BRAKING NEWS MOTORSPORT

"Szenvedélyünk az autósport!"

F2 - RUSSELL NYERT A BARCELONAI KÁOSZBAN
Forma-2 2018: Barcelona - Szabadedzés, Időmérő edzés, Főfutam

_r3i7645.jpg

George Russell, a Mercedes pártfogoltja zsinórban másodjára állhatott fel a dobogó tetejére a Forma-2-ben, miután visszaverte az utolsó körökben Nyck de Vries próbálkozásait a főversenyen, amelyen összesen négyszer kellett aktiválni a virtuális biztonsági autót.

A Forma-2 mezőnye Azerbajdzsán után Barcelonába is elkísérte a Forma-1-et, és még a pénteki nap folyamán pályára gördült a szabadedzés és az időmérő edzés apropóján.

A 45 perces szabadedzés folyamán kétszer is előkerült a piros zászló, ugyanis előbb Santino Ferrucci (Trident), majd Ralph Boschung (MP Motorsport) csúszott ki a négyes kanyar sóderágyába. A gyakorlást az előző versenyhétvégén pályafutása első pole pozícióját, majd győzelmét is megszerző Alexander Albon (DAMS) zárt az élen 1:29.327-tel. A thai mögött közel három tizedmásodperces lemaradásban a Carlin brazilja, Sergio Sette Câmara lett a második, a harmadik helyen pedig Luca Ghiotto, a Campos Racing versenyzője végzett. Az olasz mögött Nyck de Vries (Prema), a katalán helyszínre az egyéni összetett éllovasaként megérkező Lando Norris (Carlin), Antonio Fuoco (Charouz), Roberto Merhi (MP), George Russell (ART), Roy Nissany (Campos Racing) és Jack Aitken (ART) tette teljessé az első tíz helyezett sorrendjét.

A péntek délutáni órákban megrendezett időmérő edzés Alexander Albon elsőségét hozta: a sorozatban második pole pozícióját megszerző DAMS-pilóta 1:28.142-es körével több mint fél másodpercet adott csapattársának, Nicholas Latifinak, aki néhány másodperc erejéig a második helyen volt az 1:28.605-ös idejével, de végül Nyck de Vries, Luca Ghiotto és két ART-os, George Russel és Jack Aitken is befurakodott elé.

A kanadai így a Russian Time japánja, Tadasuke Makino előtt tudott zárni, akit a carlinos Lando Norris és az MP Motorsport versenyzői, Ralph Boschung és Roberto Merhi követték.

Az eredménylista második felében két – negatív értelemben – meglepő név is ott van: Sergio Sette Câmara mechanikai problémák miatt csak egy körre tudott kimenni és azzal a 14. helyen végzett, a Russian Time tavalyi ezüstérmese, Artem Markelov pedig csak a 19. rajtkockát tudta megkaparintani, csupán azt a Santino Ferruccit megelőzve, aki a 11-es kanyarban összetörte a Trident-Dallaráját, ami miatt az időmérőn is előkerültek a piros zászlók.

Szombaton, nem sokkal a főverseny rajtja előtt némi eső áztatta fel a barcelonai aszfaltcsíkot, de ennek ellenére a versenyzők slick gumiabroncsokon vághattak neki a 37 körösnek kihirdetett viadalnak. A piros lámpák kialvásánál ismét gondok voltak a kuplunggal, amelynek eredményeként ezúttal a két DAMS-os szúrta el a rajtot: Albon visszaesett a negyedik helyre, Latifi pedig a rajtrácson ragadt.

Két kanyarral később viszont már a virtuális biztonsági autó lépett érvénybe, miután Maximilian Günther az Arden gépével kiforgott a 2-es kanyarban és a sóderágyban ragadt. A VSC-fázisig az első négy helyen De Vries, Russell, Ghiotto és Albon sorrend alakult ki. Két kör múlva, az újraindításnál Russell sikeresnek bizonyult előzéssel próbálkozott De Vriesszel szemben, de nemsokára kezdetét vette a másik VSC-szakasz is, ugyanis a célegyenes végén egymás torkának estek az MP pilótái: Merhi és Boschung nem értették meg egymást, amelynek következtében utóbbi a sóderágyban és a gumifalban fejezte be a versenyt.

Az újabb újraindítást követően Albon utat talált De Vries mellett, miután korábban, még a két VSC-fázis között megelőzte Ghiottót.

A virtuális biztonsági autó harmadik aktiválására akkor volt szükség, amikor Arjun Maini a 10. körben az 5-ös kanyarban a falba tette a Trident versenygépét. Amikor ismételten meglengették a zöld zászlót, Russell-t és Albont mindössze 1.3 másodperc választotta szét, és egy jó ideig ez a differencia állandósult kettejük között. Egészen addig, amíg Albon nem kezdett el látványosan lassulni a közepes keverékű gumiabroncsok kopása miatt. Azonban a thai pilótát ennek ellenére egészen sokáig kint maradt, így előbb De Vries, majd Ghiotto is elhúzott mellette. Egy körrel később viszont Russell is kijött az élről. A boxkiállásoknak köszönhetően egy kis időre Markelov és Nirei Fukuzumi kettőse került az első két pozícióba, de ők ekkor még nem jártak kint a pitben, ahonnan Russell és De Vries a harmadik-negyedik helyre tértek vissza.

Mindeközben Ghiotto és Albon csak a hatodik, illetve a nyolcadik helyre tudtak visszatérni, mialatt az alternatív stratégián lévő Norris és Jack Aitken az ötödik és a hetedik pozícióban folytathatták versenyüket a gumifrissítés után. Norris és Aitken lágy gumikon indultak, majd akkor jöttek ki a boxba, amikor Maini miatt VSC volt érvényben. Aitken pedig úgy ugrotta át Norrist, hogy egy körrel korábban látogatott ki a szerelőihez, de a Carlin-pilóta egy kemény előzéssel megelőzte a Renault F1-es csapatának támogatását élvező ART-pilótát.

Addigra pedig már mindenki cserélt kereket az élmezőnyben, amikor negyedjére is szükség volt a virtuális biztonsági autó szolgálataira, ugyanis Sean Gelael és Louis Deletraz összeütköztek az 1-es kanyarban a 28. körben.

Markelov és Fukuzumi pedig az újraindítás után jöttek ki a boxba, így Russell visszatért az első pozícióba. Az ART Grand Prix versenyzőjét a leintésig Nyck de Vries még több ízben megpróbálta elcsípni, de a tavalyi GP3-as bajnok minden támadást visszavert, így sorozatban a második győzelmét aratta a Forma-2-ben, De Vries és Norris állhattak fel a dobogóra még. Mögöttük Ghiotto, az Aitkent az utolsó körökben megelőző Albon, Sette Câmara, a két Russian Time-os pilóta, Makino és a 19. helyről felzárkózó Markelov, valamint Antonio Fuoco egészítette ki az első tízet – a befutó értelmében pedig Makinóé a pole a vasárnapi sprintversenyre.

Nirei Fukuzumi, az Arden pilótája annak ellenére, hogy még az első körben találkozott a fallal, a 11. lett, csupán 5.6 másodperccel elmaradva a pontszerzéstől.

A futam után pedig megerősítették, hogy Gelael-Deletraz incidensben a Charouz Racing System versenyzője volt a hunyó, így egy öthelyes büntetést kapott a második barcelonai futamra, amely magyar idő szerint 11:30-kor fog elrajtolni.

A szabadedzés végeredménye:

f2_2018_esp_p.jpg

Az időmérő edzés végeredménye:

f2_2018_esp_q.jpg

A főfutam végeredménye:

f2_2018_esp_r1.jpg

Fotó: FIA Formula 2 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr513914988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat