A kínaiak nem értesítették a technikai delegációt a biztonsági öveken eszközölt változtatásokról, így az FIA egy 30 ezer eurós büntetést rótt ki rájuk, ezáltal érintetlenül hagyva a santiagói ePrix végeredményét. A Dragon Racing is kapott egy nagy összegű csekket hasonló jellegű kihágásért.
Mint az ismeretes, a Formula-E tegnapi, chilei versenyén történelmi, kettős sikert aratott a Techeetah istálló Jean-Éric Vergne-nyel és André Lottererrel, akik több kemény küzdelmet is vívtak a verseny folyamán, megelőzve a Renault e.dams versenyzőjét, Sebastien Buemit.
Azonban a futam leintését követően vizsgálatot indítottak a két Techeetah-versenyző és a Dragon Racing színeiben versenyző Jerome d'Ambrosióval szemben, amely a motorsport.com információi alapján helyi idő szerint késő estig tartott. Ennek az volt az oka, hogy mindkét csapat módosította a biztonsági öveit, ám erről nem tájékoztatták a technikai delegációt.
Miután a mostani hétvége volt az első Formula-E történetében, amikor már nem volt előírva, hogy az autócserék alkalmával mennyi időt kell eltölteni a bokszutcában, a csapatok vadonatúj biztonsági övhevedereket kaptak, hogy a versenyzők könnyebben becsatolhassák magukat a gyorsaság érdekében. Azonban csak az öv felső részébe építettek szenzorokat, amelyek azt jelzik, hogy megfelelő biztonsággal rögzítették-e a versenyzőt az autóban.
Vergne bokszkiállásának ideje 46.847 másodperc volt, amely a leggyorsabbnak számított a mezőnyben, míg Lotterer 48.372 másodperces depózása a harmadik volt a listán, D'Ambrosióé pedig számottevően lassabb.
Egy teória szerint a Techeetah-nál egy extra fogantyú látták el a szíjat, hogy ezt gyorsabban és könnyebben meg tudják húzni. A kínai csapatnak 48 órán belül 30 ezer eurót kell kifizetnie az FIA-nak, a Dragonnak pedig 15 ezer eurót, de az eredményeiket megtarthatják.
Mark Preston, a győztes alakulat vezetője a globális portálnak azt nyilatkozta, hogy mindez az FIA-s szabálykönyv biztonsági övekre vonatkozó bekezdésének homályos szövegezése miatt fordulhatott elő. Az FIA már tájékoztatta is arról a csapatokat, hogy a március 3-i, mexikóvárosi fordulót megelőzően pontosítani fogja, hogy milyen fajta módosítások megengedettek a biztonsági öveken.
Fotó: Zak Mauger/LAT/Formula E
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.