Azok után, hogy a reggeli szabadedzésen hármas Audi-, a délelőtti kvalifikáción pedig ötös Mercedes-elsőség született, némileg meglepetésnek számít az, hogy a második futam annak a BMW-nek a hármas győzelmével zárult, amely a szombati napon még pontot sem tudott szerezni – igaz, ehhez jókora szerencse és káosz kellett. Az pedig üröm az örömben, hogy utóbbi kialakulása során három pályabíró is megsérült.
Igaz, az ellaposodott izgalmak ellenére akadt néhány meglepetés a DTM szombati versenyén a Hungaroringen, de a németek nem utaztak haza, ugyanis vasárnap még várt rájuk egy szabadedzés, egy időmérő, valamint egy újabb verseny.
A harmadik tréning során, a reggeli órákban három Audi bérelte ki az első három pozíciót, az első futamon a dobogó legalsó fokára felálló Nico Müller vezetésével. A svájci pilóta az 1:37.433-as körével egészen fölényesen zárt, ugyanis nagyjából négy tizeddel előzte meg márkatársait, René Rastot és Jamie Green-t. A három RS5-ös mögött három Mercedes sorakozott fel, Daniel Juncadella, a tegnapi futamgyőztes Paul di Resta, valamint Lucas Auer révén. Érdekesség, hogy a BMW, akárcsak az első futamon, nem fért be az első tízbe, amely Loic Duvallal (Audi), Pascal Wehrleinnal (Mercedes), Mike Rockenfellerrel (Audi) és Edoardo Mortarával (Mercedes) egészült ki.
A harmadik szabadedzés végeredménye itt érhető el.
Valamivel később, az időmérő edzés folyamán a Mercedes tartott erődemonstrációt, kibérelve az első öt rajtpozíciót. A pole pozíciót 1:36.717-tel Lucas Auer kaparintotta meg, 63 ezredmásodperccel maga mögé utasítva Pascal Wehrleint és 26 századmásodperccel Paul di Restát. A negyedik helyen Mortara, az ötödiken pedig Gary Paffett zárt.
A legjobb audisnak René Rast számított, aki a hatodik legjobb időt futotta meg, Juncadellát megelőzve, ami azt jelenti, hogy a hat Mercedes az első hét helyen tudott zárni. A BMW becsületét pedig az a Timo Glock mentette meg nyolcadik helyével, aki a bajor márka pilótái közül a bajnokságban is a legelőrébb áll. A TOP-10 két audissal lett teljes, Müller és Jamie Green személyében.
Az időmérő edzés végeredménye ezen a linken érhető el.
Szűk két órával a kvalifikáció leintését követően lebonyolították a második futamot is. A rajtnál Lucas Auer meg tudta őrizni rajtpozícióját, az osztrák mögött pedig Wehrlein, Di Resta, Mortara, Paffett sorrendben fordultak az első kanyarban a márkatársak. Nemsokára pedig a hatodik Mercedes is csatlakozott a csillagmárkás vonathoz: Daniel Juncadella ugyanis a 8-as kanyarban átverekedte magát René Raston, akivel előtte nagyjából fél körön át kerék a keréken autózott.
A harmadik körben megtörtént az első dráma: Nico Müller jóvoltából Timo Glock megforgott a hármas kanyarban, amely miatt a mezőny végére esett ki – szerencsétlenné vált helyzetét kihasználva a kör végén ki is jött a depóba, hasonlóan a márkatárs Joel Erikssonhoz és az audis Mike Rockenfellerhez.
Egy körrel később pedig komolyabb mennyiségű eső kezdett el lezúdulni a Hungaroring aszfaltjára, mialatt az élen állók közül mindenki még száraz pályára alkalmas gumikon volt kint. Az ötödik körben azután változás történt az élen, mivel Wehrlein megelőzte Auert, mialatt Juncadellától visszavette a pozícióját Rast. A BMW-s Augusto Farfus eközben másodjára is kijött kerékcserére, hogy esőgumikra váltson két körrel azután, hogy új slickeket kapott.
DTM 2018 - 3 PitLane Accidents with Marshall At hungaroring
DTM 2018 - 3vPitLane Accidents with Marshall At Hungaroring
A hatodik kör végén a boxutcában elszabadult a pokol. Auer éppen a szerelőihez tartott esőgumikért, azonban a vizes aszfalton nem tudta megfékezni az akkor még slick abroncsokkal szerelt Mercedesét, amelynek eredményeként elcsapott három pályabírót, elsodorta a felszerelését és nekiütközött a garázs falának.
Másodpercekkel később hasonlóképpen járt Edoardo Mortara is: a Mercedes olasz pilótája hiába próbálta megfékezni a technikát, olyan volt az egész, mintha jégen vezetett volna. Emiatt egy-két pályabírót és szerelőt is elsodort, a csapata komplett depófelszerelése mellett.
Majd egy hasonló incidens fordult elő Bruno Spenglerrel is, aki pedig a szerelőit tarolta el, mintha egy tekepályán lenne, persze, a „manőverben” semmilyen szándékosság nem volt.
Az elsodort emberek közül három pályabíró sérült, közülük az egyik komolyabban, állítólag súlyos lábtörést szenvedett el.
Az alábbiakban az eset kapcsán a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnökének, Oláh Gyárfásnak a közleményét idézzük:
„Értesítelek benneteket, hogy a Hungaroringen, a DTM második futama alatt, a hirtelen megváltozott időjárási körülményeket követően két baleset történt a boxutcában, közvetlenül egymás után. A futam rajtja után elkezdett esni az eső, a boxutcába beérkező versenyautók a szerelősávban, a boxuk előtt három fő sportszakmai személyt a falhoz szorítottak. Az első esetben egy boxtűzoltó és egy boxutcai sportbíró sérült, a második esetben egy fő boxutcai sportbíró sérült. Valamennyien a boxoknál, a szabályokban előírt tevékenységüket, az előírt helyen végezték, közvetlenül a boxfalnál.
Mindhárom sérültet az ambulanciáról kórházba szállították, egyiküket helikopterrel, a mások kettőt közúton.
A sérülések súlyosságáról egyelőre nem tudok információt adni, azt a vizsgálatok során fogják a kórházban megállapítani.
Mielőbbi jobbulást remélünk és kívánunk a sérülteknek.”
„Azok után, ami ma történt, a sport abszolút másodlagos. Mihamarabbi felépülést kívánok a sérült pályabíróknak és szerelőknek” – mondta az eset kapcsán a futamot követően Gerhard Berger, a DTM-et promótáló ITR elnöke.
A sorozatos incidensek után előbb a biztonsági autót rendelte be a pályára a versenybíróság, majd mintegy 20 percre piros zászlóval félbeszakították a futamot.
Ezt követően a mezőnynek még 28 perce és 1 köre volt arra, hogy dűlőre vigyék csatáikat. Ekkor a legtöbben szárazpályás gumikon folytatták a versenyt, de csak azután, hogy némi huzavona után eldöntötték, hogy milyen sorrendben is történjen az, ugyanis többen depóban ragadtak a megszakítás miatt. Végül arra jutottak az illetékesek, hogy Wehrlein és Paffett vezetésével engedjék el a mezőnyt, egy biztonsági autós kört követően.
Viszont az első néhány helyen haladó ekkor még adós volt a kötelező boxkiállásával, az újraindítást követően pedig Juncadella elhúzott a szenvedő Paffett mellett, akit valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva az esős gumiabroncsokon felejtettek a mercedesesek. Az pedig nem kicsit volt veszélyes, hogy a 2005-ös bajnok a többiek között kacsázva próbálta befejezni a kört, aminek meg is lett a hatása, ugyanis a 11-es kanyar kijáratán összeért Rasttal, aki keresztbe állt emiatt. A brit pilóta, aki idén már kétszer is tudott nyerni, végül elvergődött a depóig, ahol a szerelői viszont majdnem 14 másodpercen pepecseltek az amúgy nagyjából 6-9 szekundumot igénybe vevő kerékcserével, ugyanis a bal első gumi cseréje igencsak nehézkesen alakult a keletkezett karosszériasérülések miatt.
Egy körrel később Juncadella Wehrleint is megelőzte, átvéve az első helyet, mialatt a két mercedesesre megérkezett a két audis, Müller és Green – a verseny ezen szakaszában ők négyen nem jártak még kint a boxban, miközben az ötödik helyen Philipp Eng már megejtette a kiállását. Egy kis idő elteltével azonban a BMW osztrák újoncát megelőzte a kétszeres bajnok Marco Wittmann.
Valamivel hátrébb Di Resta alaposan beszorult Farfus és Spengler mögé, akik – semmi vagy senki mástól sem zavartatva – egymással viaskodtak. Azonban a skót ezt nem hagyta annyiban, így előbb a hármas kanyarban körbeautózta Farfust, majd Spenglernek, sőt még Erikssonnak sem kegyelmezett, s feljött ötödiknek.
Utolsóként Nico Müller ejtette meg a kiállását az Audival a 23. körben – ekkor vette át Wittmann a vezetést, akit ekkor már nagyjából öt másodperces lemaradásban követett Glock.
Talán még a legvadabb álmaikban sem gondolták a BMW-sek, hogy hármas dobogóval zárják majd a hungaroringi második futamot.
Marco Wittmann pedig megszerezte az idei első győzelmét, míg a BMW – Timo Glock és Philipp Eng révén – a dobogó mindhárom fokát kibérelte. Az osztrák annak ellenére meg tudta őrizni a harmadik helyét, hogy az utolsó körökben Mike Rockenfeller igencsak komoly nyomás alá helyezte.
„Ez egy egészen hihetetlen verseny volt, természetesen nem számítottunk ilyesféle eredményre” – nyilatkozta Wittmann a futam leintését követően a széria hivatalos médiamunkásainak.
Legjobb mercedesesként Paul di Resta lett az ötödik a másik három BMW-st, Erikssont, Spenglert és Farfust megelőzve. Az első tíz sorrendje pedig másik két mercedesessel egészült ki, a pole-ból induló Auerrel és Mortarával.
Legalábbis ebben a sorrendben értek célba, ugyanis a futam után órákkal eldőlt, hogy kizárják azokat a pilótákat, akik nem tudtak megállni, így Spengler a 7., Auer a 9., Mortara pedig a 10. helyét veszítette el. Ennek megfelelően az első tíz sorrendje a hetedik helytől lefelé Farfus, Robin Frijns, Loic Duval és René Rast sorrendben zárult. Rajtuk kívül még Nico Müllert szankcionálták egy 30 másodperces büntetéssel, amiért kilökte Glockot – azonban miután a svájcit csak a 15. helyen intették le, a három kizárásnak köszönhetően még előrébb is, a 14. pozícióban végzett.
Miután Paffett versenyét keresztül húzta a taktikai baki, nullázott, miközben Glock egy szép második hellyel mentett, változott a helyzet a bajnoki pontverseny élén. Hat futamot követően a BMW német pilótája vezeti azt a maga 90 pontjával, őt a 79 pontos Paffett, a 67 egységet számláló Di Resta és az idáig 57 pontot gyűjtött Auer követi. Győzelmének köszönhetően Wittmann is felzárkózott erre a meglehetősen szellős bolyra: 51 pontja jelen állás szerint a tabella ötödik helyére elegendő.
Egy őrülten alakult vasárnapot követően pedig most összecsomagol a DTM mezőnye és maga mögött hagyja Mogyoródot és Magyarországot, majd szép lassacskán a Norisring felé veszi az irányt, ahol három hét múlva folytatódik a bajnokság.
A második futam végeredménye:
Fotó: DTM Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.