees-kanyarnál maga mögé szerette volna utasítani a brit audis, azonban az kőkeményen kiküldte a pályáról – ennek meg is lett a következménye, mivel a stewardok Greent egy boxutca-áthajtásos büntetésben részesítették, amellyel a brit versenyző számára elérhetetlenné vált a pontszerzés is.
Eközben az élen Paffett végig ott tudott maradni Di Resta mögött, de egyik bajnok sem hibázott, így a skót – aki 2010-ben ülhetett fel a DTM trónusára – megszerezte idei második győzelmét, míg a dobogó Gary Paffett-tel és René Rasttal egészült ki. S amíg az első három helyezett másfél másodpercen belül zárt, addig a negyedik helyezett Pascal Wehrlein lemaradása már a tíz másodpercet is meghaladta, mögötte pedig Marco Wittmann és Mike Rockenfeller értek célba az ötödik és a hatodik helyen, egy éles csatát követően. Phillip Eng behozta a BMW-jét a hetedik helyre, megelőzve Auer Mercedesét, valamint a szombati futamgyőztes Daniel Juncadellát, az utolsó pontot meg Nico Müller csípte el az Audival.
Gary Paffett továbbra is vezeti a bajnokságot a maga 177 pontjával – ezzel 29 egységgel előzi meg Di Restát az összetettben, s 38-cal Wittmannt és Auert, akik holtversenyben állnak az összetett dobogó legalsó fokán. A következő és egyben hetedik állomás az olaszországi Misano lesz, ahol augusztus 24-e és 26-a között teszi majd tiszteletét a DTM mezőnye, méghozzá plusz egy fővel, ugyanis ez lesz az a hétvége, amelyen a kétszeres IndyCar-bajnok és többszörös paralimpikon Alessandro Zanardi is részt fog venni egy speciálisan átalakított BMW-vel, amellyel az elmúlt napokban 294 kört teljesített a vallelungai aszfaltcsíkon.
A második futam végeredménye:
null
null
Fotó: DTM Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.