"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR EU - JEDLÓCZKY: „A KÖVETKEZŐ VERSENYEINK AZ ANYAGI HÁTTÉREN FOGNAK MÚLNI”

Interjú Jedlóczky L. Márkkal

2018. aug. 04., 21:30:00 - Szerző: KovatsOliver

img_1835.JPG

Még a TCR Europe hungaroringi hétvégéje folyamán beszélgettünk a JLG Motorsport üdvöskéjével, Jedlóczky L. Márkkal – szóba került a 19 éves versenyző ralizás iránti szerelme, a Zengő Motorsporttal való kapcsolat, az anyagi nehézségek jelentette kihívások, valamint az érettségizés és a tanulás összeegyeztethetősége.

Jedlóczky L. Márk a tavalyi év elején robbant be a köztudatba a hazai autósport világában, miután a Zengő Motorsport által csatasorba állított SEAT-tal a Közép-európai Zóna-kupa (FIA CEZ) mezőnyében megejtett debütálása olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy kategóriájában a leggyorsabb volt. Alig néhány hónappal később pedig már a TCR Nemzetközi Széria rajtrácsán láthattuk a Team Unicorse színeiben és Alfa Romeo Giulietta volánja mögött.

Azonban az „olasz meló” nem hozta meg a várt eredményeket, de a 19. életévét épp a tegnapi nap folyamán betöltött magyar az idei évben újult erővel tért vissza: jelenleg is a TCR Europe-ban versenyez egy CUPRA Leónnal, amely a JLG Motorsport tulajdonában van, s amelynek szervizhátterét a Zengő Motorsport biztosítja. Tanuló év révén a kezdet egy kicsit döcögős volt, de a Hungaroringen, az első futamon 10. lett, így összejött az első pont az Európa-kupában.

Az ifjú tehetséggel nem olyan régen készítettünk interjút a mogyoródi aszfaltcsíkon.

img_2136.JPG

„Igazából nekem gyerekkorom óta ez volt az álmom, ahogyan anno a szüleimnek is, így ki szerettem volna próbálni magamat ebben a sportágban. Hála Istennek, megadatott nekem is ez a lehetőség” – felelte a Braking News Motorsport-nak azon kérdésre, hogy miképpen jött az indíttatás, hogy a kézilabdázás mellett immár az autóversenyzés is az élete részéve váljon. Emellett azt is megtudtuk Jedlóczkytól, hogy nem is akármelyik szakágába zúgott bele az autóversenyzésnek – a fő szenvedélye ugyanis a ralizás: „Már kiskorom óta az volt az álmom, hogy autóversenyző legyek, és a rali szakágában szerettem volna kezdeni. Csak jogosítvány híján nem kaphattam meg a licenszet, így a pályaversenyzés mellett döntöttünk. Kezdetekben az FRT-ben kezdtem el versenyezni különféle autókkal: hol elsőkerekes, hol összkerékhajtású autóval. Utána pedig hoztunk egy olyan döntést, hogy indulok a Szilveszter Ralin egy N12-es Subaruval, de csak előfutónak. Azonban a második Szilveszter Ralimon – nagy-nagy örömömre és Hadik Andrásnak köszönhetően – kipróbálhattam magamat egy R5-ös Forddal az első osztályban, ahol rendre a negyedik-ötödik leggyorsabb voltam.”

S ahogyan azt már említettük, az első nemzetközi szintű bevetése tavaly júniusban volt, a Hungaroringen – azonban az a víkend nem volt egy sikersztori, kezdve a pénteki szabadedzés folyamán elhagyott bal első kerékkel… A magyar nem is elevenítette fel szívesen az akkori történéseket, így az értékelése is egészen szűkszavúra sikerült, ami, persze, érthető: „Az a hétvégém nem sikerült túlságosan jól, talán amiatt sem, mert ott szerettem volna igazán bebizonyítani azt, hogy helyem van ebben a mezőnyben.”

„Nevelőapám által ismertem Zengő Zolit, hiszen ők jó barátságban vannak, s ő mondta azt, hogy próbáljuk ki magunkat az OB-n egy olyan DSG-s autóval, amilyennel György Anett ment” – ecsetelte Jedlóczky Márk, hogy honnan is ered a Zengő Zoltánnal való kapcsolata. – „Utána pedig kaptam egy szekvenciális váltós SEAT-ot, ami szerintem akkoriban a legjobb autó volt – és ezzel is tudtam bebizonyítani azt, hogy annyira mégsem idegen számomra ez a világ…”

img_1894.JPG

Ezt követően arra kértük a JLG Motorsport pilótáját, hogy értékelje eddigi szezonját, melyet a következőképpen tett: „Ez egy eléggé iszonyatos dolog, mert úgy volt, hogy számunkra az idei év a tanulásról szól. Nagyon kell vigyáznunk az autóra, mert sajnos még olyan nagy támogatói hátterünk, hogy bármilyen törést megengedhessek magamnak komolyabb következmények nélkül. A hungaroringi hétvégére mindenképpen a pontszerzést tűztük ki célul, miután az előző két versenyemen sajnos nem tudtam, csupán ott voltunk a TOP-10-hez közeli pozíciókban. A következő versenyen szeretnék még pontot szerezni.”

Az interjú készültekor még hátra volt a második verseny, azonban azt fékmeghibásodás miatt befejezni sem tudta, két körrel a vége előtt ki kellett állnia a depóba. Az első verseny kapcsán pedig érdekesség, hogy ez a 10. hely úgy jött össze Jedlóczky számára, hogy az első körökben az autóra vigyázva rontott a tizenötödik rajtpozícióján, visszaesve tizenkilencediknek – azonban az esős és kaotikus viszonyok között okosan szerepelt ezen a „túlélőversenyen”, és ez volt a kulcs a pontszerzésében.

Azt is megtudtuk, hogy a kellő mértékű támogatottság hiányában a Jedlóczky-család a szó legszorosabb értelmében versenyhétvégéről-versenyhétvégére gondolkodik – például a spái versenyhétvégét ki is kellett hagynia a #20-as számú CUPRA-t terelgető Márknak, a piszkos anyagiak miatt többek között, amelyeknek a szezon hátralevő részében is meghatározó szerepe lesz. Ahogyan Jedlóczky fogalmazott: „Szeretnénk a következő versenyeken is indulni, de ez az anyagi háttéren fog múlni. Ami a hátralevő helyszíneket illeti, azok közül a legjobban talán a barcelonait várom, azonban egyik pálya kapcsán sem rendelkezem igazán nagy tapasztalattal.”

img_1639.JPG

Viszont a hungaroringi hétvégét megelőző hetekben a versenyzés világában való helytállás és a megfelelő financiális keret előteremtése mellett egy harmadik kihívás is nehezítette Jedlóczky hétvégéjét: ez pedig az érettségi vizsga volt. A tanulás és a versenyzés összeférhetőségéről a következőket árulta el a miskolci születésű pilóta: „Szerintem mind a tanulásban, mind a versenyzésben való helytállás egy kihívás volt, hiszen az előző néhány évemet nem húztam meg annyira a tanulásban. Emiatt nagyon gyorsan be kellett pótolnom az előző tanévek során felhalmozott hiányosságokat. Közben voltak versenyek is, de végül sikerült az érettségi is, görbül minden.”

Végül a versenyzésben elérendő távlati céljáról faggattuk Jedlóczkyt: „Ez egy jó kérdés, mert minden versenyről-versenyre változik. Egyszer mindenképpen a raliban fogok kilyukadni, de ameddig tudjuk, addig a pályaversenyzés világában húzzuk, ahol minél jobb eredményeket szeretnék elérni és minél többet tanulni.”

Fotó: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7414162331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.