Összesítésben viszont idáig az Audi brazil címvédőjéé a leggyorsabb kör a zürichi utcákon, amelyeken többek között már Sam Bird és José Maria Lopez is megtörte az autóját.
A mai reggellel (ha nem kalkuláljuk bele a pénteki bemelegítést) valami olyasmit hallhattak a svájciak, ami 1955 óta maximum csak a televíziókészülékeken keresztül vagy másik helyszínre látogatva: ez pedig a motorzaj. Ugyanis a Formula-E ezen a hétvégén Zürich utcáin rója a köröket, méghozzá egy semmiképpen sem hétköznapi pályán, ahol a boxutcában macskaköveken gördülhetnek végig a pilóták, a célegyenes aszfaltját pedig több villamossín tarkítja a megszokott felfestések mellett.
Az első szabadedzés során egyedül Lucas di Grassi volt az, aki bekapcsolta autójában az időmérős üzemmódot, azaz leggyorsabb körét 200 kW-os energiával futotta. Így a brazil audis 1:11.995-ös körideje több mint egy másodperccel volt gyorsabb, mint a Jaguarral a második helyen záró Mitch Evans köre, miközben a harmadik helyen a csapattárs Daniel Abt már 1.4 szekundummal maradt el.
ABB Formula E on Twitter
@afelixdacosta gives the wall a little � in Practice 1 #ZurichEPrix https://t.co/ByCKaHRIQK
Miután ez a pálya kivétel nélkül a mezőny összes tagja számára újdonságot jelent, elkerülhetetlennek bizonyultak a hibázgatások. A 3-as kanyarban Antonio Félix da Costa súrolta le a falat az MS&AD Andretti gépével, Felix Rosenqvist pedig a Mahindra gépével tekintette meg közelebbről a pálya egyik bukóterét (bár, nincs sok belőlük).
ABB Formula E on Twitter
So, what happened here with @sambirdracing? � #ZurichEPrix https://t.co/PRgETeNSwl
Viszont balesetből sem volt hiány: a célegyenes végén Sam Bird kis híján eltalálta hátulról a dragonos José Maria Lopezt – ezt elkerülvén a brit DS Virgin-versenyző nagyon keményt próbálta fékezni, de ennek következtében kitört az autó hátulja és a bal hátsó kerékkel lekoccolta a falat.
Néhány órával később, a második szabadedzésen Felix Rosenqvist tört az élre, de a Mahindra Racing pilótája az 1:12.207-es körével így is lassabb volt több mint két tizeddel Di Grassi FP1-es idejénél. A második helyen ezúttal is Mitch Evans zárt, aki mindössze pár századdal maradt el a svédtől, a harmadik pozícióban pedig Jerome d’Ambrosio végzett a Dragon Racing gépével, több mint három tizedmásodperces lemaradással. A bajnokságot vezető Jean-Éric Vergne mindkét edzést a hetedik legjobb idővel zárta.
ABB Formula E on Twitter
Highlights from Sunday Practice 2 in Zurich! #ZurichEPrix https://t.co/U81PoPCs2F
Azonban az FP2 sem volt akciókban szegény: előbb José Maria Lopez törte össze nagyon csúnyán az autóját az 1-es kanyarban, majd André Lotterer ment neki hátulról a Techeetah-val Nico Prost Renault e.dams-os versenygépének, ahogyan tette azt pár hónappal ezelőtt, Chilében, végül pedig a hazai pályán versenyző Sebastien Buemi ment neki a falnak a 4-es kanyarban, amit a hátsó vezetőszárnya bánt.
A Formula-E svájci programja majd az időmérő edzéssel folytatódik 14 órától, amelyet a futam követ, 18:00-ás kezdéssel. Utóbbit élőben közvetíti az Eurosport 2.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.