Jaap van Lagen, illetve Dusan Borkovic zárták az élen a szombati gyakorlásokat, mialatt a magyar versenyzők vegyes érzésekkel várhatják majd az időmérő edzést. Talán Tassi Attilának jött ki a legjobb a lépés az FP2-n szerzett harmadik hellyel a HELL-KCMG-Honda volánja mögött, a M1RA pilótái az agyonmálházott Hyundaiokkal a TOP-10 körül táncolnak, Jedlóczky pedig még a tanulási fázisban van továbbra is.
Zandvoortban egészen szürke időjárás és csípős hideg fogadta a TCR Europe (és a WTCR) mezőnyét (is). Mielőtt kezdetét vette volna az első szabadedzés, közzétették az Európa-kupában érvényes kompenzációs súlyokat: a 60 kilót a DSG-váltós CUPRA és a Hyundai i30 N kapta, míg a szekvenciális váltós CUPRA 45 kilogrammal, a Honda Civic Type-R 40-et, a többi autó (Audi RS3 LMS (szekvenciális és DSG-váltós), Peugeot 308, Subaru WRX STi, Volkswagen Golf) 30-at. (A további értékeket a Touringcars.net csapata által készített táblázatból lehet kibogarászni.)
Az első szabadedzés végül a hazai pályán versenyző Jaap van Lagen – aki a WTCR-es kötelezettségei miatt elfoglalt Jean-Karl Vernay-t helyettesíti a Leopard Lukoil Team Audijának volánja mögött – elsőségével zárult, az 1:45.226-os körével pedig majdnem négy tizeddel előzte meg Mikel Azconát, aki sokáig vezette a gyakorlást a PCR Sport CUPRA-jával, Cedric Piro (Autodis-Honda) és Kris Richard (Target-Hyundai) előtt zárva. A svájci pilóta legjobb hyundaios pilótaként a negyedik lett ugyan, de a majd’ egy másodperces hátránya nem ad éppen okot bizakodásra.
Ötödikként Maxime Potty végzett a Comtoyou-Volkswagennel, míg Nagy Dániel a hatodik leggyorsabb volt annak ellenére, hogy a BoP-kiosztás során megpróbálták minél inkább hátrányba hozni a dél-koreai márka i30-asait, így a M1RA istálló versenygépét is. Nagy mögött Reece Barr végzett, valamint az első hétvégét autó hiányában kihagyó JSB Compétition, amely viszont a mostani hétvégére két autóval érkezett: a TCR Europe-ban állandó jelleggel versenyző Julien Briché a nyolcadik lett a Peugeot-val, Marie Baus-Coppens – aki a Benelux-szériában érdekelt – pedig a 21. lett a CUPRA-val. A TOP-10 sorrendjét a harmadik Target-Hyundaijal Dusan Borkovic, illetve a HELL-KCMG Hondával versenyző Josh Files tették teljessé.
Ami a további magyar érdekeltségeket illeti, Tassi Attila – aki ezúttal is fekete-fehér zászlós figyelmeztetésben részesült a pályahatárok figyelmen kívül hagyása miatt – a 13. lett KCMG-ék másik Hondájával, Jedlóczky L. Márk a 19. legjobb köridőt futotta meg a JLG Motorsport és a Zengő Motorsport által üzemeltette CUPRA-val.
A Brutal Fish Racing Volkswagenjével versenyző Martin Rybának és a Sports&You Peugeot-ját terelgető Francisco Abreu-nak csupán pár kör jutott az FP1-en, műszaki viszontagságok okán.
A második szabadedzésen már kezdett kikandikálni a felhők mögül a Nap, de ennek ellenére továbbra is nagyon hideg volt Zandvoortban. Az élen ezúttal a Target Competition Hyundaijával Dusan Borkovic végzett, akinek az 1:45.428-as körénél csupán 98 ezredmásodperccel volt lassabb az FP1-et a Leopard Lukoil Team Audijával az élen záró Van Lagen. Tassi Attila számára pedig végre klappolt minden, így a TCR tavalyi ezüstérmese a harmadik pozícióba repítette a HELL-KCMG-Hondát.
A 18 éves magyar mögött Maxime Potty, Mikel Azcona és Kris Richard végeztek, a hetedik-nyolcadik-kilencedik helyeken Stian Paulsen (SPR-CUPRA), Reece Barr (Target-Hyundai), valamint Tassi csapattársa, Josh Files végeztek. A TOP-10 a M1RA-s Francisco Morával lett teljes, megelőzve a magyar csapattársát, Nagy Dánielt – igaz, a portugál versenyző az edzés folyamán kicsúszott, így egy kicsit megtörte a Hyundai i30-ast.
A mezőny harmadik magyar érdekeltsége, Jedlóczky L. Márk a 18. lett.
Az időmérő edzésre 15 óra 45 perckor kerül majd sort.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye:
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.