TCR EU - AZ EURÓPAI SZÉRIÁBAN FOLYTATJA A SZERB ÓRIÁS

2017-2017_zhejiang_friday---62_dusan_borkovic_27.jpg

Eldőlt, melyik szériában fog indulni 2018-ban Dusan Borkovic.

Nem sokkal Mat'o Homola bejelentését követően befutott a csütörtöki nap második túraautós híre is, miszerint Dusan Borkovic hosszas tanakodást követően úgy döntött, hogy a TCR Europe-ban folytatja pályafutását - erősítette meg a hírt a szerb pilóta az Instagram-oldalán, egy élő videóban.

"Számos megkeresést kaptam a WTCR-ből, többek között a Peugeot-val és a SEAT-tal is tárgyaltam, de végül azt a döntést hoztam, hogy hűséges maradok Marcello Lottihoz, mert hiszek a koncepciójában. Mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség favorizálni fogja a korábbi WTCC-versenyzők indulását az idei idényre a WTCR-ben. Mivel mindezeken felül a lehető legmagasabb osztályhoz szerettem volna csatlakozni, ezért tettem le a voksomat a TCR Europe mellett" - idézte Borkovicot a serbiaring.com.

A 33 éves szerb emellett még hozzátette, hogy nagyon reméli azt, hogy jövőre valóban elindul majd az elektromos TCR-bajnokság, az E TCR, de azt is elárulta, hogy tudomása szerint nagyjából 30 versenyző fogja alkotni a TCR Europe mezőnyét, amelyben régi ismerőseit, Josh Files-t és Tassi Attilát tartja a legnagyobb kihívóinak.

Azt viszont még homály fedi, hogy Borkovic mely csapat színeiben és milyen márkájú autóval lesz ott a rajtrácson.

2017-2017_hungaroring_saturday---62_dusan_borkovic_73.jpg

Borkovic 2013-ban debütált a túraautózás berkeiben, azokon belül is a Túraautó Európa-kupában, ahol az első évét az összetett harmadik pozícióban zárta a NIS Petrol Racing Team színeiben. Egy évvel később már a Túraautó Világbajnokságban állhatott rajthoz a szerb a Campos Racing TC1-es Chevrolet RML Cruze-jával - legjobb eredményét Japánban, a második futamon érte el egy második hely formájában.

2015-ben a Proteam Racinghez igazolt, azonban az olasz gárdával való együttműködése félresiklott azon a ponton, amikor végleg bebizonyosodott, hogy a TC1-es Honda Civicet nem az ő 207 centiméteres termetére szabták. Így Borkovic visszament az ETCC-be, és megnyerte a bajnoki címet nem kevesebb mint öt futamgyőzelemmel.

2016-ban pedig a TCR Nemzetközi Szériába igazolt, a magyar B3 Racinghez, amelynek SEAT-jával a szezon folyamán hatszor állt dobogón, az egyéni ponttáblázatot pedig a hetedik helyen zárta 173 ponttal. Tavaly meg a GE-Force Alfa Romeóját terelgethette: megnyerte a bahreini második és a salzburgringi első versenyt, és 116 egységgel a nyolcadik lett az összetettben.

A cikk elkészülésében közreműködött a Closed Wheel Racing média csoport, azon belül pedig a Serbiaring.com (Jelena-Katarina Mitrovic) és a Motorzaj.hu (Magyar Szilvia), médiapartneri megegyezésünk révén.

Fotó: TCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr313740878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása