A Red Bull technikai agytrösztje, Adrian Newey megerősítette, hogy Daniel Ricciardót minden bizonnyal hátra fogják sorolni motorkomponens-cserék miatt, miután az ausztrálnak Monacóban nagyon komoly MGU-K-problémákkal kellett megbirkóznia a győzelemért.
Mint az ismeretes, hogy Daniel Ricciardo egy komolyabb műszaki hiba ellenére meg tudta szerezni idei második győzelmét a Monacói Hercegségben, mialatt több forrás is azt állította, hogy a meghibásodott kinetikus energiát visszanyerő rendszer (MGU-K) még megmenthető – de úgy tűnik, nem ez a helyzet…
Emiatt Ricciardo kap egy teljesen új erőforrást, azonban a harmadik MGU-K behelyezése automatikusan maga után von egy tízhelyes rajtbüntetést, míg a harmadik energiatárolóért és a harmadik vezérlőelektronikáért is kap egy-egy öt rajthelyes hátrasorolást. Az új szabályok értelmében így sem veszik figyelembe a harmadik belsőégésű motor, a turbófeltöltő vagy éppen az MGU-H beszerelését, miután egy 20 fős mezőnyben nem igazán célravezető 20 helyesnél nagyobb mértékű rajtbüntetést adni a versenyzőnek.
„Nyilvánvaló módon kap majd néhány büntetést Montrealban, de azt még nem tudjuk, hogy pontosan mennyit” – mondta a Reuters-nek Adrian Newey. – „Kérdés, hogy az akkumulátor sérült-e például vagy sem Monacóban, úgyhogy amíg mindezt meg nem tudjuk meg a Renault-tól, addig mi sem tudjuk pontosan, mivel kell szembesülnünk. Az MGU-K határozottan egy büntetést fog jelenteni.”
A Renault egyébként egy továbbfejlesztett csomaggal rukkolt elő Kanadára, amelynek kialakítása során nagy hangsúlyt helyeztek a franciák a belsőégésű motorra. S ugyan a fejlesztés mind a hat Renault-motoros pilóta számára elérhető lesz, egyelőre még nem tudni, ki lesz az, aki élni is fog a lehetőséggel. Ugyanis akadnak olyan versenyzők, akik idáig jelentősen kevesebbet mentek kiesésekből kifolyólag – nekik például még célszerű lenne várni.
Ezen a ponton pedig megjegyeznénk, hogy még csak a szezon hetedik futama következik majd a 21-ből, de máris többen a három motorkomponenses szabály pengeélén táncolnak. Ennek minden bizonnyal az lesz a következménye, hogy az őszi futamokon legkésőbb valóságos rejtély lesz megfejteni, miképpen is alakul majd a rajtrács az időmérő edzés végeredményéhez képest a büntetések függvényében. Lehet, hogy a szabályalkotóknak át kellett volna gondolniuk, hogy a szabálymódosításokat a Forma-1-hez vagy az Endurance Világbajnoksághoz tervezték-e…
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.