WEC - ALONSÓÉK A POLE-BAN SPÁBAN, FITTIPALDI NAGYOT ESETT
WEC 2018-2019: Spa - Időmérő edzés

5aeafe776498c.jpg

A spanyolok kétszeres Forma-1-es világbajnokának toyotás egysége – egy büntetésnek köszönhetően – már a szuperszezon első versenyén pole-ba került a Spa-Francorchamps-i időmérő edzésen, amelyet az LMP2-ben részmunkaidős állást vállalt Pietro Fittipaldi árnyékol be.

Magyar idő szerint a tegnap délutáni órákban rendezték meg az Endurance Világbajnokság 2018/2019-es szuperszezonjának időmérő edzését, amelyen a pole pozíció sorsa a két LMP1-es Toyota között dőlt el.

A japánok #7-es számú egysége részéről Mike Conway futott egy 1:54.679-es, Kamui Kobayashi pedig egy 1:54.488-as kört, míg a #8-as részéről Fernando Alonso 1:55.143, Kazuki Nakajima meg 1:54.781 alatt ért körbe a valamivel több mint 7 kilométeres aszfaltcsíkon. Ennek eredményeként a Conway-Kobayashi-Lopez trió 1:54.583-as átlagidővel megszerezte a pole-t, 379 ezredmásodperccel megelőzve a Nakajima-Alonso-Buemi hármast.

A két TS050 Hybrid sorrendje azonban órákkal az időmérő edzést követően megváltozott, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) diszkvalifikálta a #7-es autót, ugyanis arról a Toyota szakemberei a technikai delegációnak fals azonosítószámot adtak meg a versenygép üzemanyagátfolyás-mérőjéhez. Így Conwayék csak a bokszutcából vághatnak majd neki a versenynek, de csak azután, hogy az utolsó autó is teljesítette a nyitókört.

Mindez viszont, hogy Alonsóéké a pole pozíció a 2018-as év első hatórás versenyére, mögülük pedig a két Rebellion startolhat. A svájci csapaton belül az #1-es rajtszámot viselő autó volt gyorsabb, amelynek trióját Neel Jani, Bruno Senna, valamint André Lotterer alkotják – ők összesen 1.5 másodperccel maradtak el a lassabbnak bizonyult, ám a rajtelsőséget magáénak tudható toyotás egységtől. Lottererék mögött pedig a Mathias Beche, Thomas Laurent és Gustavo Menezes zártak a #3-as számú Rebellion R13-assal.

A BR Engineering-es autókra alaposan rájárt a rúd. Ugyanis az SMP Racing-et képviselő Vitaly Petrov-Mikhail Aleshin kettős futotta egy ötödik időt, azonban a csapat második autója nem tudott mért időt futni, miután Stephane Sarrazin alatt eléggé korán megállt az autó motorprobléma miatt.

A harmadik, a DragonSpeed istálló üzemeltetésében álló BR1-es pedig egy egészen komoly bukást szenvedett el az Eau Rouge-ban a fiatal Pietro Fittipaldival a volánnál. Úgy tűnik, a balesetet elektronikai probléma okozta és sajnos nem csak az autó, hanem a versenyző is komolyabban megsérült.

Pietro Fittipaldi breaks both legs in Spa WEC qualifying crash

Pietro Fittipaldi has been taken to hospital with suspected broken legs after his accident at Eau Rouge in qualifying for the World Endurance Championship opener at Spa. A statement from the WEC said that the DragonSpeed LMP1 driver, the grandson of Emerson Fittipaldi, has been helicoptered to hospital in Liege with "suspected fractures to both legs".

A hírek és az FIA sajtóközleménye arról számolt be, hogy a 21 éves brazil kettős lábtöréssel meg kellett műteni, amely számára legalább 2-3 hónapnyi kimaradást jelenthet a versenyzésben. Így Fittipaldi egy jó ideig nem fog versenyezni az IndyCar-ban, ahol többek között az Indy GP-n, az újoncorientációs teszten, illetve az Indy 500-ason lett volna jelenése, de hanyagolnia kell a WEC-es és a Super Formulában való kötelezettségeit is. Mindenesetre mi, a magunk részéről mihamarabbi felépülést kívánunk Pietro Fittipaldinak!

Az LMP2-es géposztályban a Signatech Alpine Orecája zárt az élen Nicolas Lapierre-rel, Pierre Thiriet-vel, illetve André Negraóval, de csupán 24 ezredmásodperccel előzték meg a G-Drive #26-os egységét, amelyet Jean-Éric Vergne, Andrea Pizzitola, továbbá Roman Rusinov alkotnak. A harmadik-negyedik helyen pedig a Jackie Chan DC Racing gépei végeztek.

A GTE Pro kategóriában mindeközben kibérelték az első sort a Chip Ganassi-Fordok: a Harry Tincknell-Tony Kanaan-Andy Priaulx alkotta #67-es autó azonban a 2:12.947-es átlagidejével éppen csak, 83 ezreddel előzte meg a #66-os autót, amelyet Stefan Mück, Olivier Pla és Billy Jonhson vezetnek. A Fordok mögött a két gyári Porsche, a #82-es BMW és az AF Corse két Ferrarija zárt, míg a legjobb Aston Martin-os egység csak a nyolcadik legjobb időt futotta meg.

A GTE Am-ban a #77-es Porsche bizonyult az etalonnak Christian Reeddel, Matt Campbell-lel és Julien Andlauerrel, de mindössze csak 2, azaz két ezredmásodperccel gyorsulták le a #98-as Aston Martin versenyzőit, Pedro Lamy-t, Paul Dalla Lanát, valamint Mathias Laudát a pole pozícióért.

A hatórás spái futam magyar idő szerint 13:30-kor veszi majd kezdetét, de az Eurosport csak az utolsó órát fogja majd közvetíteni. Azonban a hosszútávú viadal a két LMP1-es Manor részvétele nélkül fog lezajlani, ugyanis pénzügyi (azon belül pedig szponzorációs) problémák miatt a Ginetta nem engedi versenyezteti az autókat.

Az időmérő edzés végeredménye ezen a linken érhető el.

Fotó: WEC Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1313891210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása