Az FIA Motorsport Világtanács legutóbbi ülésen több olyan újdonságot is jóváhagytak, amelyek majd ősszel fognak bemutatkozni, párhuzamosan a Gen2 névre hallgató autóval.
Az egyik legjelentősebb ilyen változás az lesz, hogy megszűnik a verseny közbeni autócsere, ugyanis a bajnokság hivatalos és kizárólagos akkumulátorbeszállítója, a McLaren Applied Technologies új, tartósabb, 28 helyett 54 kW-os termékeket fejlesztett ki, amelyekkel lehetséges lesz teljesíteni a komplett versenytávot. Azonban ősztől már nem lesznek annyira hosszúak a versenyek: eddig átlagosan 48 percesek voltak az ePrix-k, mostantól pedig nagyjából 40 percesre fogják belőni a futamok hosszát.
Ugyan az autócserék eltűnnek, de a szervezők gondoskodnak arról, hogy az izgalomfaktor azért megmaradjon. Mostantól az autókban két különböző teljesítményszint is lesz, amelyek között nagyjából egy másodperc lesz a különbség és mindkettőt be is kell vetniük a versenyzőknek.
A harmadik fontos változás pedig a leggyorsabb kör pontozását érinti. 2014 ősze óta már kétszer is változott a szabály, de most úgy tűnik, ennek a végére is pont kerül, ugyanis a 2018/2019-től kezdődő, ötödik szezonban már nem jár plusz pont azért, ha valaki megfutja a leggyorsabb kört a TOP-10-ben. Ellenben, ponttal vagy pontokkal fogják jutalmazni azt a versenyzőt, aki a legtöbb energiát spórolja össze a verseny folyamán - ennek kapcsán a részletek majd csak a jövőben látnak napvilágot.
Fotó: LAT/Formula E
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.