"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

WTCR - BJÖRK-POLE A VASÁRNAPI IDŐMÉRŐN, MICHELISZ FÁJÓS KÉZZEL MÁSODIK

WTCR 2018: Vila Real - 2. időmérő edzés

2018. június 24. - KovatsOliver

03718006573072.jpg

Ahhoz képest, hogy a szombat késő délutáni órákban még lángokban és darabokban állt az Yvan Muller Racing #11-es számú Hyundaija, a vasárnap délelőtti második időmérő edzésen, köszönhetően a csapat szerelői által végzett gyors és precíz munkának, a pole-ba repítette azt Thed Björk – a tavalyi túraautó-világbajnok idén negyedjére követelte ki magának a rajtelsőséget. Michelisz Norbert pedig fájós keze ellenére másodikként tudott zárni BRC-s csapattársa, Gabriele Tarquini előtt.

Mint az ismeretes, a tegnapi első futam kisebbfajta katasztrófával indult, amelyben kapásból odaveszett nyolc autó, a Sébastien Loeb Racing versenyzőit, Rob Huffot és Mehdi Bennanit kórházba kellett szállítani. A vasárnapi napra összesen 24 autót sikerült versenyzésképes állapotba hozni: az SLR-csapatnak esélye sem volt normális állapotba hozni a két ripityára tört Volkswagen Golfot, de a lényeg az, hogy legalább a versenyzők jól vannak és elhagyhatták a kórházat. Azonban a #12-es és a #25-ös számú versenyautón kívül nem tudtak megjavítani a Münnich-istálló #15-ös számú, James Thompson vezette Hondáját, ugyanis az egy új sebességváltót igényelt.

Ami meg a második időmérő edzés végkimenetelét illeti, három Hyundai i30-as zárt az élen. A pole-t Thed Björk szerezte meg az YMR azon masinájával, amely – mint azt már említettük – háromnegyed nappal ezelőtt még romokban és lángokban állt… A svédet ez sem tántorította el attól, hogy 1:59.824-es körével 3.5-5 tizedmásodpercet adjon a BRC Racing Team versenyzőinek, Michelisz Norbertnek – aki megrándult keze ellenére össze tudott rakni egy második helyre elegendő köridőt –, valamint Gabriele Tarquininek.

„Fantasztikus kör volt” – idézi a touringcars.net szakoldal Björköt idei negyedik pole-ja megszerzését követően. – „Remek érzés volt vezetni az autót, amelyen a srácok egész éjszaka dolgoztak és talán, ha aludtak félórát. Semmi más kívánságom sem volt, csak annyi, hogy vezethessek.  Nagyon büszke vagyok a szerelőimre.”

03718006572962.jpg

„Amikor reggel kijöttem a pályára, és megpróbáltam tekerni a kormányt a sérült csuklómmal, az első húsz másodpercben biztos voltam benne, hogy nem tudom megcsinálni az időmérőt. Aztán végül kaptam fájdalomcsillapítót, és egy-egy körökre meg tudtam oldani a feladatot, de őszintén szólva sejtésem sincs, hogy versenytávon bírni fogom-e a gyűrődést. A mai pályafutásom eddigi legnehezebb időmérője volt, a második helynek ezért is örülök nagyon, mert nem hittem, hogy összejöhet. Mindent megteszek a futamokon is, amíg bírom, csinálom!” – értékelte az időmérőt Michelisz röviden a Facebook-oldalán.

Toronymagasan a legjobb CUPRA-sként zárt Pepe Oriola, aki még úgy is a negyedik lett, hogy a második szektorban volt egy megcsúszása. Az ötödik pozícióba Yann Ehrlacher kvalifikált a Münnich-Hondával – a bajnoki összetett második helyén álló francia több mint egy másodperccel volt lassabb Björknél, de miután este még a versenyhétvége folytatása is kérdéses volt a számára, ezzel az eredménnyel is elégedett lehet.

Aurélien Panis szereplése volt talán az egyik legnagyobb meglepetése a kvalifikációnak: az ex-zengős WTCC-pilóta ugyanis a hatodik helyig repítette a Comtoyou Racing Audiját, maga mögé utasítva a Team WRT-s márkatársat, Jean-Karl Vernay-t. A tavalyi TCR-bajnok mögött Mat’o Homola végzett a DG Sport Compétition Peugeot-jával – s látva a csapattárs Aurélien Comte zandvoorti és tegnapi tempóját, bőven van esélye a szlovák ifjoncnak arra, hogy a mai nap során megszerezze idei első pontjait (akár egy dobogós helyezés formájában), ami kiváló bemelegítés lenne a három hét múlva esedékes, Slovakia Ring-i fordulóra.

Yvan Mullernek – akinek a győzelmével zárult az első futam – most még annyira sem jött ki neki a lépés egy körön, mint tegnap, így csak a kilencedik lett a fordított rajtrácsos pole-t magáénak tudható Gordon Shedden előtt. A skót WRT-pilóta viszont csak alig 1-2 századdal verte meg a Q2-ben még felbukkanó John Filippit és Benjamin Lessennes-t.

Megismételve a szombat esti futamokon látottakat, ma délelőtt is meghibásodott két Audi, csak ezúttal nem Panisé és Denis Dupont-é, hanem Frédéric Vervisch és Nathanaël Berthon RS3-asa: előbbi megállásával az időmérő elején okozott egy 10 perces kényszerszünetet, míg utóbbi a Q1 végén húzódott félre a pályán.

A Zengő Motorsport versenyzői közül ezúttal Nagy Norbert zárt előrébb, aki össze tudta rakni azt a 2:01-es kört, amit a tegnapi időmérésen nem tudott a forgalom és az állandó félbeszakítások miatt - az ETCC-s futamgyőztes 2:01.75-tel a 16. helyre kvalifikált, csapattársa, Szabó Zsolt meg a 22. lett.

S mindkét zengős pilóta mögött egy helyi, szabadkártyás versenyző végzett: a Veloso Motorsport CUPRA-jával Edgar Florindo a 17., a Target Competition régebbi specifikációjú Hondájával José Rodrigues a 23. lett.

Nem alakult valami jól az időmérő edzés Tom Coronel számára, aki egy balesettel hívta elő a kvalifikáció második piros zászlóját – így a Boutsen-Ginion Racing Hondájával a holland mindkét futamon csak a 24. pozícióból indulhat.

A futamok 16:45-kor, illetve 18:10-kor fognak elrajtolni közép-európai idő szerint, az eseményeket pedig élőben kísérhetjük figyelemmel a Duna Worldön és az Eurosport 1-en.

A második időmérő edzés végeredménye:

wtcr_2018_por_q2.jpg

Fotó: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2014068185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.