F1 - A RED BULL KITAKTIKÁZTA A MERCEDEST ÉS A FERRARIT, RICCIARDO NYERT KÍNÁBAN
Forma-1 2018: Kínai Nagydíj - Futam

daniel_ricciardo_f1_grand_prix_china_qualifying_k52s3jtlz8ux.jpg

Előbb a Mercedes ejtette át a Ferrarit taktikailag, majd - amikor a féltávnál a feje tetejére állt a verseny - a Red Bull mindkét rivális csapatot kitaktikázta, így Daniel Ricciardóé lett a futamgyőzelem a Kínai Nagydíjon Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen előtt. Vettel a pole pozícióból indulva csak a nyolcadik lett, miután Verstappen kiforgatta őt. 

Közép-európai idő szerint a reggeli órákban, 8 óra 10 perckor vette kezdetét az idei Forma-1-es szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj. Sebastian Vettel jól rajtolt a piros lámpák elalvását követően, így meg tudta őrizni a vezetést, azonban a Ferrari másik pilótája, Kimi Räikkönen előbb a 100. nagydíját teljesítő honfitársával, a mercedeses Valtteri Bottasszal, majd a Red Bull-os Max Verstappennel szemben is veszített egy-egy pozíciót. Utóbbi felzárkózása révén a regnáló bajnok Lewis Hamilton is rontott egy helyet: visszaesett a negyedikről az ötödikre.

F1

We're underway in Shanghai for the Chinese Grand Prix! Follow along with live updates and timing >> f1.com/LIVE

A középmezőnyből és a mezőny hátsó régióiból már a 12. körben elkezdtek kijönni kerékcserére, de az élbolyból először a 18. körben látogattak ki a depóba, amikor is a Red Bull egyszerre hozta ki a versenyzőit, egy körrel később pedig a Mercedes is kihívta Hamiltont, majd a 20. körben jött Bottas is gumifrissítésre. Vettel a vezető helyről a 21. körben látogatott ki a szerelőihez, de a német csak a Mercedes finn pilótája - aki egy zseniális kivezető kört rakott össze - mögé tudott visszajönni.

A 26. körben Bottas és Vettel kettőse utolérte Räikkönent, egy körrel később azonban a mercedeses elhúzott a 2007-es világbajnok mellett, aki azért annyira fel tudta tartóztatni a honfitársát, hogy Vettel egy kicsit közelebb érjen. Räikkönen végül a 28. kör frissített gumit.

Formula 1 on Twitter

LAP 31/56: Rule No. 1 and all that... Gasly runs into Hartley at the hairpin � #ChineseGP �� #F1

A 31. körben pedig már a bokszutcán kívül is láthattunk egy-két látványos jelenetet: a hátsó hosszú egyenes végén félreértették egymást a Toro Rosso versenyzői: Pierre Gasly azt hitte, hogy Brendon Hartley elengedi a féktávon, de az új-zélandi csak laposabban akart kigyorsítani, így a francia nekiment és kiforgatta - később a versenybírák is a 2016-os GP2-bajnokot találták vétkesnek, akinek egy 10 másodperces időbüntetés lett a "jutalma". A kisebb kakaskodás miatt rengeteg törmelék maradt a 14-es kanyarban, emiatt meg pályára kellett hívni a biztonsági autót - ezt a Red Bull rögtön kihasználta, és megint kihozta mindkét versenyzőjét.

Öt kör múlva, a 36. körben folytatódhatott a verseny: az élmezőnyben nem változtak a pozíciók, azonban egy kör alatt Vettel leszakadt Bottasról, és a másik mercedeses, Hamilton ért egy másodpercen belülre hozzá képest. A 37. körben pedig kezdett kitüremkedni a Red Bull gumi- (és helyzeti) előnye: Ricciardo a 14-es kanyarban ugyanis DRS nélkül előzte meg Räikkönent, felzárkózva az ötödik pozícióba. Két kör múlva Verstappen szinte lehetetlen helyen, a 7-es kanyarban kívülről próbálta támadni Hamiltont, de megcsúszott alatta a Red Bull, és lesodródott a pályáról, így Ricciardo is bement a holland elé. Az ausztrál aztán a 40. körben, mondhatni már a szokásos helyen, bevetődött Lewis Hamilton mellé is, átvéve a harmadik helyet.

A 42. körben, a 6-os kanyar féktávján Verstappen ismét megpróbálkozott egy Hamiltonnal szembeni előzéssel, de ezúttal már sikerrel járt, és feljött az ötödik pozícióba. Mindeközben a hátsó DRS-zónában Ricciardo elsuhant Vettel mellett is, felzárkózva Bottas mögé!

Formula 1 on Twitter

LAP 43/56: More drama! VET �VER at the hairpin #ChineseGP �� #F1

Egy körrel később már a holland pilóta próbálkozott a német ferraris mellett, ám a manővere eléggé ámokfutás jellegűre sikeredett, ugyanis egy az egyben lemásolta Gasly hibáját, és Vettellel együtt saját magát is kiforgatta - ezzel Verstappen az ötödik, Vettel meg a hetedik helyre esett vissza. A versenyirányítás pedig azonnal elkezdte vizsgálni az incidenst, s végül az a döntés született, hogy a holland is kap egy 10 másodperces büntetést.

Formula 1 on Twitter

LAP 46/56: @danielricciardo TAKES THE LEAD! #ChineseGP �� #F1

Mindeközben, a 44. körben Daniel Ricciardo egy hihetetlenül kockázatos előzést mutatott be Bottasszal szemben, amellyel átvette a vezetést a Red Bull-lal. Néhány körrel később Verstappen megelőzte Hamilton, két körrel a leintés előtt pedig Alonso - egy levezetéses manőverrel - utasította maga mögé Vettelt a hetedik helyért.

Daniel Ricciardo a verseny utolsó szakaszában szépen leszakította magáról a mezőnyt, végül majd' 9 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat, ezzel megszerezve pályafutása hatodik győzelmét és az elsőt a tavalyi Azerbajdzsáni Nagydíj óta! Ezzel pedig továbbra is győzelem nélkül marad a Mercedes, holott már három futam eltelt és erre még nem volt példa a hibridéra kezdete óta: végül Valtteri Bottas a második helyen zárta a 100. futamát, a dobogó legalsó fokára meg a másik finn, Kimi Räikkönen állt fel.

f1_grand_prix_of_china_0y6zhgy0v9ax.jpg

Hamilton a másik Mercedesszel - Verstappen büntetésének köszönhetően - a negyedik lett, a mai reggel során kissé vadorzó módon vezető holland az ötödik helyen zárt. Nico Hülkenberg a Renault-val minden lehetőséget kimaximalizált, és a középmezőny legjobbjaként a hatodik helyen ért célba, a francia gyári istálló pedig kettős pontszerzésnek örülhetett Carlos Sainz 9. helye révén. A két RS18-as között Alonso és a világbajnokságot kilenc ponttal még mindig vezető Vettel zárt, az utolsó pontot meg a haasos Kevin Magnussen csípte el.

A Force India éppen csak lemaradt a pontszerzésről, összesen pedig 19-en látták meg a kockás zászlót - tehát, egy pilóta, név szerint Brendon Hartley nem látta meg a kockás zászlót.

Két hét múlva, Azerbajdzsánban jön a folytatás! 

A Kínai Nagydíj végeredménye:

f1_2018_chn_r.png

Az egyéni pontverseny állása (3./21. futam után):

Poz. Versenyző Csapat Futamgyőzelmek száma Pont Hátrány
1. Sebastian Vettel Ferrari 2 54
2. Lewis Hamilton Mercedes 45 - 9
3. Valtteri Bottas Mercedes 40 - 14
4. Daniel Ricciardo Red Bull 1 37 - 17
5. Kimi Räikkönen Ferrari 30 - 24
6. Fernando Alonso McLaren 22 - 32
7. Nico Hülkenberg Renault 22 - 32
8. Max Verstappen Red Bull 18 - 36
9. Pierre Gasly Toro Rosso 12 - 42
10. Kevin Magnussen Haas 11 - 43
11. Stoffel Vandoorne McLaren 6 - 48
12. Carlos Sainz Renault 3 - 51
13. Marcus Ericsson Sauber 2 - 52
14. Esteban Ocon Force India 1 - 53
15. Sergio Pérez Force India 0 - 54
16. Charles Leclerc Sauber 0 - 54
17. Brendon Hartley Toro Rosso 0 - 54
18. Lance Stroll Williams 0 - 54
19. Romain Grosjean Haas 0 - 54
20. Sergey Sirotkin Williams 0 - 54


A konstruktőri pontverseny állása (3./21. futam után):

Poz. Csapat Futamgyőzelmek száma Pont Hátrány
1. Mercedes 85
2. Ferrari 2 84 - 1
3. Red Bull 1 55 - 30
4. McLaren 28 - 57
5. Renault 25 - 60
6. Toro Rosso 12 - 73
7. Haas 11 - 74
8. Sauber 2 - 83
9. Force India 1 - 84
10. Williams 0 - 85


Fotó:
Zimbio | Táblázat: FIA

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8413835538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása