WTCR - NAGY NORBI: „NEM HITTEM VOLNA, HOGY EGY RONTOTT KÖRREL LESZEK A POLE-BAN!”

03718007_jl24423.jpg

Magyar szempontból kellemesen zárult a Túraautó Világkupa második időmérő edzése a Slovakia Ringen, ugyanis amellett, hogy Michelisz Norbert futotta meg a leggyorsabb kört, a fordított rajtrácsos pole pozíciós kiléte kapcsán is van okunk az örömre, mivel a 10. helyet érő időt a Zengő Motorsport pilótája, Nagy Norbi autózta.

Dupla magyar sikerrel ért véget tehát a szombat kora délutáni órákban megrendezett kvalifikáció, ugyanis Michelisz Norbi a rendes pole-t szerezte meg, Nagy Norbert pedig a fordított rajtrácsos versenyre harcolta ki magának a rajtelsőséget.

Valamivel az időmérő edzés után a #8-as számú Zengő-CUPRA versenyzőjét szólaltattuk meg az időmérős teljesítménye és a futamokra vonatkozó célkitűzések kapcsán.

03718007_ff_0135.jpg

„Nem hittem volna, hogy egy rontott körrel fogok szert tenni a pole pozícióra. Mentem Michelisz Norbi mögött, de az egyik kanyaromat elrontottam: azon a szakaszon konkrétan végigdrifteltem és ott sok tizedmásodpercet veszítettem. Ha nem hibázok, akkor reálisan gondolkodva a 8. pozíciót lett volna elérhető” – értékelte az időmérős teljesítményét az ETCC-futamgyőztes, aki a második futamos pole-lal egy hasonlóan pozitív folytatásban reménykedik, hiszen a záróversenyen is a 10. rajtkockából várhatja a piros lámpák kialvását.

Elmondása szerint ehhez viszont egy tiszta rajt lét- és kulcsfontosságú: „De nem baj, megpróbálok minden tőlem telhetőt, viszont már most nagyon izgulok a rajt miatt. Viszont, ha azon túl vagyunk és beállunk egy vonatba, akkor onnantól már letisztul a dolog és utána tudok már egy versenyzőre figyelni, aki mögöttem van, valamint védekezni – de ehhez baleset nélkül kell elfordulnom az 1-es kanyarban.”

03718007_jl24340.jpg

„Itt nagyon sokat számít a szélárnyék, beálltam Michelisz mögé és mögöttem mentem végig. Egy jó szélárnyék keresése volt a célom, mert általában ilyenkor tudok jó időmérőket futni – ezt a tendenciát kell majd követnem a további versenyhétvégéken is. Legalább annyira fontos egy időmérőn a jó szélárnyék, mint az, hogy új gumi van az autón. Ezt össze kell tudni rakni, de nem mindig sikerül; emiatt ez valamilyen szinten egy szerencsejáték!” – mutatott arra rá Nagy Norbi, hogy mennyi minden tényező szükséges egy sikeres időmérő edzéshez.

„Jó lenne, nagyon jó lenne, de az elvárásaimról nem is merek sokat beszélni” – felelte Nagy, amikor arról kérdeztük, hogy van-e kilátás egy erősebb dupla pontszerzésre.

A második futam közép-európai idő szerint 19 órakor rajtol el, a harmadik pedig vasárnap 11:45-kor veszi kezdetét – az eseményeket élőben kísérhetjük figyelemmel az Eurosporton.

Fotó: Jean Michel Le Meur, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1214113211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása