"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F2 - RUSSELL: „KÉSZEN ÁLLOK ARRA, HOGY A FORMA-1-BEN VERSENYEZZEK”

Interjú George Russell-lel, a Mercedes F1-es csapatának üdvöskéjével

2018. aug. 05., 08:00:00 - Szerző: KovatsOliver

_56i0914_4460347.jpg

A Mercedes patronáltja, George Russell – látva a tavalyi Forma-2-es bajnok, Charles Leclerc Forma-1-es teljesítményét – úgy érzi, hogy készen áll arra, hogy a királykategóriában bizonyítsa a tudását.

George Russell 2017 elején lett tagja a Mercedes tehetséggondozó programjának, amelyet követően az augusztus első napjaiban megrendezett Forma-1-es teszten, a Hungaroringen pályára is vihette a csillagmárkás istálló versenygépét, majd még az év vége előtt, Brazíliában és Abu Dhabiban a Force India autóját is vezethette egy-egy szabadedzés erejéig. Az idei évben pedig a Pirellinek tesztelt május elején, Barcelonában egy Force India-Mercedes bepattanva, míg néhány nappal ezelőtt, ismét az évközi hungaroringi gyakorlás alkalmával hagyhatta el a depót a Mercedes világbajnoki éllovas konstrukciójával.

S mialatt a brit szép lassan lépked fel a Forma-1-es szamárlétrán, a nevelőszériákban is eléggé biztató teljesítménnyel remekel: 2016-ban a harmadik helyen zárta a második szezonját a Forma-3-as Európa-bajnokságban, amely után tavaly első nekifutásra bajnok lett a GP3-ban, jelenleg pedig vezeti a bajnokságot a Forma-2-ben, amikor is már csak a szezon harmada van hátra.

„Igen, azt hiszem elmondhatom azt, hogy a szezon alakulását figyelembe véve boldogok lehetünk – mind a saját, mind a csapatom eddigi teljesítményével elégedett vagyok. Nagyon jó csomaggal rendelkezünk, ugyanakkor az sajnálatosnak mondható, hogy idáig az évben rengeteg megbízhatósági problémával szembesültünk, mivel ezek nagyon sok pontba fájtak nekünk. Azonban a nyári szünetbe úgy ugorhatunk fejest, hogy vezetjük a bajnokságot, ami jó” – értékelte a Braking News Motorsport számára adott interjújában az eddigi szezonját a 20 esztendős pilóta. Összességében elégedett is lehet az eddigi performanszával Russell, hiszen a bakui sprintfutamon aratott győzelme mellett a dobogó legtetején zárta a barcelonai, a Paul Ricard-i és a spielbergi főfutamot is, míg a Red Bull Ring-i második versenyen, illetve a silverstone-i viadalokon másodikként ért célba.

Az elmúlt években viszonylag szép számmal érkeztek pilóták a GP2/Forma-2, valamint a GP3 berkeiből a Forma-1-be. Legutóbb a tavalyi F2-es bajnok, Charles Leclerc vethette meg a lábát a királykategóriában hasonló utat bejárva, s idáig az ifjú monacói pazarul teljesít a Sauber-Ferrarival – ezen felbuzdulva Russell is úgy érzi, hogy eljött az ő ideje is, ami a szintlépést illeti: „Határozottan készen állok arra, hogy 2019-ben már a Forma-1-ben versenyezzek. Főleg azt figyelembe véve egyértelmű, hogy Charles [Leclerc – szerk.] miket művel mostanság a Forma-1-ben azok után, hogy megnyerte a Forma-2-es bajnokságot. S mivel jelenleg nagyon jó a teljesítményünk, azt gondolom, hogy megértem már arra, hogy kapjak egy ülést.”

Ezt követően arra kérdeztünk rá, hogy milyen előnyei vannak egy olyan fiatal versenyzői programnak, mint amilyenben ő is érintett a Mercedes révén – Russell a következő választ adta nekünk: „Ennek az az előnye, hogy a Mercedes mindig támogat, amikor szükségem van rá. Emellett rendszeresen a csapattal vagyok a Forma-1-es versenyhétvégéken, ez pedig a legjobb módja a tanulásnak.”

_56i7130_4464250.jpg

A következő kérdésünk pedig nyilvánvaló módon arra vonatkozott, hogy milyen kapcsolatot ápol a Mercedes állandó pilótáival, a GP2-t 2006-ban megnyerő négyszeres F1-világbajnok Lewis Hamiltonnal, valamint Valtteri Bottasszal.

„Igen, jól kijövök Lewisszal és Valtterivel, amikor lehetőség van rá, gyakran beszélgetek velük” – mondta Russell.

2016 óta minden egyes évben tiszteletét tette a Hungaroringen George Russell, azonban egyik alkalommal sem volt kegyeltje Fortunának. Legjobb eredményét még első idelátogatása alkalmával, a Forma-3-as Európa-bajnokságban érte el egy negyedik hely formájában, de közben a másik két versenyen kiesett, ahogyan nullázott a GP3-as futamain is, s most, a Forma-2-ben sem jöttek össze neki a dolgok. Ugyanis a szombati sprintfutamnak csak a boxutcából vághatott neki az időmérőn megszerzett negyedik rajtkocka ellenére, ugyanis mechanikai problémák merültek fel az autójában, amelyek miatt harmadtávnál ki is kellett állnia a versenyből, mivel elmondása szerint a #8-as számú ART-Dallara-Mecachrome vezethetetlen és veszélyes volt. Ennek következtében a sprintversenynek is csak a mezőny végéről vághatott neki, de heroikus felzárkózásának köszönhetően sikerült elcsípnie az utolsó pontot érő nyolcadik helyet.

Azonban valamennyi balszerencse és mély szomorúság ellenére pozitív véleménnyel van a mogyoródi aszfaltcsíkról: „Nagyon szeretem ezt a pályát, de az elmúlt években itt rendre utolért a balszerencse. Így ugyan ez az aszfaltcsík nem szeretem engem, élvezem, ha idejöhetek. Remélem, hogy a jövőben pedig már szerencsésebb leszek.”

_l5r0831_4456735.jpg

Russell még tavaly, a hungaroringi Forma-1-es gyakorlás után nyilatkozta azt a nemzetközi sajtó munkatársainak, hogy felfedezte a Halo egyetlen előnyét abban a formában, hogy naplementekor kiváló védelmét nyújt a napsugarak ellen. Na, most kiderült, hogy az vicc volt, miközben az FIA által az idei évre a Forma-1-be és a Forma-2-be is beerőszakolt fejvédő eszközről valójában egészen pozitív véleménnyel van: „Csak vicceltem, amikor azt mondtam, hogy a nap elleni védelem az egyetlen előnye. Egyébiránt észre se szoktam venni, hogy ott van előttem a Halo, amikor vezetek. Ez amúgy meg egy jó törekvés, mert számottevően fejleszti a biztonságot.”

Fotó: FIA Formula 2 Media; Braking News Motorsport / Kováts Olivér

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2114162505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.