FE - DÉLELŐTT DI RESTA, DÉLUTÁN PEDIG KÖRREKORDDAL MÜLLER VOLT A LEGGYORSABB A MARRÁKESI ÚJONCTESZTEN
Formula-E 2018: Marrákes, Újoncteszt

20180114174559w6i2169.jpg

Délelőtt az ex-F1-es zárt az élen, délután meg a DTM-futamgyőztes pörkölt oda egy körrekorddal a marrákesi újoncteszten. 

Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, egy nappal a marrákesi verseny után megrendezték a negyedik szezon újonctesztjét a Circuit International Automobile Moulay El Hassan aszfaltcsíkon. A gyakorlást két háromórás etapban bonyolították le, magyar idő szerint 10 és 13, valamint 15 és 18 óra között.

Újoncteszt - délelőtti etap:

A délelőtti etapot az első óra után a Forma-3-as Európa-bajnokság tavalyi bronzérmese, Maximilian Günther vezette a Dragon Racing autójával. A német versenyző 1:22.599-es ideje azonban nem volt sokáig elegendő a vezetés megtartására, ugyanis az utánpótlásszériában is előtte záró Joel Eriksson 1:22.541-gyel megelőzte őt a DS Virgin Racing autójával.

Ezt követően már nem történt változás az élen az első piros zászlós fázisig, amelyét Günther "csapattársa", Andrea Caldarelli volt a felelős: az olasz versenyző a kör elején nagyon csúnyán összetörte az amerikai istálló #7-es számú versenygépét - a délelőtt folyamán ezután nem is gördült ki a pályára.

A megszakítás után Bruno Spengler veszélyes volt a leendő DTM-es csapattársa első pozíciójára, azonban drámai módon lelassult a kanadai alatt a középső szektorban az MS&AD Andretti alakulat autója, ismeretlen probléma miatt. Nem sokkal a 2012-es német túraautó-bajnok kálváriája után újra érvénybe lépett a piros zászló: ezúttal egy kutya miatt, ami beszaladt a pályára. Azonban ekkor bebizonyosodott az, hogy a helyi sportbírók könnyebben el tudták takarítani a pályáról a négylábút, mint korábban a roncsolódott Penske EV-2-est.

2018011417415756i7408.jpg

Végül az élen a Panasonic Jaguar Racing #20-es rajtszámú gépét terelgető Paul di Resta zárt az élen - a skót versenyző az 1:22.343-as idejével kilenc századmásodpercet adott a mögötte záró James Rossisternek, aki a Techeetah #18-as számú autóját vezethette.

A háromórás etap vége felé enyhe szitálás tette lehetetlenné a köridők további javítását, így Di Restáék mögött Eriksson és Günther zártak, megelőzve a Ferrari Forma-1-es csapatának támogatását élvező Antonio Giovinazzit (DS Virgin Racing, #2), Pietro Fittipaldit (Panasonic Jaguar Racing, #3) és Alexander Albont (Renault e.dams, #9). 

Daniel Juncadella, aki a Mahindra Racing #19-es számú, futamgyőztes gépét vezette, nyolcadikként zárt, a spanyol mögött Spengler és a japán F3-as bajnok, Mitsunori Takaboshi (Renault e.dams, #8) tették teljessé az első tíz sorrendjét.

A 20 versenyző közül egyedül Nyck de Vries, a Forma-2-es futamgyőztes nem tudott mért időt teljesíteni. Az Audi #1-es számú autójának volánja mögött lehetőséget kapott McLaren-juniornak technikai viszontagság miatt kellett a garázsban vesztegelnie.

A délelőtti etap végeredménye:

fe_2018_marrakes_ujoncteszt_s1_1.jpg

Újoncteszt - délutáni etap:

A második szakasz érdekesen indult, ugyanis Nico Müller -, aki a délelőtt során a hosszabb etapokra koncentrált, és emiatt csak a 13. lett - kapásból az élre tört a #66-os számú Audival, megjavítva Di Resta 1:22.343-as körét. Azonban nemsokára a svájci az ötödik helyig esett vissza, ugyanis a skót mellett Maximilian Günther, James Rossister és Pietro Fittipaldi is tudott javítani.

Viszont, amikor mindössze csak öt perc volt hátra a három órából, a svájci versenyző visszavette a vezetést, egy brutálisan gyors, 1:19.651-es köridővel, majdnem egy másodpercet adva Fittipaldinak. Ezzel Müller új körrekordot állított fel a marrákesi versenypályán, amelyet ideáig a csapat állandó versenyzője, Daniel Abt tartott - a német még a szombati második szabadedzésen futotta. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy az időjárási körülmények számottevően jobbak voltak, mint délelőtt vagy tegnap, amely a motorsport.com becslései szerint 0.5-1 másodperces is jelenthetett.

20180114174350j6i1549.jpg

Fittipaldi az utolsó 15 percen jött fel a második pozícióba, hátrébb szorítva Rossistert, akinél még Günther és Di Resta is gyorsabbak voltak az utolsó percekben, így a brit az ötödik helyig csúszott vissza. Juncadella lett a hatodik a Mahindrával, csupán két ezredmásodpercet adva a hetedik helyezett Giovinazzinak, aki mögött a délelőtt balesetező Caldarelli, Eriksson, valamint Nyck de Vries egészítette ki a TOP-10-es névsort.

Az idén már a Prema Forma-2-es csapatát erősítő holland délután is csak később tudott pályára gördülni az egész hétvége során technikai hibákkal küszködő #1-es Audival, így a nap folyamán összesen tudott megtenni 17 kört.

A délutáni három óra összesen három piros zászlós megszakítást hozott, amelyeknek okozói Takaboshi, a marokkói Michael Benyahia (Venturi, #5), valamint Spengler. Hármójukon kívül csak Harry Tincknell zárt négy másodperc feletti lemaradással Müllerhez képest, de a NIO-val pályára gördülő brit elsősorban a versenyszimulációkra fókuszált.

A délutáni etap végeredménye:

fe_2018_marrakes_ujoncteszt_s2.jpg

Fotó: Sam Bloxham, Zak Mauger/LAT/Formula-E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1113574833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása