WTCR - HÁROM ÉV UTÁN ÚJRA A DOBOGÓN A ZENGŐ MOTORSPORT VILÁGSZINTEN
WTCR 2018: Szlovákia - Második futam

03718007_ff_0285.jpg

Egy, a 2015-ös katari WTCC-szezonzáró óta tartó sorozatot szakított meg a Zengő Motorsport történelmében Nagy Norbert, aki a remek rajtjával az élre törő és a futamot megnyerő Gabriele Tarquini mögött ért célba, a második helyen. Michelisz Norbi is szép versenyt teljesített: három kiváló előzéssel három pozíciót javított, hetedik lett.

Noha nem sokkal a második, fordított rajtrácsos verseny rajtja előtt egy olyan hír látott napvilágot, miszerint a Boutsen Ginion Racing versenyzőitől, Tom Coroneltől és Benjamin Lessennes-től, valamint a Münnich Motorsport argentin pilótájától, Esteban Guerrieritől elvették az összes időmérős gyorskört, amiért mindhárom Hondában a megengedettnél magasabb volt a turbónyomás. Ehhez képest a rajtrácson csupán annyi változás történt, hogy alig egy-két perccel a felvezető kör kezdete előtt betolták Coronel autóját a depóba, de minden bizonnyal nem a technikai kihágás miatt, hanem azért, mert valamit nem tudtak orvosolni a belga istálló szerelői azon.

A szabálytalanságok kapcsán Neil Hudson, a TouringCarTimes írója néhány másodperccel a rajt előtt arról számolt be a Twitteren, hogy a futam eredményei egy ideig átmenetiek lesznek a folyamatban lévő vizsgálatok miatt.

A rajtjelek megadása után Nagy Norbi jól el tudta csípni a rajtot az élről indulva, de ennek ellenére a célegyenes végén Gabriele Tarquini betettem mellé a BRC-Hyundait és így az olasz a 3-as kanyarban átvette a vezetést. Egy ideig ezután úgy tűnt, hogy Yvan Muller is el tudja kapni a zengős versenyzőt, de végül be tudtak állni egy azonos ritmusra.

Viszont féltávnál Michelisz Norbert komolyan belendült és előbb a Münnich Motorsport versenyzőit, Yann Ehrlacher-t és Esteban Guerrierit előzte meg, majd Frédéric Vervisch mellé tette be nagyon keményen a BRC-Hyundait, felkapaszkodva a hetedik helyre úgy, hogy a tizedik pozícióból vághatott neki a futamnak.

A leintésig pedig az élen már nem változott a sorrend, azaz Gabriele Tarquini majdnem rajt-cél sikert aratva idei negyedik győzelmét szerezte meg és az elsőt a hungaroringi záróverseny óta. Nagy Norbi pedig véghez vitte a csodát és a második helyre hozta be a Zengő Motorsport CUPRA-ját – az idei évben idáig pont nélkül álló 23 éves pilóta ezzel egy nagyon hosszú sorozatnak vetett véget a magyar csapat történelmében: utoljára ugyanis világszintű zengős dobogó a 2015-ös szezon katari záróversenyére datálódik vissza, amikor is Michelisz Norbi harmadiknak futott be, még Hondával.

Nagy mögött Muller jött be harmadiknak, Pepe Oriolát, Benjamin Lessennes-t és John Filippit megelőzve. Az utolsó egy-két körre Michelisz egy bő három másodperces hátrányt ledolgozva utolérte az utóbbi triót, de a kockás zászlóig előzni már nem tudott és így a hetedik helyen látta fejezte be a futamot. A magyar BRC-versenyző mögött Frédéric Vervisch (Comtoyou-Audi), Esteban Guerrieri (Münnich-Honda) és Yann Ehrlacher (Münnich-Honda) egészítette ki az első tíz helyezett névsorát.

A bajnokság élvonalába tartozó Thed Björk (YMR-Hyundai) pont nélkül, a 11. helyen zárt, az újonc Kevin Ceccon Alfa Romeója előtt befutva. Szabó Zsolt Dávid a 16. lett a másik zengős CUPRA-val, két pozícióval hátrébb ért célba a hazai pályán versenyző Mat’o Homola (DG-Peugeot), a szabadkártyások, Andrej Studenič (Brutal Fish-VW) és Petr Fulín pedig a 20-21. helyeken fejezték be a versenyt – utóbbit egy kör hátrányban intette le a kockás zászló, mert ki kellett jönnie a depóba egy komolyabb csatázás okozta lökhárító-sérülés okán.

A futamot kihagyó Coronelt leszámítva négyen nem értek célba: a televíziós közvetítés felvételeinek tanúsága szerint Mehdi Bennani, Rob Huff és Jean-Karl Vernay fékhiba miatt kényszerült kiállni a versenyből; Aurélien Panis pedig egyszer csak leszaladt a pályáról, majd a füves területen eltalált egy bukkanót, aminek következtében minden bizonnyal megrongálódott a Comtoyou Racing Audija.

A folytatásra vasárnap 11:45-től kerül sor, a harmadik futammal.

A második futam ideiglenes eredményei:

wtcr_2018_slo_r2.jpg

Fotó: Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7614113335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása