WTCR - MICHELISZÉ A MÁSODIK IDŐMÉRŐ, NAGY DANIÉ A FORDÍTOTT RAJTRÁCSOS POLE A HUNGARORINGEN!
WTCR 2018: Hungaroring - 2. időmérő edzés

img_5933.jpg

Magyar szempontból kiválóan kezdődött a vasárnapi nap a Hungaroringen, ugyanis Michelisz Norbi zárta az élen a kvalifikációt, míg Nagy Dani megszerezte a fordított rajtrácsos pole-t!

Délelőtt 10 órakor, az időmérő edzéssel folytatódott a Túraautó Világkupa hungaroringi programja. Az első, 20 perces szakaszban Yvan Muller futotta meg a leggyorsabb kört egy 1:52.78-cal, saját csapat Hyundaijával, megelőzve nagyjából két tizedmásodperccel Esteban Guerrieri Münnich-Hondáját és a BRC Racing Team versenyzőit, Gabriele Tarquinit és Michelisz Norbit.

A szabadkártyásokkal együtt öt magyar indulóból négy jutott tovább: Micheliszen kívül még Nagy Dani (M1RA-Hyundai), Nagy Norbi (Zengő-CUPRA), valamint Tassi Attila (HELL-KCMG-Honda) tudta beverekedni magát a TOP-12-be, de Szabó Zsolti sem volt messze, mivel a 13. legjobb időt futotta meg.

Azonban számos nagy név elvérzett az első 20 perc után. Olyanok, mint a TCR és a WTCC tavalyi bajnokai, Jean-Karl Vernay és Thed Björk, valamint a háromszoros BTCC-bajnok, Gordon Shedden.

Björk – aki csak a 20. helyen zárta a kvalifikációt – csalódottan nyilatkozott az Eurosport kamerái előtt: „Nem tudtam normális kört futni – előbb a sárga zászlók miatt, majd még hibáztam is… Nincs kit hibáztatni, ez szimplán egy vacak menet volt.”

A 10 perces Q2 meglehetősen pörgős ütemben zajlott le, Michelisz Norbi pedig 1:52.176-os pályacsúccsal zárt az élen, mögötte – két tizedes hátrányban – a csapattárs Tarquini zárt, valamint a Münnich-Hondával Esteban Guerrieri. Rajtuk kívül még az argentin pilóta csapattársa, a tegnapi futamot megnyerő Yann Ehrlacher, valamint a Boutsen-Ginion Racingnél Tiago Monteirót helyettesítő Benjamin Lessennes jutott tovább a Q3-ba.

img_6799.jpg

Yvan Muller több mint két tizeddel maradt le az időmérő zárószakaszáról, mögötte James Thompson (Münnich-Honda) és Mehdi Bennani (SLR-Volkswagen) zártak. Eredetileg úgy tűnt, hogy a 10. hely és egyben a fordított rajtrácsos pole Rob Huff-é (SLR-Volkswagen) lett – azonban Tassi Attila szinte az utolsó utáni pillanatban javított a körén, és feljött kilencediknek, így Nagy Dani visszaszorult tizediknek és ennek köszönhetően a magyaré lett a pole is a második futamra!

Huff a 11., Nagy Norbi a 12. lett.

A Q3 – ahol az öt továbbjutott versenyző egyesével hajtott ki a pályára szokás szerint – egy banális hibával vette kezdetét: a Boutsen-Ginion Racing nem küldte ki időben Lessennes-t a pályára, így a versenyigazgatóság fekete zászlóval kiintette a belgát, aki ebből adódóan nem tudott mért időt teljesíteni.

Így a sort Yann Ehrlacher nyitotta, de a francia nem futott valami jó köridőt (1:53.366) – emiatt Guerrieri még egy 1:53.023-as körrel is könnyedén be tudott furakodni csapattársa elé. Negyedikként Tarquini kezdhette meg a gyorskörét, aki egy 1:52.807-es idővel át is vette a vezetést. Azonban Michelisz Norbi ellen nem volt ellenszer: a magyar versenyző – a hazai közönség nagy-nagy örömére – több mint négy tizedet adva Tarquininek, egy 1:52.365-ös körrel megnyerte a kvalifikációt!

A második futam 15:30-kor, a harmadik pedig 16:55-kor rajtol majd el.

Frissítés: Nem Nagy Danié, hanem Rob Huffé a fordított rajtrácsos pole, mert Tassi Attila idejét elvették. Sőt, a magyar pilótának és Fabrizio Giovanardinak az összes köridejét törölték – ugyanis sem a magyar, sem az olasz nem állt meg mérlegelésre az időmérőt követően. Lessennes pedig a Q3-as hibájáért kapott egy 3 rajthelyes büntetést.

Az időmérő edzés végeredménye:

wtcr_2018_hun_q2.jpg

Fotó: Landek Norbert

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7413878922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása