F1 - A HAAS FŐNÖKE SZERINT LÉTSZÁMBŐVÍTÉS HELYETT A MEGLÉVŐ CSAPATOK HELYZETÉT KELLENE STABILIZÁLNI…

esteban_ocon_f1_winter_testing_barcelona_day_haumhjpdt95x.jpg

A Haas csapatvezetője, Günther Steiner úgy véli, hogy előbb azokat a jelenlegi csapatokat kellene megmenteni, amelyek úgy vannak ott a rajtrácson, miközben anyagi szempontból veszélyben fenyegeti őket – ezzel a meranói születésű szakember a Force India kálváriájára utalt elsősorban.

Ahogyan arról oldalunk is beszámolt, csődeljárás alá került a Force India a Magyar Nagydíj hétvégéjén annak ellenére, hogy az előző két szezont a negyedik helyen zárta a konstruktőri bajnokságban – a csapat ugyanis komoly tartozásokat halmozott fel a Mercedesszel, Sergio Pérezzel, valamint több befektetővel szemben is.

A Forma-1-ben mezőnyét mostanság tíz csapat alkotja, új gárda pedig legutóbb 2016-ban csatlakozott a sportág köreihez, a Haas F1 Team révén. Miután a húsz autó nem hangzik valami soknak, az elmúlt időszakban rendre felmerült a gondolat, hogy bővíteni kellene a mezőnyt – ezzel kapcsolatosan a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt még tavaly azt nyilatkozta, hogy a szervezet 2019-re írt volna ki új tendert, de nem akadtak hozzá kellőképpen komoly érdeklődők.

romain_grosjean_f1_grand_prix_germany_2odkedvmiovx.jpg

Azonban a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner azon az állásponton van, hogy nem az új csapatok becserkészésére, hanem a meglévők megmentésére lenne szükség – elmondása szerint pedig a Force India nagyon is megérdemli, hogy a továbbiakban is a Forma-1 tudhassuk: „Remélem, hogy hamarosan találnak egy megfelelő támogatót, aki megvásárolná a csapatot, mert akkor az emberek megtarthatnák a munkájukat, a Forma-1 pedig vígan tudná folytatni a működését tíz csapattal.”

„Persze, tizennyolc autóval is lehet működtetni a sportágat, de azt gondolom, hogy a tíz csapat egy egészséges létszámot biztosít. Inkább legyen húsz erős autó a mezőnyben, mint olyan résztvevők, akiknek nem itt lenne a helyük” – tette hozzá Steiner. – „Így a meglévő tíz csapatunkról kellene gondoskodni mindenekelőtt. Mindenki azt mondja, hogy tizenegy vagy tizenkét csapattal kéne rendelkeznünk. Azonban, hogyha a meglévő tíz is szenved, miért aggódjunk egy tizenegyedik miatt? Nem kellene inkább a meglévő tíz csapat megtartásáért aggódni? Legyünk realisták, s ne csak azt szajkózzuk, hogy ’ó, még többet akarunk’…”

Utoljára komolyabb mennyiségben 2010-ben csatlakoztak csapatok a száguldó cirkusz apraja nagyjához – ekkor három csapat vetette meg a lábát a királykategória mezőnyében, név szerint a HRT, a Lotus, valamint a Virgin. Mindhárom alakulat végig a költségvetési plafon bevezetésével volt hitegetve, azonban mint azt láthatjuk, mind a mai napig sem valósult meg – igaz, a koncepció már ismét az asztalon hever, 2021-es érvénybe léptetési szándékkal…

esteban_ocon_f1_grand_prix_great_britain_ur03ueuu_vfx.jpg

Kiváló eredményei ellenére financiális szempontból a szakadék szélére került a Force India... Van kiút?

Ennek következtében mára már mindhárom csapat megszűnt: a HRT a 2012-es szezon végeztével mondott csődöt, a Lotus – amely időközben felvette a Caterham nevet – két évvel rá dobta be törülközőt. A Virgin mindez alatt átalakult Marussiává, amely a legeredményesebb gárda volt a 2010-ben belépők közül köszönhetően annak, hogy a 2014-es Monacói Nagydíjat az immár több mint három esztendővel ezelőtt, egy tragikus baleset következtében elhunyt Jules Bianchi a kilencedik helyen fejezte be. Azonban alig pár hónappal a sikerük után a Marussia is csődeljárás alá került, amelyet követően a csapat két év erejéig, Manor néven megmenekült – viszont 2016 végén már nem sikerült elkerülni az akkor már elkerülhetetlent…

S ugyan a Force India is eljutott a csődeljárásig, a silverstone-i alakulat helyzete sokkal ideálisabbnak mondható, mint amilyen az imént említett csapatoké volt anno…

Végül a motorsport.com arról kérdezte Steinert, hogy szerinte jó időzítés lenne-e 2021-ben beszállni a Forma-1-be, megvárva a szabálymódosításokat, amelyekről még nem igazán tudhatunk túlságosan sok részletet – a kérdésre a következő válasz érkezett: „Nem tudok a jövőbe tekinteni, de továbbra is azt mondom, hogy előbb a Force Indiát kell megmenteni. Aztán 2020 végén, amikor a jelenlegi csapatok anyagi helyzete már stabilnak mondható és biztonságban vannak, majd meglátjuk… Több licensz is elérhető, tehát kivitelezhető. Nem is vagyok ellene, csak nem látom értelmét annak, hogy tizenegyen legyünk azért, hogy két évvel később, két csapat távozásával kilencre csökkenjen a létszámunk…”

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9614166209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása