DTM - A FUTAMGYŐZELEM, AMELYRE 1784 NAPOT KELLETT VÁRNI…
DTM 2018: Hockenheim I. - 1-2. szabadedzés, 1. időmérő edzés, 1. futam

1dtm-1525530034.jpg

Egy közel öt éven át tartó nyeretlenségi szériának vetett végett a 2005-ös bajnok Gary Paffett azzal, hogy megnyerte a 2018-as DTM-szezon első versenyét a Hockenheimringen.

Még a pénteki nap folyamán kezdetét vette a szabadedzésekkel az idei DTM-idény hockenheimi nyitóhétvégéje az első szabadedzéssel, amelyet a korábbi F1-es pilóta, a Mercedesszel versenyző Paul di Resta zárt egy 1:33.962-es körrel az élen, 171 ezredmásodperccel maga mögé utasítva csapattársát, Gary Paffettet, míg a harmadik helyen a márkatárs Lucas Auer zárt. Az osztrák versenyző mögött Mike Rockenfellerrel, Nico Müllerrel és a regnáló bajnok René Rasttal három Audi zárt, amelyeket két Mercedes követetett a Forma-1-ből visszatért Pascal Wehrleinnal és Daniel Juncadellával, valamint másik két Audi, az egy búcsúhétvége erejéig visszatérő Mattias Ekströmmel és Loic Duvallal – mindez pedig azt jelenti, hogy egyetlen BMW sem tudott a TOP-10-ben zárni első nekifutásra.

A második tréningen – amelyet már szombaton délelőtt bonyolítottak le – számottevően jobban alakult a bajor márka szénája, ugyanis Timo Glock futotta meg a leggyorsabb kört a második tréningen egy 1:32.434-gyel, Wehrlein és Auer, illetve három márkatárs, Wittmann, az újonc Joel Eriksson és Augusto Farfus előtt végezve. Az első tíz – amely szűk hét tizeden belül zárt – Di Restával, az audis Jamie Greennel, Paffett-tel és a BMW-s Bruno Spenglerrel egészült ki.

A nem sokkal később időmérő edzésen pedig Gary Paffett volt az a versenyző, aki végül nem talált legyőzőre – a brit mercedeses 1:32.264-gyel szerezte meg pályafutása tizenharmadik pole pozícióját a Német Túraautó Bajnokságban. Mögötte két BMW-s, Marco Wittmann és Timo Glock végzett, megelőzve másik két mercedesest, Lucas Auert és a 2015-ös bajnok Pascal Wehrleint.

A német ex-Forma-1-es versenyzőt Augusto Farfus követte a BMW-vel, a mercedeses Edoardo Mortara és a márkatárs Spengler előtt, míg a TOP-10 a legjobb audisként záró Rasttal és Erikssonnal egészült ki – érdekesség, hogy az újonc svéd is csupán 53 századmásodperccel maradt el a pole-időtől.

A komplett mezőny is egy másodpercen belül végzett, így talán kevésbé meglepő az, hogy Ekström is csak 18. lett például, de az első tízen kívül zárt többek között Rockenfeller, Di Resta és Green is – utóbbinak speciel azzal gyűlt meg a baja, hogy a pályahatárok megszegése nélkül fusson gyorskört.

2_0.jpg

A délutáni órákban pedig sor került az idei első DTM-versenyre, amelynek rajtjánál remekül rugaszkodott el az első pozícióból Gary Paffett, aki így Marco Wittmann előtt tudott elfordulni a célegyenes végén, amelyet követően, már az első kör végén Timo Glock elveszítette a harmadik helyet Lucas Auerrel szemben, aki egy körrel később a másik német BMW-pilóta mellett is utat talált, átvéve a második pozíciót.

Ezt követően az osztrák mercedeses üldözőbe vette a vezetésért márkatársát, majd a negyedik körben meg is előzte a hatos kanyarban, mialatt Glock maga mögé utasította Wittmann-t, akire szép lassacskán elkezdett felzárkózni Wehrlein.

Jamie Green eközben megnyitotta a boxkiállások sorozatát a hatodik körben. Ekkortájt René Rastot felszólította arra a versenyirányítás, hogy adja vissza pozícióját márkatársának, Mike Rockenfellernek, ugyanis az első körben a pályán kívül előzte meg. Rast azonban nem sokkal később újra nekirugaszkodott Rockenfeller püfölésének, azonban ahelyett, hogy nyert volna egy pozíciót, veszített egy újabbat, ezúttal Di Restával szemben, ugyanis a 8. körben kissé szélesen vette a 12-es kanyart.

Két körrel később a csapattársak, Wehrlein és Mortara átverekedték magukat Wittmannon, majd a 2015-ös bajnok nyert még egy pozíciót, amint Glock – Wittmann-nal egyetemben – kilátogatott a depóba a következő kör végén. A Mercedes-pilóták közül elsőként Wehrlein szánta el magát a gumifrissítésre, amelyet a 13. körben ejtett meg, de csak Wittmann mögé tudott visszajönni a pályára, sőt, még egy pozíciót veszített Rockenfeller javára, ugyanis még nem tudta kellő hőmérsékletre melegíteni az abroncsait. Egy körrel később Paffett is depózott és annak ellenére, hogy a szerelői a szokottnál több időt töltöttek el a jobb első keréknél, Glock előtt tudott maradni.

Következőként a versenyt vezető Auer szánta el magát a boxkiállásra, azonban a kerékcseréje eléggé lassul volt. S ugyan az osztrák Paffett elé jött vissza, a brit pilóta a melegebb gumikon nem kérdezett, hanem a 6-os kanyarban azonnal elment mellette. Nem sokkal később Glock is ráesett Auerre, több rendkívül szoros csatájuk is volt, de a mercedeses remekül védekezett.

Rast és a mercedeses Daniel Juncadella együtt látogattak ki a depóba, és a stuttgartiak szerelői elképesztően gyorsan cseréltek kereket, így a két versenyző fej-fej mellett hajtott ki a boxutcából. A spanyol versenyző ezután megfutotta a verseny leggyorsabb körét, megelőzte Rastot és elkezdett zárkózni Erikssonra, akitől a 30. körben vette át a kilencedik pozíciót. Egy körrel később Mortara ment el Wehrlein mellett a 6-os kanyarnál, az olasz jutalma a negyedik hely lett.

A mezőny sűrűjében még az utolsó percekben is késhegyre menő csaták zajlottak, de az elejében már nem történt változás.

3dtm118_13022tu_tu.jpg

Gary Paffett győzelemmel kezdte a 2018-as idényt, amely jelen állás szerint a Mercedes utolsó éve lesz a DTM-ben – a 2005-ös bajnok ezzel először tudott győzni az öt évvel ezelőtti lausitzringi futam óta, amelyet 2013. június 13-án rendeztek meg, pályafutása során pedig 21. alkalommal. A DTM statisztikusai kiszámolták, hogy azóta nem kevesebb mint 1784 nap telt el!

„Ezen hosszú nyeretlenségi széria után ez a győzelem nagyon különleges” – nyilatkozta Paffett a versenyt követően. – „Nagyon örülök magam és a csapat miatt is. Ma a korai boxkiállás volt a siker kulcsa, az autó pedig igazán nagyszerű volt.”

A dobogóra még Auer és Glock állhattak fel, akik mögött Mortara és Wehrlein értek célba, megelőzve Spengler BMW-jét. Az első tízbe még Di Resta, Juncadella, Rast és Duval fértek be.

Vasárnap a harmadik edzéssel folytatódik a program reggel 9 órától, majd 11:25-től a második időmérő edzést, 13:30-tól pedig a második versenyt rendezik meg – utóbbit élőben sugározza az M4 Sport, ahogyan azt tette a mai verseny esetében.

Az első szabadedzés végeredménye:

dtm_2018_hoc1_fp1.jpg

A második szabadedzés végeredménye:

dtm_2018_hoc1_fp2.jpg

Az első időmérő edzés végeredménye:

dtm_2018_hoc1_q1.jpg

Az első futam végeredménye:

dtm_2018_hoc1_r1.jpg

Az első futam – angol nyelven ugyan, de – az alábbi linken visszanézhető:

Race 1 (Multicam) - LIVE (English) - DTM Hockenheim 2018

Watch the full Race 1 in Hockenheim live on the DTM YouTube channel. Check out the Onboards of René Rast, Matthias Ekström, Timo Glock and Pascal Wehrlein with our Multicam-Feature!

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9513894276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása