TCR EU - BORKOVICÉ A KAOTIKUS ELSŐ FUTAM, NAGY DANI DOBOGÓS, JEDLÓCZKY PONTSZERZŐ
TCR Europe 2018: Hungaroring - 1. futam

tcr_r1_borko_nagy_jedlo.jpg

Meglehetősen eseménydús versenyt produkált a felszáradó pályán a TCR Europe mezőnye, amely végül Dusan Borkovic győzelmével zárult, rajta kívül pedig még Stian Paulsen és Nagy Dániel állhattak fel a dobogóra, miközben Jedlóczky L. Márk első pontját szerezte. A másik két magyar, Tassi Attila és Ficza Ferenc viszont balszerencsés versenyt zárt, miután mindkettőjüket kilökték.

Noha még kissé nedves pályán, de slick gumikon vágott neki a TCR Európa-kupa mezőnye a hungaroringi első versenynek. A rajtnál Mikel Azcona simán el tudott jönni a pole-ból, azonban a célegyenes végére Josh Files utol is érte, össze is értek, de az 1-es kanyart a bajnoki éllovas vette be elsőként. Azonban a brit hondás a 2-es kanyar után megkaparintotta a vezetést a spanyoltól, majd a második szektorban a HELL-KCMG másik pilótája, Tassi Attila is megelőzte a PCR Sport versenyzőjét. Nagy Dani az első kör során eközben megőrizte hetedik rajtpozícióját, míg a zengős érdekeltségű pilóták, Ficza Ferenc és Jedlóczky L. Márk is több helyezést veszített.

Azonban a második körben máris sor került az első fordulat az élbolyban, mivel Azcona visszaelőzte Tassit a második helyért. Valamivel hátrébb egy még inkább sajnálatos eset történt magyar szempontból, ugyanis a második szektorban Ficza összetörte a CUPRA-ját és kiállt a versenyből – mint kiderült, nem egyedül hozta össze a magyar a balesetet, hanem Francisco Abreu meglökte őt a sikánban.

Egy körrel később Tassi megpróbált visszatámadni Azconával szemben, azonban előzni nem tudott, sőt a kör végére a spanyol felzárkózott Files-ra, de az utolsó kanyarban kicsúszott, miután Files lökött rajta egy kicsit, de a hetedik helyre vissza tudta hozni a CUPRA-t. A kavarodásból azonban nagyon jól profitált Dusan Borkovic, aki a célegyenes végén mind Tassit, mind Files-t körbeautózta. A britnek viszont a következő kör végére további problémái adódtak, ránézésre a bal első keréknél, így kiesett a versenyből.

Ezt követően az első három helyen Borkovic, Tassi és Stian Paulsen sorrend alakult ki, de a norvég pilótán rövidesen áthámozta magát Julien Briché a JSB-Peugeot-val. A francia őrületes tempóra váltott, mert a 7. körre már Tassi Attilát is utolérte: kanyarokon keresztül egymás mellett autóztak, de a 2-es kanyarban Briché korán csukta be az ajtót, így Tassi pöckölt rajta egy kicsit. Azonban kettőjük kakaskodása komolyabb koccanással is zárult, miután a 10-es kanyarban Briché kilökte a sóderágyba Tassit, akinek ezzel véget ért a versenye.

Ezzel a fordulattal módosult Borkovic mögött a sorrend: Paulsen feljött másodiknak, Briché visszasorolt a harmadik helyre, mögötte pedig Azcona, Reece Barr, Nagy, Stefano Comini, Kris Richard, Jens Reno Moller és Jean-Karl Vernay alkotta az első tíz sorrendjét.

Azonban Briché és Tassi koccanását követően nem tartott sokáig a körözés, mert a #9-es számú Honda műszaki mentése miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót hét perccel a verseny vége előtt. Viszont az SC-fázis alatt a versenyirányítás gyorsan döntést is hoztak az incidens kapcsán a versenybírók: Briché kapott egy áthajtásos büntetést baleset okozásáért.

Az utolsó körre még elengedték a mezőnyt: Borkovic simán eljött az újraindításnál, Briché eközben gyorsulási versenyt tartott Paulsennel a második helyért, de a célegyenes végén besokallt, így a norvég meg tudta őrizni a pozícióját. Viszont az utolsó előtti körben a francia így is utat talált a norvég mellett.

Az utolsó körben pedig Reece Barr jött meg óriási lendülettel, de mielőtt átvette volna a negyedik helyet, nekiment Azconának és kilökte Stefano Cominit.

Dusan Borkovic eközben simán megszerezte idei harmadik győzelmét, amellyel egy pontosra faragta a lemaradását Azconával szemben. A második így Stian Paulsen lett, megszerezve első dobogós helyezését a bajnokságban, a dobogó legalsó fokára pedig Nagy Dániel állhatott fel. A bajnoki éllovas Azcona negyedikként látta meg a kockás zászlót, Richard, Moller és Vernay előtt. Comini a rossz rajtpozíció és a koccanás ellenére bejött nyolcadiknak, a pontszerző zóna pedig Danny Kroesszal és az első pontját megszerző Jedlóczky L. Márkkal lett teljes.

Briché a büntetésével végül a 16. lett.

Az első futam végeredménye:

tcr_eu_2018_hun_r1.jpg

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1914099181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása