FE - 30 EZER EURÓRA BÜNTETTÉK A TECHEETAH-T

2018020400524254i0630.jpg

A kínaiak nem értesítették a technikai delegációt a biztonsági öveken eszközölt változtatásokról, így az FIA egy 30 ezer eurós büntetést rótt ki rájuk, ezáltal érintetlenül hagyva a santiagói ePrix végeredményét. A Dragon Racing is kapott egy nagy összegű csekket hasonló jellegű kihágásért.

Mint az ismeretes, a Formula-E tegnapi, chilei versenyén történelmi, kettős sikert aratott a Techeetah istálló Jean-Éric Vergne-nyel és André Lottererrel, akik több kemény küzdelmet is vívtak a verseny folyamán, megelőzve a Renault e.dams versenyzőjét, Sebastien Buemit.

Azonban a futam leintését követően vizsgálatot indítottak a két Techeetah-versenyző és a Dragon Racing színeiben versenyző Jerome d'Ambrosióval szemben, amely a motorsport.com információi alapján helyi idő szerint késő estig tartott. Ennek az volt az oka, hogy mindkét csapat módosította a biztonsági öveit, ám erről nem tájékoztatták a technikai delegációt.

Miután a mostani hétvége volt az első Formula-E történetében, amikor már nem volt előírva, hogy az autócserék alkalmával mennyi időt kell eltölteni a bokszutcában, a csapatok vadonatúj biztonsági övhevedereket kaptak, hogy a versenyzők könnyebben becsatolhassák magukat a gyorsaság érdekében. Azonban csak az öv felső részébe építettek szenzorokat, amelyek azt jelzik, hogy megfelelő biztonsággal rögzítették-e a versenyzőt az autóban.

Vergne bokszkiállásának ideje 46.847 másodperc volt, amely a leggyorsabbnak számított a mezőnyben, míg Lotterer 48.372 másodperces depózása a harmadik volt a listán, D'Ambrosióé pedig számottevően lassabb.

Egy teória szerint a Techeetah-nál egy extra fogantyú látták el a szíjat, hogy ezt gyorsabban és könnyebben meg tudják húzni. A kínai csapatnak 48 órán belül 30 ezer eurót kell kifizetnie az FIA-nak, a Dragonnak pedig 15 ezer eurót, de az eredményeiket megtarthatják.

Mark Preston, a győztes alakulat vezetője a globális portálnak azt nyilatkozta, hogy mindez az FIA-s szabálykönyv biztonsági övekre vonatkozó bekezdésének homályos szövegezése miatt fordulhatott elő. Az FIA már tájékoztatta is arról a csapatokat, hogy a március 3-i, mexikóvárosi fordulót megelőzően pontosítani fogja, hogy milyen fajta módosítások megengedettek a biztonsági öveken.

Fotó: Zak Mauger/LAT/Formula E

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7213632396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása