INDYCAR - HÁROM FUTAM, HÁROM GYŐZTES: NEM VOLT ELLENSZER ROSSI ELLEN LONG BEACH-EN
IndyCar 2018: Long Beach - Futam

04-15-rossi-on-course-hairpin-lb.jpg

Alexander Rossi harmadjára tudott nyerni az IndyCar-ban, miután szinte végig vezette a Long Beach-i futamot. Ezzel pedig három futam után három különböző győztest számolhatunk.

Múlt héten vasárnap Long Beach utcáin futotta az idei harmadik versenyét az IndyCar mezőnye, amelyet az Andretti Autosport versenyzője, Alexander Rossi kezdhetett meg az élről - a korábbi GP2-es és Forma-1-es versenyző jól elkapta a gördülőrajtot, miközben Will Power mellőle indulva nem rugaszkodott el annyira jól, de végül be tudott sorolni a második helyre, a #27-es rajtszámú Dallara-Honda mögé. Mögöttük viszont történt egy koccanás: Graham Rahal amikor a külső íven próbált valamelyest helyzeti előnybe kerülni, megpöccintette hátulról Simon Pagenaud Penske-Chevrolet-jét, így a 2016-os bajnok francia versenyző futama alig pár száz méter után a végéhez ért.

IndyCar Series on Twitter

GREEN, GREEN, GREEN and then... This Turn 1 incident involving @simonpagenaud and @GrahamRahal is now under review.� Full course yellow.⚠️ � @NBCSN � @NBCSports App #INDYCAR // #TGPLB https://t.co/CU5Ug6cRXl

Rahal így ugyan feljött harmadiknak, de a versenybírák sem nézték jó szemmel azt, hogy a falba lökte Pagenaud-t, amely miatt az RLLR-pilóta kapott is egy áthajtásos büntetést. Pagenaud keresztbe forgott autója miatt rögtön be kellett hívni a Pace Car-t, de ezen fázis alatt sem nyugodtak le a kedélyek: Ryan Hunter-Reay az Andretti-csapat #28-as számú gépével nekiment Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) bal hátuljának, amelyet követően ki kellett jönnie a depóba egy új orrkúpért.

Pár körrel később meglengették a zöld zászlókat, folytatódhatott a verseny. A 7. körben Tony Kanaan (A.J. Foyt) a hetedik helyért harcolva maga mögé utasította a Schmidt Peterson Motorsports újonc kanadaiját, Robert Wickenst, mialatt az élen Rossi 3.5 másodperces előnyre tett szert.

A 11. körben a push-to-pass használatát követően az SPM másik versenyzője, James Hinchcliffe rontott, amelynek köszönhetően a szezonnyitón győzedelmeskedő Sébastien Bourdais a Dale Coyne Racing #18-as Dallara-Hondájával átvette az ötödik pozíciót. Hinchcliffe pedig egészen a kilencedik helyig csúszott vissza, ugyanis Kanaan, Wickens és az Ed Carpenter Racing újonca, Jordan King is elment mellette. A hibáját követően Hinchcliffe úgy döntött, hogy egy pörgősebb, három kiállásos stratégiával próbálja javítani a helyzetét, így ki is jött a depóba - nem sokkal később Rahal és a Chip Ganassi-istálló újdonsült igazolása, Ed Jones is hasonlóképpen döntött.

Két kör múlva az élbolyban is megkezdődött a kerékcserék sorozata Josef Newgarden (Penske) révén, miközben Mathius Leist, az A.J. Foyt Racing újonca is meglátogatta a szerelőit. Ezekből a depózásokból valamelyest profitált a primer gumikon autózó Hunter-Reay is, aki a 15. körben már a kilencedik helyen haladt, igaz, több mint 22 másodpercre volt lemaradva Rossi mögött. Azonban a következő körökben további pozíciókat nyert: először Kanaan depóba hajtása révén tudott nyerni egy pozíciót, majd a csapattárs, Zach Veach megelőzésével egy újabbat, majd már King nyomába eredt.

Az élen Rossi és Power között maradt a 3.5 másodperces differencia, az új-zélandit pedig nagyjából 1.5 szekundumos lemaradásban követte Dixon, akitől szintén ugyanennyire volt lemaradva Bourdais. Az ötödik helyen halandó Wickens több mint 7 másodperces távolságban követte a francia pilótát - aki egykor a Forma-1-et is megjárta négyszeres Champ Car-bajnokként -, de aztán a 24. körben kijött a bokszba - s úgy tűnt, hogy nem csak kereket cserélni, hanem a hangokból ítélve a sebességváltóval is lehetett valamilyen malőr. Emiatt a DTM-ből érkezett kanadai csak egy hosszú depózás után térhetett vissza a pályára.

Rossi a 25. körben adta a fejét a bokszkiállás megejtésére, hasonlóan Marco Andrettihez és Max Chiltonhoz (Carlin). Így Power, Dixon, Bourdais és King kerültek az első négy pozícióba. Közülük az utóbbi a 28. körben látogatott ki az ECR szerelőihez, Power pedig egy körrel utána jött ki a pitbe, majd Dixon és Bourdais is megejtette a kiállását.

Dixon Power elé tudott visszajönni, akit később a három kiállásos taktikával próbálkozó Newgarden is megelőzött a friss, de már melegebb abroncsokon. Nem sokkal később pedig Hunter-Reay is letudta a kerékcserét, így Rossi visszavette a vezetést, de már 8 másodperces volt az előnye Dixon mögött, akit Newgarden, Power, Bourdais, Kanaan, Jones, Hunter-Reay, King és Hinchcliffe követtek. Mindeközben Rahal is kijött harmadjára a depóba, igaz, csak másodjára kerékcsere és üzemanyagvétel céljából.

A kerékcseréket követően Bourdais tudott jó tempót diktálni az üldözőbolyban - olyannyira, hogy a 36. körben Power, a 38. körben pedig Newgarden mellett talált utat, felzárkózva a harmadik helyre. Sato közben a nyolcadik helyért megelőzte Kinget, Newgarden pedig a második kiállását is megejtette.

Féltávra Dixon a felére dolgozta le a Rossival szembeni hátrányát, de nemsokára előkerültek a sárga zászlók, ugyanis Kyle Kaiser hibázott az egyes kanyarban a Juncos Racing #32-es gépével, de folytatni tudta a versenyt. A 47. körben jött az újraindítás, amelyet követően Hunter-Reay járt pórul, mivel koccant Satóval, és ennek következtében defektet kapott - így az amerikai visszaesett a mezőny végére szinte.

IndyCar Series on Twitter

THIS. PASS.�� Wow @BourdaisOnTrack. Just wow.� � @NBCSN � @NBCSports App #INDYCAR // #TGPLB https://t.co/cnV5bHYcgK

IndyCar Series on Twitter

One more look at this pass by @BourdaisOnTrack.� Because #VISORCAM.�� � @NBCSN � @NBCSports App #INDYCAR // #TGPLB https://t.co/K1PRPEhQHt

Egy körrel később pedig minden bizonnyal az év egyik legnagyobb előzését láthattuk, mégpedig Sébastien Bourdais prezentálásában. Dixon éppen az egyik lekörözöttel szenvedett, erre a francia pilóta kívülről megkerülte mindkettejüket, majd a belső ívre vágva - még a kanyar előtt - Mathius Leist-t is állva hagyta. Azonban a versenyirányítás a manővert vizsgálattal "jutalmazta", majd arra kötelezte a franciát, hogy egy pozíciót adjon vissza, ugyanis az előzéskor a bokszutca kijárati sávjára is ráhajtott.

Ennek Bourdais eleget is tett, de egy kicsivel később ismét maga mögé utasította Dixont, de ekkorra Rossi az élen ismét meglógott 7 másodpercre - emiatt az Andretti egyik csapatmenedzsere, Rob Edwards az 56. körben úgy döntött, hogy behívja a #27-es számú autó pilótáját egy újabb kiállásra. Ezt követően lenyugodtak egy kicsit a kedélyek, mialatt az 59. körben a Dixon-Power duó egy újabb kerékcserét ejtett meg, majd egy körrel rá King is.

Nemsokára viszont megint pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis Zachary Claman De Melo megtörte az autóját. Ekkor Bourdais és Dixon is kijöttek a depóba - igen ám, csak azután, hogy bezárt a bokszutca. Előbbinek végül nem is nyúltak hozzá az autójához, hanem inkább visszahívták akkor, amikor már nyitva volt a depó.

Amikor erre sor került, kijött a francián kívül Newgarden és a többi három kiállásos taktikán lévő, valamint Kanaan, Hinchcliffe, illetve Jack Harvey. A Pace Car-fázis alatt a technika ördöge utolérte Kinget, ugyanis fékproblémák miatt visszaesett a mezőnyben.

A 66. körben ismét meglengették a zöld zászlókat. Ekkor (is) Rossi vezette a versenyt, mögötte pedig  Dixon, Power, Jones, Veach, Andretti, Rahal, Kimball, Newgarden, Kanaan sorrend alakult - azonban nem sokkal később a stewardok kikapták az élcsapatból Dixont, aki áthajtásos büntetésben részesült ebből adódóan a bokszkiállásos malőrért. Az új-zélandi a 68. körben le is töltötte a büntetését. Két kör múlva pedig Rahal megelőzte Marco Andrettit az ötödik helyért.

A verseny utolsó szakaszába érkezve Power minden tőle telhetőt megpróbált megtenni annak érdekében, hogy faragjon a 2.4 másodperces lemaradásán. Próbált gyorsulni a push-to-pass rendszer használatával, de hiába, Rossi ellen nem volt ellenszer - a #12-es számú Penske-pilóta minden törekvése arra volt elegendő, hogy állandósítsa ezt a különbséget.

De nemsokára ismét összegyűlt a mezőny, ugyanis negyedjére is pályára kellett hívni a biztonsági autót, mégpedig a következő incidens miatt:

IndyCar Series on Twitter

FULL. COURSE. YELLOW.⚠️ This #NOSECAM ride with @BourdaisOnTrack came to an abrupt end.� � @NBCSN � @NBCSports App #INDYCAR // #TGPLB https://t.co/DOIDgcuD7u

IndyCar Series on Twitter

REPLAY: Here's another look at the incident in Turn 11 involving @BourdaisOnTrack and @42jordanking.� � @NBCSN � @NBCSports App #INDYCAR // #TGPLB https://t.co/QXZxbb7sFy

Mint az látható a felvételekből, King a hajtűkanyarban próbálta előzni Hinchcliffe-et, de végül ennek az elszenvedő alanya Bourdais lett, aki a brit pilóta támogatásával megpördült, és farkasszemet nézett a többiekkel egy jó pár másodperc erejéig. A balesetbe belekeveredett Hunter-Reay és Wickens kettőse is, akiknek szintén új első vezetőszárny kellett.

Kilenc körrel a leintés előtt folytatódhatott a verseny: az élmezőnyben egyedül a harmadik helyért alakult ki némi csata, ugyanis az újonc Zach Veach az Andretti-Hondával támadta Jones-t, de az emirátusokból származó versenyző meg tudta őrizni a pozícióját. Valamivel hátrébb Newgarden megint áthámozta magát Kanaanen, Hinchcliffe pedig - két sikertelen próbálkozást követően végül - megelőzte Charlie Kimball-t, átvéve a kilencedik helyet.

Az utolsó néhány körben Power aztán tényleg mindent megtett annak érdekében, hogy nyomást gyakoroljon Alexander Rossira. Azonban az Andretti Autosport amerikaiját nem lehetett megtörni, és végül 1.24 másodperces előny birtokában szerezte meg az idei első és pályafutása harmadik futamgyőzelmét. Power lett a második, Jones meg először állhatott dobogóra azóta, hogy Ganassiékhoz igazolt.

04-15-rossi-champagne-vc-lb.jpg

Veach - a legjobb újoncként zárva - negyedik lett, megelőzve Rahalt, Andrettit, Newgardent, Kanaant, Hinchcliffe-et és a TOP-10-et teljessé tevő Kimball-t. Dixon végül a 11., Bourdais pedig a 14. helyen látta meg a kockás zászlót.

Azok után, hogy Rossi az idei év első két versenyét is a dobogón zárta, átvette a vezetést az összetettben - jelenleg 22 ponttal előzi meg Newgardent.

Április 22-én, azaz most vasárnap Alabamában, a Barber Motorsports Parkban folytatódik a 2018-as IndyCar-szezon.

A Long Beach-i verseny végeredménye:

indycar_2018_long_beach_r.jpg

Fotó: indycar.com | Táblázat: indycar.com

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4513840444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása