TCR EU - RAJT-CÉL GYŐZELMET ARATOTT BORKOVIC NAGY DANI ELŐTT
TCR Europe 2018: Paul Ricard - 1. futam

2018-2018_le_castellet_race_1---2018_tcr_europe_castellet_r1_62_dusan_borkovic_157.jpg

A Target Competition szerb versenyzője egy másodpercre nem adta ki a vezetést a kezéből, így az ő győzelmével indult a 2018-as TCR Europe-szezon. Nagy Dani pedig egy jó rajttal a második helyre hozta be a M1RA Hyundaiját.

Közép-európai idő szerint 14 óra 40 perckor vette kezdetét a TCR Europe 2018-as szezonjának első versenye, a Paul Ricard-i pályán. A piros lámpák kialvását követően jól kapta el a 25 perces és 1 körös futam rajtját a pole pozícióból rajtoló Dusan Borkovic, aki a Target Competition Hyundaijával így meg tudta őrizni a vezetést.

Mindeközben Nagy Dani is jól rugaszkodott el a harmadik rajtkockából a M1RA autójával, olyannyira, hogy a célegyenes végéig meg is előzte a PCR Sport pilótáját, Mikel Azconát a második helyért. Azonban a magyar versenyző csapattársa, Francisco Mora nem jár ennyire jól, ugyanis kiforgatták, amelyet követően ki kellett jönnie a depóba.

Két körrel később Tassi Attila, a HELL-KCMG Hondáját – ezen a hétvégén influenzásan és lázasan – terelgető ifjonc számára ért véget a versenyt, miután összeütközött Loris Cencetti Hyundaijával, amely bal első defekttel vonult a depóba.

A következő körökben is voltak lökdösődések, de ilyen az ötödik körben jött el az a pillanat, amikor igazán elszabadult a pokol. Ekkortájt igencsak komoly csata bontakozott ki a negyedik helyért, majd Stian Paulsen egy kisebb lökés hatására megbicsaklott a harmadik szektorban, amelynek eredményeként két pozíciót veszítve visszaesett a hatodik helyre.

Mialatt Files ellógott a negyedik pozícióban egy kicsit, mögötte továbbra sem csillapodtak le a kedélyek: Richard, Barr, Paulsen, Stefanovski és az Audival eleinte küszködő Vernay rendíthetetlenül kergették egymást. Komolyabb fordulópontra a 11. körben került sor, amikor is Kris Richard pont a saját csapattársától, Reece Barr-tól kapott egy méretes elefántpuszit, amelynek következményeként megforgott, visszacsúszva a 12. pozícióba.

Ekkor úgy tűnt, hogy Paulsen profitálhat valamelyest a szinte már dodzsemversenyeken jellemző káoszból, amikor a célegyenesre ráfordító kanyarban a Barr-ral csatázó Vernay kilökte. A norvég keresztbe állt a CUPRA-val egy-két másodpercig, de egy ellenkormányzással irányba tudta állítani az autót, de ekkorra már csak a nyolcadik pozícióban találta magát. A 2017-es TCR-bajnok franciát pedig vizsgálat alá vonták baleset okozásáért.

Mindeközben az élen haladó trió egy kicsit szétszakadt, Dusan Borkovic pedig kényelmesen kezdte győzelemmel az idei évet, de Nagy Dániel teljesítménye is dicséretre méltó, aki behozta a második helyre a M1RA-Hyundait, megelőzve Azconát. Files bejött negyedik Barr, Vernay és Igor Stefanovski előtt. Stian Paulsen végül a nyolcadik helyen kapta meg a kockás zászlót a CUPRA-val, a pontszerző zónát pedig az utolsó néhány körben egymással viaskodó Jens-Reno Moller és Nicola Baldan tették teljessé. A mezőny harmadik magyar pilótája, Jedlóczky L. Márk a Zengő-JLG CUPRA-val a 15. lett.

A bajnoki pontversenyben egy futam után Borkovic áll az élen 30 ponttal, 9 egységgel megelőzve Nagyot és 11-gyel Azconát.

A fordított rajtrácsos második viadalt vasárnap 15 óra 50 perctől rendezik meg, a pole pozícióból pedig Moller indul majd a Hondával. Az eseményeket majd a TCR hivatalos YouTube-csatornáján kísérhetjük figyelemmel, a Sport 1-en pedig 18 óra 30 perctől, felvételről fogják sugározni a futamot.

Az első futam (nem hivatalos) eredménye:

tcr_eu_2018_pr_r1.jpg

Az első futam közvetítése itt nézhető vissza:

2018 Le Castellet, TCR Europe Round 1

Watch the live streaming of 2018 TCR Europe Round 1

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6513893782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása