F1 - VETTEL A POLE-BAN HAZAI KÖZÖNSÉGE ELŐTT, HAMILTON HATALMASAT HIBÁZOTT!
Forma-1 2018: Német Nagydíj - Időmérő edzés

sebastian_vettel_f1_grand_prix_germany_practice_wtl9ygtrn4rx.jpg

Egy elképesztően izgalmas finálé végeztével Sebastian Vettel vívta ki magának a rajtelsőséget – hazai közönsége előtt másodszor, idén ötödjére, pályafutása során pedig 55. alkalommal. Mindezt annak ellenére, hogy ezúttal Bottas és Räikkönen komoly kihívóknak bizonyultak, mialatt Hamilton egy vezetői hiba okozta technikai meghibásodás következtében csak a mezőny második felében zárt…

Csupán az első szakasz utolsó egy-két percéig kellett várni az első komolyabb drámára a Német Nagydíj időmérő edzésén: történt ugyanis, hogy Lewis Hamilton egyszer csak a sebességváltó meghibásodására panaszkodott, majd a második szektor végénél félrehúzódott a pályán – később kiderült, hogy nem direkt technikai problémáról van szó, mivel nem sokkal a lelassulás előtt a brit pilóta lesodródott a pályáról az 1-es kanyarnál, s amikor megpróbált visszatérni a pályára, Mercedesét megdobta egy magasított kerékvető, aminek következtében négyszeres az aszfaltnak verődött az autó hátulja.

Formula 1 on Twitter

That's Lewis Hamilton's qualifying session over! He looks distraught � #GermanGP �� #F1

Azonban a brit ennek ellenére bebiztosította magának a Q2-be való továbbjutást, miután korábban már futott egy, az ötödik helyre elegendő mért időt az 1:12.505-ös körrekordot futó Kimi Räikkönen (Ferrari), Sebastian Vettel (Ferrari), Valtteri Bottas (Mercedes) és Romain Grosjean (Haas) mögött zárva, de a második szakaszban már nem tudott részt venni, így mindössze a 14. helyen zárta az időmérő edzést.

A Q2 elején Valtteri Bottas egyhamar futott egy újabb pályacsúcsot 1:12.152-vel, de félidőnél piros zászlóval meg kellett szakítani a körözést, mert Marcus Ericsson (Sauber) azt követően, hogy kicsúszott a sóderágyba, a pályára való visszatérésével igencsak komoly mennyiségben hordott fel sódert a pályára a 13-as kanyarban, amely miatt szükség volt a külső beavatkozók segítségére, már, ami a takarítást illeti.

Formula 1 on Twitter

A big spin for @Ericsson_Marcus, but he manages to get back to the pits! #GermanGP �� #F1

Viszont az újraindítást követően elmaradt az ilyenkor megszokott tűzijáték: Bottas maradt az élen, míg a Red Bull-lal Max Verstappen bejött másodiknak a Ferrarik és a Haas-Ferrarik elé, majd még Nico Hülkenberg (Renault), a Q3-ba idén harmadjára bekerülő Charles Leclerc (Sauber), Carlos Sainz (Renault) és Sergio Pérez (Force India) jutottak tovább. Fernando Alonso (McLaren), Sergey Sirotkin (Williams) és Marcus Ericsson (Sauber) mindeközben fennakadtak a rostán, míg Hamilton a technikai problémája miatt, Ricciardo pedig a rajtbüntetésére való tekintettel önként állt el a Q2-es szerepléstől.

Ellenben a 12 perces utolsó szakasz egy kisebb körháborúval vette kezdetét, mivel a ferraris versenyzők szinte pingpongoztak a lila szektoridőkkel, de végül Vettel bizonyult gyorsabbnak a teljes körön, 1:11.539-es pályacsúcsot futva, miközben Räikkönen bő három tizeddel kikapott – ennek a lemaradásnak köszönhetően azonban a 2007-es világbajnok elé még mercedeses honfitársa, Valtteri Bottas is befurakodott, a második helyre, mindössze 17 századmásodpercet kapva a világbajnoki éllovastól.

f1_grand_prix_germany_qualifying_vzc1qfzuo9dx.jpg

Ezután a fináléban javítani tudott Räikkönen és feljött a második helyre 1:11.548-cal, de másodpercekkel később hatalmas meglepetést okozott Valtteri Bottas, amikor egy, többek között az utolsó kanyarban is elhibázott körrel és egy 1:11.416-os idővel átvette a vezetést. Azonban a finn mögött még jött Sebastian Vettel, aki egy, három abszolút legjobb szektorból összerakott 1:11.212-es körrel legyőzhetetlennek bizonyult.

Ezzel a Ferrari német versenyzője megszerezte idei ötödik és pályafutása 55. rajtelsőségét a két finn, Bottas és Räikkönen előtt. Verstappen jelentősebb, több mint hat tizedmásodperces hátrányban a negyedik lett a Red Bull-lal, megelőzve a Haas-Ferrari és a Renault versenyzőit, Kevin Magnussent, Romain Grosjeant, Nico Hülkenberget és Carlos Sainzot. Az ötödik sorba Charles Leclerc és Sergio Pérez kvalifikáltak.

A Német Nagydíjat vasárnap 15:10-es kezdéssel bonyolítják majd le, a futamot pedig élőben sugározza az M4 Sport.

FRISSÍTÉS: Hivatalos – Nem vezetői hiba okozta Lewis Hamilton vesztét az időmérőn!

F1 - AKKOR MOST HIBÁZOTT-E AZ IDŐMÉRŐN HAMILTON VAGY SEM?

A csapat hivatalos indoklása szerint nem vezetői hiba okozta Lewis Hamiltont vesztét a Német Nagydíj időmérő edzésén, sőt inkább a hidraulika meghibásodása ok volt következmény helyett.

Az időmérő edzés végeredménye:

f1_2018_ger_q.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7414126997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása